Ebelik (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | EBE5008 | ||||
Ders İsmi: | TOPLUMSAL CİNSİYET EŞİTLİĞİ | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Araş. Gör. ELİF BALKAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Doç. Dr. Refika Genç Koyucu | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, toplumsal cinsiyet eşitsizliğinin nedenleri ve sonuçlarından yola çıkarak toplumsal cinsiyet eşitliği politikalarını kadın ve sağlık perspektifinden irdelemektir. |
Dersin İçeriği: | Toplumsal cinsiyet kavramı, etkileyen faktörler, eşitsizlikle mücadele politikalarını ve ebenin rollerini kapsar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Toplumsal cinsiyet kavramını açıklar 2) Toplumsal cinsiyeti etkileyen faktörleri tartışır 3) Toplumsal cinsiyet eşitsizliğine yönelik devlet politikalarını iyileştirmede kadın haklarını savunabilir 4) Toplumsal cinsiyet rollerini etkileyen kavram ve kuramları bilir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Toplumsal Cinsiyet kavramı | |
2) | Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliklerine Farklı Yaklaşımlar | |
3) | Dünyada Ve Türkiye’de Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliklerinin Görünümü | |
4) | Üretimde Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliği | |
5) | Eğitimde Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliği | |
6) | Ailede Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliği | |
7) | Siyasette Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliği | |
8) | ara sınav | |
9) | Sağlık hizmetleri ve toplumsal cinsiyet eşitliği | |
10) | Yaşlılık ve toplumsal cinsiyet eşitliği | |
11) | Dünyada ve Türkiye’de Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Politikaları | |
12) | Çalışma Yaşamındaki Eşitlik Politikaları | |
13) | Eğitimde Eşitlik Politikaları | |
14) | Siyasette Eşitlik Politikaları | |
15) | Dersin değerlendirmesi | |
16) | final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Toplumsal Cinsiyet Hakkında Bilgiler ISBN: 9786257275590 2020 |
Diğer Kaynaklar: | Öğretim üyesi sunumları öğrencilerin ders sunumları Güncel makaleler Veri tabanları |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Araştırma planlayabilir, araştırmayı yürütebilir, sonuçları değerlendirerek yayın yapabilir. | ||||||||||
2) Mesleki uygulamaları geliştirici yenilikleri takip edebilir | ||||||||||
3) Etik ve hukuksal ilkelere uygun, mesleki uygulamaları yapabilecek temel bilgiye sahiptir. | 2 | 1 | 2 | 1 | ||||||
4) Ebelik kavramları arasında ilişki kurabilir | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||
5) Ebelik teorilerini mesleki uygulamalarda kullanabilir | ||||||||||
6) Ebelik ile ilgili yönetim görevlerinde çalışabilir. | 3 | |||||||||
7) Birey-aile-toplum sağlığını geliştirme için bağımsız olarak araştırma planlayıp/uygulayabilir. | ||||||||||
8) Mesleki gelişim için politika geliştirici faaliyetlere katılır. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||
9) Kadın, anne ve yenidoğanın gereksinimlerini belirler, ebelik bakımını planlar ve uygular, sonuçlarını değerlendirir. | ||||||||||
10) Kadın ve yenidoğan sağlığını koruma, kadının sosyal statüsünü iyileştirme ile ilgili danışmanlık yapar. | 2 | 2 | 2 | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Araştırma planlayabilir, araştırmayı yürütebilir, sonuçları değerlendirerek yayın yapabilir. | |
2) | Mesleki uygulamaları geliştirici yenilikleri takip edebilir | 1 |
3) | Etik ve hukuksal ilkelere uygun, mesleki uygulamaları yapabilecek temel bilgiye sahiptir. | 2 |
4) | Ebelik kavramları arasında ilişki kurabilir | |
5) | Ebelik teorilerini mesleki uygulamalarda kullanabilir | |
6) | Ebelik ile ilgili yönetim görevlerinde çalışabilir. | 2 |
7) | Birey-aile-toplum sağlığını geliştirme için bağımsız olarak araştırma planlayıp/uygulayabilir. | |
8) | Mesleki gelişim için politika geliştirici faaliyetlere katılır. | 3 |
9) | Kadın, anne ve yenidoğanın gereksinimlerini belirler, ebelik bakımını planlar ve uygular, sonuçlarını değerlendirir. | 2 |
10) | Kadın ve yenidoğan sağlığını koruma, kadının sosyal statüsünü iyileştirme ile ilgili danışmanlık yapar. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 60 |
Sunum / Seminer | 16 | 64 |
Ödevler | 5 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 192 |