Ebelik (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | EBE5010 | ||||
Ders İsmi: | DOĞUM AĞRISI YÖNETİMİ | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Araş. Gör. ELİF BALKAN | ||||
Dersi Veren(ler): | |||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Doğum ağrısını yönetiminde kullanılan yöntemleri öğrenerek, doğum ağrısı ile aktif bir şekilde baş edebilmelerini amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Doğum ağrısının ölçülmesi ve yönetilmesinde farklı metodların incelenmesini kapsar |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Doğum ağrısını değerlendirebilir ve hem farmakolojik hem nonfarmakolojik yöntemlerle ağrıyı yönetebilir 2) Ağrı yönetiminde kanıta dayalı verilere dayalı uygulamalar kullanır |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Doğum ağrısının fizyolojisi | - |
2) | Doğum ağrısında etkili olan faktörler | - |
3) | Doğum ağrısının değerlendirilmesi | - |
4) | Doğum ağrısında kullanılan farmakolojik yöntemler | - |
5) | Doğum ağrısında kullanılan farmakolojik yöntemler | - |
6) | Doğum Ağrısında Gevşeme Teknikleri | - |
7) | Doğum Ağrısında Tensel Uyarılma Teknikleri | - |
8) | ara sınav | Ders notları |
9) | Doğum Ağrısında Mental Uyarılma Teknikleri | - |
10) | Doğum Ağrısında SolunumTeknikleri | - |
11) | Doğum Ağrısında Hypnobirthing | - |
12) | Doğumda Mindfulness | - |
13) | Suda Doğum | - |
14) | Doğal Doğum | - |
15) | Ders değerlendirme | - |
16) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Kömürcü N ve Berkiten Ergin A. (2019). Doğum Ağrısı ve Yönetimi. Bedray Yayıncılık, ISBN: 9786055989057 |
Diğer Kaynaklar: | İlgili makaleler |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Araştırma planlayabilir, araştırmayı yürütebilir, sonuçları değerlendirerek yayın yapabilir. | ||||||||||
2) Mesleki uygulamaları geliştirici yenilikleri takip edebilir | 3 | 3 | ||||||||
3) Etik ve hukuksal ilkelere uygun, mesleki uygulamaları yapabilecek temel bilgiye sahiptir. | 2 | 2 | ||||||||
4) Ebelik kavramları arasında ilişki kurabilir | ||||||||||
5) Ebelik teorilerini mesleki uygulamalarda kullanabilir | 3 | 3 | ||||||||
6) Ebelik ile ilgili yönetim görevlerinde çalışabilir. | 1 | 1 | ||||||||
7) Birey-aile-toplum sağlığını geliştirme için bağımsız olarak araştırma planlayıp/uygulayabilir. | 1 | 1 | ||||||||
8) Mesleki gelişim için politika geliştirici faaliyetlere katılır. | 1 | |||||||||
9) Kadın, anne ve yenidoğanın gereksinimlerini belirler, ebelik bakımını planlar ve uygular, sonuçlarını değerlendirir. | 3 | 3 | ||||||||
10) Kadın ve yenidoğan sağlığını koruma, kadının sosyal statüsünü iyileştirme ile ilgili danışmanlık yapar. | 3 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Araştırma planlayabilir, araştırmayı yürütebilir, sonuçları değerlendirerek yayın yapabilir. | |
2) | Mesleki uygulamaları geliştirici yenilikleri takip edebilir | 3 |
3) | Etik ve hukuksal ilkelere uygun, mesleki uygulamaları yapabilecek temel bilgiye sahiptir. | 2 |
4) | Ebelik kavramları arasında ilişki kurabilir | |
5) | Ebelik teorilerini mesleki uygulamalarda kullanabilir | 2 |
6) | Ebelik ile ilgili yönetim görevlerinde çalışabilir. | |
7) | Birey-aile-toplum sağlığını geliştirme için bağımsız olarak araştırma planlayıp/uygulayabilir. | 1 |
8) | Mesleki gelişim için politika geliştirici faaliyetlere katılır. | |
9) | Kadın, anne ve yenidoğanın gereksinimlerini belirler, ebelik bakımını planlar ve uygular, sonuçlarını değerlendirir. | 3 |
10) | Kadın ve yenidoğan sağlığını koruma, kadının sosyal statüsünü iyileştirme ile ilgili danışmanlık yapar. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Sunum / Seminer | 15 | 60 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 92 |