Ebelik (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: EBE5004
Ders İsmi: BÜYÜME VE GELİŞME
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
8
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Araş. Gör. ELİF BALKAN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Ayşegül Şimşek
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerin doğumdan itibaren adölesan dönemi süresince büyüme gelişme özellikleri göz önüne alınarak; psikoseksüel, psikososyal, zihinsel gelişimi, iletişim özellikleri ve bu dönemde yaygın olarak görülen ruhsal bozuklukların yaş gruplarına göre tanımlanabilmesi konusunda bilgi kazanması, bu dönemlere özgü riskleri değerlendirebilmesidir.
Dersin İçeriği: Büyüme ve gelişme dönemleri, Gelişim döneminde karşılaşılan sorunlar, Oyun, Medya ve çocuk, Gelişim Kuramları

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Büyüme ve gelişme ile ilgili kavramları bilme
2) Gelişim kuramlarını açıklayabilme
3) Çocuğun gelişimsel dönemlerine ilişkin özellikleri doğru yorumlayabilme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin Tanıtımı ve Büyüme gelişmeye giriş
2) Büyüme gelişme ile ilgili kavramlar
3) Büyüme ve gelişmeyi etkileyen faktörler
4) Büyüme ve Gelişmenin Değerlendirilmesinde Kullanılan Ölçütler
5) Gelişim kuramları
6) Çocuğun Gelişim Dönemleri
7) Büyüme ve Gelişmenin İzlenmesi, Fiziksel Gelişim
8) ara sınav
9) 0-1 yaş Dönemi
10) 1-3 yaş dönemi
11) 3-6 yaş dönemi
12) 6-12 yaş dönemi
13) Adölesan dönem
14) Oyunun Çocuk gelişiminde önemi
15) Ders değerlendirmesi
16) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Yiğit R. (2009). Çocukluk Dönemlerinde Büyüme ve Gelişme, Ankara -
Diğer Kaynaklar: Çavuşoğlu H (2008) Çocuk Sağlığı Hemşireliği, 9.Baskı, Ankara - Türkiye Nüfus Sağlığı Araştırmaları 1993, 1998, 2003, 2008 - Pearce J. (1997). Çocuklarda Büyüme ve Gelişme, Doruk Yayınları, 2. Basım, Ankara - Ertuğrul T. Neyzi O., Pediatri , 2002, III. Baskı - Kavaklı A., Çocukluk Yaşlarında Büyüme Gelişme,İstanbul 1992, 1. Baskı.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

Program Kazanımları
1) Araştırma planlayabilir, araştırmayı yürütebilir, sonuçları değerlendirerek yayın yapabilir. 2 1 1
2) Mesleki uygulamaları geliştirici yenilikleri takip edebilir 2 1 2
3) Etik ve hukuksal ilkelere uygun, mesleki uygulamaları yapabilecek temel bilgiye sahiptir. 2 1 1
4) Ebelik kavramları arasında ilişki kurabilir 1 1 2
5) Ebelik teorilerini mesleki uygulamalarda kullanabilir 3 2 2
6) Ebelik ile ilgili yönetim görevlerinde çalışabilir.
7) Birey-aile-toplum sağlığını geliştirme için bağımsız olarak araştırma planlayıp/uygulayabilir. 2 1 2
8) Mesleki gelişim için politika geliştirici faaliyetlere katılır.
9) Kadın, anne ve yenidoğanın gereksinimlerini belirler, ebelik bakımını planlar ve uygular, sonuçlarını değerlendirir. 2 2 2
10) Kadın ve yenidoğan sağlığını koruma, kadının sosyal statüsünü iyileştirme ile ilgili danışmanlık yapar. 2 1 1

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Araştırma planlayabilir, araştırmayı yürütebilir, sonuçları değerlendirerek yayın yapabilir. 1
2) Mesleki uygulamaları geliştirici yenilikleri takip edebilir 2
3) Etik ve hukuksal ilkelere uygun, mesleki uygulamaları yapabilecek temel bilgiye sahiptir. 1
4) Ebelik kavramları arasında ilişki kurabilir 2
5) Ebelik teorilerini mesleki uygulamalarda kullanabilir 2
6) Ebelik ile ilgili yönetim görevlerinde çalışabilir.
7) Birey-aile-toplum sağlığını geliştirme için bağımsız olarak araştırma planlayıp/uygulayabilir. 2
8) Mesleki gelişim için politika geliştirici faaliyetlere katılır. 1
9) Kadın, anne ve yenidoğanın gereksinimlerini belirler, ebelik bakımını planlar ve uygular, sonuçlarını değerlendirir. 3
10) Kadın ve yenidoğan sağlığını koruma, kadının sosyal statüsünü iyileştirme ile ilgili danışmanlık yapar. 2

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 75
Sunum / Seminer 14 56
Ödevler 9 36
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 199