Ebelik (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: EBE5009
Ders İsmi: EBELİKTE KANITA DAYALI UYGULAMALAR
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
8
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Araş. Gör. ELİF BALKAN
Dersi Veren(ler): STAFF
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilere, kanıta dayalı tıp ve kanıta dayalı ebelik uygulamaları ile ilgili temel tanımlar, kanıt kaynakları ve kanıt derece gelişmiş bilgi ulaşmayı sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Kanıta Dayalı Tıp, tarih ve Kanıta dayalı tıp ortaya çıkmasının nedeni, delillerin özellikleri, kanıta dayalı uygulama tanımı, Kanıta Dayalı Uygulama Süreci, delil derecesi, kanıt dereceleri, özellikleri nedir?güvenilir kanıtlara, Kanıta Dayalı Uygulama Kaynakları, Kanıta Dayalı Uygulama Rehberi, EBM Veri Tabanları, Kanıta Dayalı Uygulama Engeller.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kanıta dayalı uygulamaların önemini kavrar ve kanıt düzeylerini yorumlayabilir
2) Kanıta dayalı ebelik bakımı planlayabilir

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kanıta Dayalı Tıp ve Tarihçesi ve Kanıta Dayalı Uygulamalar
2) Kanıta Dayalı Tıp ile ilgili kavramlar -
3) Kanıt düzeyleri: Elde edilebilir en iyi kanıt nedir?
4) Kanıta Dayalı Uygulama Süreci
5) Kanıta Dayalı Uygulama Kaynakları -
6) Sistematik İnceleme -
7) Kanıta Dayalı Uygulama Rehberleri -
8) Cochrane Merkezi ve kullanma kılavuzu -
9) Kanıtların Düzeyleri – Kanıtların Hiyerarşisine Göre Puanlandırma Sistem -
10) Bilimsel Yazımda İntihal ve Etik -
11) Kaynakça Nasıl Düzenlenir? -
12) Elektronik Veri Tabanları -
13) Gebelik Döneminde Kanıta Dayalı Uygulamalar -
14) Doğum Eyleminde Kanıt Temelli Yaklaşımlar -
15) Doğum Sonrası Bakım Rehberlerinin Kanıt Temelli Çalışmalarla Gözden Geçirilmesi -
16) Ders değerlendirme ve proje sunumları -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Obstetric evidence based guidelines edited by vincenzo berghella serıes ın maternal–fetal medıcıne philadelphia, PA USA , © 2007 Informa UK Ltd www.informahealthcare.com
Diğer Kaynaklar: Clınıcal protocols in obstetrıcs and gynecology .thırd edıtıon john e turrentine university of Georgia USA 2008 ınforma uk ltd www.informahealthcare.com 3. Kara, M. BABADAĞ, K. Kanıta Dayalı Hemşirelik. Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi 6, 3(96):104-87. 4. Morris, M. Scott-Findlay, S. Estabrooks, C.A. (2001) Evidence-based Nursing Web Sites: Finding the Best Resources. AACN, 12 (4): 578-587. 5. Platin, N. (2001) Kanıta Dayalı Hemşirelik Ülkemizde Uygulanamaz: Neden? Ist Uluslararası&VIII. Ulusal Hemşirelik Kongresi, Kongre Kitabı, 23-26. 6. The Cochrane Library. www.cochrane.org

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

Program Kazanımları
1) Araştırma planlayabilir, araştırmayı yürütebilir, sonuçları değerlendirerek yayın yapabilir. 2 2
2) Mesleki uygulamaları geliştirici yenilikleri takip edebilir 3 3
3) Etik ve hukuksal ilkelere uygun, mesleki uygulamaları yapabilecek temel bilgiye sahiptir.
4) Ebelik kavramları arasında ilişki kurabilir
5) Ebelik teorilerini mesleki uygulamalarda kullanabilir 2 2
6) Ebelik ile ilgili yönetim görevlerinde çalışabilir.
7) Birey-aile-toplum sağlığını geliştirme için bağımsız olarak araştırma planlayıp/uygulayabilir. 3 3
8) Mesleki gelişim için politika geliştirici faaliyetlere katılır.
9) Kadın, anne ve yenidoğanın gereksinimlerini belirler, ebelik bakımını planlar ve uygular, sonuçlarını değerlendirir. 3 3
10) Kadın ve yenidoğan sağlığını koruma, kadının sosyal statüsünü iyileştirme ile ilgili danışmanlık yapar. 2 2

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Araştırma planlayabilir, araştırmayı yürütebilir, sonuçları değerlendirerek yayın yapabilir. 3
2) Mesleki uygulamaları geliştirici yenilikleri takip edebilir 3
3) Etik ve hukuksal ilkelere uygun, mesleki uygulamaları yapabilecek temel bilgiye sahiptir.
4) Ebelik kavramları arasında ilişki kurabilir
5) Ebelik teorilerini mesleki uygulamalarda kullanabilir 1
6) Ebelik ile ilgili yönetim görevlerinde çalışabilir.
7) Birey-aile-toplum sağlığını geliştirme için bağımsız olarak araştırma planlayıp/uygulayabilir. 3
8) Mesleki gelişim için politika geliştirici faaliyetlere katılır.
9) Kadın, anne ve yenidoğanın gereksinimlerini belirler, ebelik bakımını planlar ve uygular, sonuçlarını değerlendirir. 3
10) Kadın ve yenidoğan sağlığını koruma, kadının sosyal statüsünü iyileştirme ile ilgili danışmanlık yapar. 2

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 1 % 100
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 75
Sunum / Seminer 6 24
Proje 8 64
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 195