Ebelik (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | EBE5102 | ||||
Ders İsmi: | İleri Doğum Bilgisi II | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Araş. Gör. ELİF BALKAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Doç. Dr. Refika Genç Koyucu | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı Öğrencilere riskli doğum, riskli doğum sonrası dönemlerde izlem ve bakımı hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak; riskli doğumu saptama, komplikasyonlu doğuma annenin hazırlanması, intrapartum ve postpartum izlem ve bakımını verme bilgi ve becerisi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Doğum becerisine ilişkin güncel yaklaşımlar |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Riskli doğum yönetimi sağlayabilir 2) Riskli doğumda etkili güncel yaklaşımları bilir kullanır ve tartışır |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Riskli doğumun tanımı Zor doğum eyleminin anne ve bebek açısından tehlikeleri | . |
1) | Riskli doğumun tanımı Zor doğum eyleminin anne ve bebek açısından tehlikeleri | . |
1) | Riskli doğumun tanımı Zor doğum eyleminin anne ve bebek açısından tehlikeleri | . |
1) | Riskli doğumun tanımı Zor doğum eyleminin anne ve bebek açısından tehlikeleri | Yoktur |
1) | Riskli doğumun tanımı Zor doğum eyleminin anne ve bebek açısından tehlikeleri | Yoktur |
1) | Riskli doğumun tanımı Zor doğum eyleminin anne ve bebek açısından tehlikeleri | Yoktur |
1) | Riskli doğumun tanımı Zor doğum eyleminin anne ve bebek açısından tehlikeleri | Yoktur |
1) | Riskli doğumun tanımı Zor doğum eyleminin anne ve bebek açısından tehlikeleri | Yoktur |
Ders Notları / Kitaplar: | Normal Doğum ve Sonrası Dönem Ebeler ve Ebelik Öğrencileri İçin Yayınevi: İstanbul Tıp Kitabevleri ISBN 9786059528924 Basım Yılı 2018 Sayfa Sayısı 518 Yazar(lar) Kıymet Yeşilçiçek Çalık, Fatma Coşar Çetin |
Diğer Kaynaklar: | Öğretim elemanı notları Öğrencilerin sunumları Rehberler |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Araştırma planlayabilir, araştırmayı yürütebilir, sonuçları değerlendirerek yayın yapabilir. | 3 | 3 | ||||||||
2) Mesleki uygulamaları geliştirici yenilikleri takip edebilir | 2 | 3 | ||||||||
3) Etik ve hukuksal ilkelere uygun, mesleki uygulamaları yapabilecek temel bilgiye sahiptir. | 3 | |||||||||
4) Ebelik kavramları arasında ilişki kurabilir | 3 | |||||||||
5) Ebelik teorilerini mesleki uygulamalarda kullanabilir | 3 | 3 | ||||||||
6) Ebelik ile ilgili yönetim görevlerinde çalışabilir. | 3 | 3 | ||||||||
7) Birey-aile-toplum sağlığını geliştirme için bağımsız olarak araştırma planlayıp/uygulayabilir. | 3 | 3 | ||||||||
8) Mesleki gelişim için politika geliştirici faaliyetlere katılır. | 3 | 3 | ||||||||
9) Kadın, anne ve yenidoğanın gereksinimlerini belirler, ebelik bakımını planlar ve uygular, sonuçlarını değerlendirir. | 3 | 3 | ||||||||
10) Kadın ve yenidoğan sağlığını koruma, kadının sosyal statüsünü iyileştirme ile ilgili danışmanlık yapar. | 3 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Araştırma planlayabilir, araştırmayı yürütebilir, sonuçları değerlendirerek yayın yapabilir. | 3 |
2) | Mesleki uygulamaları geliştirici yenilikleri takip edebilir | 3 |
3) | Etik ve hukuksal ilkelere uygun, mesleki uygulamaları yapabilecek temel bilgiye sahiptir. | 3 |
4) | Ebelik kavramları arasında ilişki kurabilir | 3 |
5) | Ebelik teorilerini mesleki uygulamalarda kullanabilir | 2 |
6) | Ebelik ile ilgili yönetim görevlerinde çalışabilir. | 3 |
7) | Birey-aile-toplum sağlığını geliştirme için bağımsız olarak araştırma planlayıp/uygulayabilir. | 3 |
8) | Mesleki gelişim için politika geliştirici faaliyetlere katılır. | 3 |
9) | Kadın, anne ve yenidoğanın gereksinimlerini belirler, ebelik bakımını planlar ve uygular, sonuçlarını değerlendirir. | 3 |
10) | Kadın ve yenidoğan sağlığını koruma, kadının sosyal statüsünü iyileştirme ile ilgili danışmanlık yapar. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Uygulama | 1 | 3 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 75 |
Sunum / Seminer | 15 | 60 |
Proje | 4 | 16 |
Toplam İş Yükü | 196 |