Ebelik (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | EBE5002 | ||||
Ders İsmi: | İNFERTİLİTE, YARDIMCI ÜREME TEKNİKLERİ VE EBENİN ROLÜ | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Araş. Gör. ELİF BALKAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Doç. Dr. Refika Genç Koyucu | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | İnfertile, yardımcı üreme tekniklerine yönelik temel kavramsal ve kuramsal bilgiyi edinme, çiftlere verilecek danışmanlık hizmetlerini planlama ve uygulama ve yardımcı üreme teknikleri sürecinde sağlık personelinin rol ve sorumluluklarına yönelik bilgi ve beceri kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Yardımcı üreme teknikleri ile ilgili danışmanlık hizmeti, yönetmelikler, infertilitenin kadın ve toplum sağlığındaki yerinin açıklanmasını içerir |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İnfertilite nedenlerini ve risk faktörlerini tanımlar 2) İnfertilitenin çiftler üzerindeki psikososyal etkilerini anlatır 3) İnfertil çiftin değerlendirilmesi amacıyla yapılan işlemleri açıklar 4) İnfertilite tedavi yöntemlerini açıklar 5) Yardımcı üreme tekniklerini açıklar ve son gelişmeleri anlatır 6) İnfertilite tanı ve tedavisinde hastanın eğitim ve danışmanlık gereksinimlerini saptar |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Doğurganlık bilinci geliştirme | |
2) | İnfertilite sorunu prevalans, risk faktörleri, nedenleri, | |
3) | İnfertilitenin çiftler üzerindeki psikososyal etkileri | |
4) | İnfertil çiftin değerlendirilmesi | |
5) | İnfertilitede tedavi yaklaşımları | |
6) | Yardımcı üreme teknikleri (YÜT) ve son gelişmeler | |
7) | İnfertilite tedavisi ve etik sorunlar | |
8) | ara sınav | |
9) | İnfertil çiftlerde eğitim ve danışmanlık süreci | |
10) | İnfertil çiftlerde sağlıklı yaşam biçimi davranışları geliştirme ve ebenin rolü | |
11) | Makale tartışması | |
12) | Makale tartışması | |
13) | makale tartışması | |
14) | makale tartışması | |
15) | Makale tartışması | |
16) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | ISBN 9786257496582 Basım Yılı 2021 Sayfa Sayısı 328 sayfa Kağıt: 70 gr 1. Hamur Renkli 16 x 24 Editör(ler) Duygu VEFİKULUÇAY YILMAZ, Tuba GÜNER EMÜL BISAC MED058000 DOI 10.37609/akya.856 İnfertilite Hemşireliği |
Diğer Kaynaklar: | Öğretim üyesinin ders notları Güncel makaleler Öğrenci sunumları |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Araştırma planlayabilir, araştırmayı yürütebilir, sonuçları değerlendirerek yayın yapabilir. | ||||||||||
2) Mesleki uygulamaları geliştirici yenilikleri takip edebilir | 3 | 3 | 2 | |||||||
3) Etik ve hukuksal ilkelere uygun, mesleki uygulamaları yapabilecek temel bilgiye sahiptir. | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | |||||
4) Ebelik kavramları arasında ilişki kurabilir | ||||||||||
5) Ebelik teorilerini mesleki uygulamalarda kullanabilir | ||||||||||
6) Ebelik ile ilgili yönetim görevlerinde çalışabilir. | ||||||||||
7) Birey-aile-toplum sağlığını geliştirme için bağımsız olarak araştırma planlayıp/uygulayabilir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||
8) Mesleki gelişim için politika geliştirici faaliyetlere katılır. | ||||||||||
9) Kadın, anne ve yenidoğanın gereksinimlerini belirler, ebelik bakımını planlar ve uygular, sonuçlarını değerlendirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||
10) Kadın ve yenidoğan sağlığını koruma, kadının sosyal statüsünü iyileştirme ile ilgili danışmanlık yapar. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Araştırma planlayabilir, araştırmayı yürütebilir, sonuçları değerlendirerek yayın yapabilir. | |
2) | Mesleki uygulamaları geliştirici yenilikleri takip edebilir | 3 |
3) | Etik ve hukuksal ilkelere uygun, mesleki uygulamaları yapabilecek temel bilgiye sahiptir. | 3 |
4) | Ebelik kavramları arasında ilişki kurabilir | |
5) | Ebelik teorilerini mesleki uygulamalarda kullanabilir | |
6) | Ebelik ile ilgili yönetim görevlerinde çalışabilir. | |
7) | Birey-aile-toplum sağlığını geliştirme için bağımsız olarak araştırma planlayıp/uygulayabilir. | 2 |
8) | Mesleki gelişim için politika geliştirici faaliyetlere katılır. | |
9) | Kadın, anne ve yenidoğanın gereksinimlerini belirler, ebelik bakımını planlar ve uygular, sonuçlarını değerlendirir. | 3 |
10) | Kadın ve yenidoğan sağlığını koruma, kadının sosyal statüsünü iyileştirme ile ilgili danışmanlık yapar. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 6 | 36 |
Sunum / Seminer | 14 | 56 |
Ödevler | 14 | 56 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 196 |