Ebelik (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | EBE5004 | ||||
Ders İsmi: | BÜYÜME VE GELİŞME | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Araş. Gör. ELİF BALKAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Ayşegül Şimşek | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin doğumdan itibaren adölesan dönemi süresince büyüme gelişme özellikleri göz önüne alınarak; psikoseksüel, psikososyal, zihinsel gelişimi, iletişim özellikleri ve bu dönemde yaygın olarak görülen ruhsal bozuklukların yaş gruplarına göre tanımlanabilmesi konusunda bilgi kazanması, bu dönemlere özgü riskleri değerlendirebilmesidir. |
Dersin İçeriği: | Büyüme ve gelişme dönemleri, Gelişim döneminde karşılaşılan sorunlar, Oyun, Medya ve çocuk, Gelişim Kuramları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Büyüme ve gelişme ile ilgili kavramları bilme 2) Gelişim kuramlarını açıklayabilme 3) Çocuğun gelişimsel dönemlerine ilişkin özellikleri doğru yorumlayabilme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin Tanıtımı ve Büyüme gelişmeye giriş | |
2) | Büyüme gelişme ile ilgili kavramlar | |
3) | Büyüme ve gelişmeyi etkileyen faktörler | |
4) | Büyüme ve Gelişmenin Değerlendirilmesinde Kullanılan Ölçütler | |
5) | Gelişim kuramları | |
6) | Çocuğun Gelişim Dönemleri | |
7) | Büyüme ve Gelişmenin İzlenmesi, Fiziksel Gelişim | |
8) | ara sınav | |
9) | 0-1 yaş Dönemi | |
10) | 1-3 yaş dönemi | |
11) | 3-6 yaş dönemi | |
12) | 6-12 yaş dönemi | |
13) | Adölesan dönem | |
14) | Oyunun Çocuk gelişiminde önemi | |
15) | Ders değerlendirmesi | |
16) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Yiğit R. (2009). Çocukluk Dönemlerinde Büyüme ve Gelişme, Ankara - |
Diğer Kaynaklar: | Çavuşoğlu H (2008) Çocuk Sağlığı Hemşireliği, 9.Baskı, Ankara - Türkiye Nüfus Sağlığı Araştırmaları 1993, 1998, 2003, 2008 - Pearce J. (1997). Çocuklarda Büyüme ve Gelişme, Doruk Yayınları, 2. Basım, Ankara - Ertuğrul T. Neyzi O., Pediatri , 2002, III. Baskı - Kavaklı A., Çocukluk Yaşlarında Büyüme Gelişme,İstanbul 1992, 1. Baskı. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Araştırma planlayabilir, araştırmayı yürütebilir, sonuçları değerlendirerek yayın yapabilir. | 2 | 1 | 1 | |||||||
2) Mesleki uygulamaları geliştirici yenilikleri takip edebilir | 2 | 1 | 2 | |||||||
3) Etik ve hukuksal ilkelere uygun, mesleki uygulamaları yapabilecek temel bilgiye sahiptir. | 2 | 1 | 1 | |||||||
4) Ebelik kavramları arasında ilişki kurabilir | 1 | 1 | 2 | |||||||
5) Ebelik teorilerini mesleki uygulamalarda kullanabilir | 3 | 2 | 2 | |||||||
6) Ebelik ile ilgili yönetim görevlerinde çalışabilir. | ||||||||||
7) Birey-aile-toplum sağlığını geliştirme için bağımsız olarak araştırma planlayıp/uygulayabilir. | 2 | 1 | 2 | |||||||
8) Mesleki gelişim için politika geliştirici faaliyetlere katılır. | ||||||||||
9) Kadın, anne ve yenidoğanın gereksinimlerini belirler, ebelik bakımını planlar ve uygular, sonuçlarını değerlendirir. | 2 | 2 | 2 | |||||||
10) Kadın ve yenidoğan sağlığını koruma, kadının sosyal statüsünü iyileştirme ile ilgili danışmanlık yapar. | 2 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Araştırma planlayabilir, araştırmayı yürütebilir, sonuçları değerlendirerek yayın yapabilir. | 1 |
2) | Mesleki uygulamaları geliştirici yenilikleri takip edebilir | 2 |
3) | Etik ve hukuksal ilkelere uygun, mesleki uygulamaları yapabilecek temel bilgiye sahiptir. | 1 |
4) | Ebelik kavramları arasında ilişki kurabilir | 2 |
5) | Ebelik teorilerini mesleki uygulamalarda kullanabilir | 2 |
6) | Ebelik ile ilgili yönetim görevlerinde çalışabilir. | |
7) | Birey-aile-toplum sağlığını geliştirme için bağımsız olarak araştırma planlayıp/uygulayabilir. | 2 |
8) | Mesleki gelişim için politika geliştirici faaliyetlere katılır. | 1 |
9) | Kadın, anne ve yenidoğanın gereksinimlerini belirler, ebelik bakımını planlar ve uygular, sonuçlarını değerlendirir. | 3 |
10) | Kadın ve yenidoğan sağlığını koruma, kadının sosyal statüsünü iyileştirme ile ilgili danışmanlık yapar. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 75 |
Sunum / Seminer | 14 | 56 |
Ödevler | 9 | 36 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 199 |