Ebelik (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | EBE5104 | ||||
Ders İsmi: | Ebelik ve Toplum Sağlığı | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Araş. Gör. ELİF BALKAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Doç. Dr. Refika Genç Koyucu | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Ebelik lisans düzeyindeki mezunların kendi çalıştıkları alanlarda halk sağlığı programlarını etkili bir şekilde yürütebilmesi için gerekli bilgi ve beceriyi kazanmalarını ve bu alanda araştırma yapmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Ebelik mesleğinin toplum sağlığına yönelik sorunları tespit etmesi ve toplum sağlığını koruma ve güçlendirmede rollerini kapsar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Temel Sağlık Hizmetleri Örgütlenmesi ve Birinci Basamakta yürütülen sağlık hizmetlerinde bilgi ve beceri kazanır 2) Toplum sağlığını koruma ve güçlendirmede ebeye düşen sorumlulukları ve sınırlılıkları tartışabilir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Türkiye’de nüfus yapısı | |
2) | Temel Sağlık göstergeleri ve sağlık sorunları | |
3) | Türkiye’de Temel Sağlık Hizmetlerinin Örgütlenmesi | |
4) | Koruyucu sağlık hizmetleri | |
5) | Birinci Basamakta Çalışan Ebenin Görev ve Sorumlulukları | |
6) | Birinci Basamakta Yürütülen Öncelikli Hizmetler | |
7) | Birinci Basamakta Antenatal Bakım | |
8) | ara sınav | |
9) | Bağışıklama | |
10) | Gebelikte Aşılama | |
11) | 0-24 ay Çocuklarda Aşılama (Hepatiti Aşıları, Difteri-Boğmaca-Tetanoz Aşısı, BCG Aşısı, Suçiçeği Aşısı) | |
12) | 0-24 ay Çocuklarda Aşılama (Kızamık, Kabakulak, Kızamıkçık Aşısı, Polio Aşısı, Konjuge Pnömokok Aşısı, Hemafilus İnfluenza B Aşısı) | |
13) | Okul Çağı Çocuklarda Aşılama | |
14) | Erişkinlerde Aşılama- Rutinde Kullanılmayan Diğer Bazı Aşılar | |
15) | Ders değerlendirmesi | |
16) | final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Ebelik ve Toplum Sağlığı Yayınevi: Ankara Nobel Tıp Kitabevleri ISBN: 9786057578372 Editör: Melek Gülsün Özentürk , Reci Meseri , Ummahan Yücel Basım Yılı: 2019 |
Diğer Kaynaklar: | Öğretim üyesi ders notları öğrencilerin ders sunumları Halk sağlığı ve toplum sağlığı rehberleri |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Araştırma planlayabilir, araştırmayı yürütebilir, sonuçları değerlendirerek yayın yapabilir. | ||||||||||
2) Mesleki uygulamaları geliştirici yenilikleri takip edebilir | 2 | 2 | ||||||||
3) Etik ve hukuksal ilkelere uygun, mesleki uygulamaları yapabilecek temel bilgiye sahiptir. | ||||||||||
4) Ebelik kavramları arasında ilişki kurabilir | 2 | 2 | ||||||||
5) Ebelik teorilerini mesleki uygulamalarda kullanabilir | 3 | 3 | ||||||||
6) Ebelik ile ilgili yönetim görevlerinde çalışabilir. | ||||||||||
7) Birey-aile-toplum sağlığını geliştirme için bağımsız olarak araştırma planlayıp/uygulayabilir. | 3 | 3 | ||||||||
8) Mesleki gelişim için politika geliştirici faaliyetlere katılır. | 1 | 1 | ||||||||
9) Kadın, anne ve yenidoğanın gereksinimlerini belirler, ebelik bakımını planlar ve uygular, sonuçlarını değerlendirir. | 3 | 3 | ||||||||
10) Kadın ve yenidoğan sağlığını koruma, kadının sosyal statüsünü iyileştirme ile ilgili danışmanlık yapar. | 3 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Araştırma planlayabilir, araştırmayı yürütebilir, sonuçları değerlendirerek yayın yapabilir. | |
2) | Mesleki uygulamaları geliştirici yenilikleri takip edebilir | 2 |
3) | Etik ve hukuksal ilkelere uygun, mesleki uygulamaları yapabilecek temel bilgiye sahiptir. | 1 |
4) | Ebelik kavramları arasında ilişki kurabilir | 3 |
5) | Ebelik teorilerini mesleki uygulamalarda kullanabilir | 3 |
6) | Ebelik ile ilgili yönetim görevlerinde çalışabilir. | 1 |
7) | Birey-aile-toplum sağlığını geliştirme için bağımsız olarak araştırma planlayıp/uygulayabilir. | 3 |
8) | Mesleki gelişim için politika geliştirici faaliyetlere katılır. | 3 |
9) | Kadın, anne ve yenidoğanın gereksinimlerini belirler, ebelik bakımını planlar ve uygular, sonuçlarını değerlendirir. | 3 |
10) | Kadın ve yenidoğan sağlığını koruma, kadının sosyal statüsünü iyileştirme ile ilgili danışmanlık yapar. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 45 |
Sunum / Seminer | 14 | 28 |
Ödevler | 12 | 48 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 153 |