Ebelik (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: EBE5002
Ders İsmi: İNFERTİLİTE, YARDIMCI ÜREME TEKNİKLERİ VE EBENİN ROLÜ
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
8
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Araş. Gör. ELİF BALKAN
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. Refika Genç Koyucu
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: İnfertile, yardımcı üreme tekniklerine yönelik temel kavramsal ve kuramsal bilgiyi edinme, çiftlere verilecek danışmanlık hizmetlerini planlama ve uygulama ve yardımcı üreme teknikleri sürecinde sağlık personelinin rol ve sorumluluklarına yönelik bilgi ve beceri kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Yardımcı üreme teknikleri ile ilgili danışmanlık hizmeti, yönetmelikler, infertilitenin kadın ve toplum sağlığındaki yerinin açıklanmasını içerir

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İnfertilite nedenlerini ve risk faktörlerini tanımlar
2) İnfertilitenin çiftler üzerindeki psikososyal etkilerini anlatır
3) İnfertil çiftin değerlendirilmesi amacıyla yapılan işlemleri açıklar
4) İnfertilite tedavi yöntemlerini açıklar
5) Yardımcı üreme tekniklerini açıklar ve son gelişmeleri anlatır
6) İnfertilite tanı ve tedavisinde hastanın eğitim ve danışmanlık gereksinimlerini saptar

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Doğurganlık bilinci geliştirme
2) İnfertilite sorunu prevalans, risk faktörleri, nedenleri,
3) İnfertilitenin çiftler üzerindeki psikososyal etkileri
4) İnfertil çiftin değerlendirilmesi
5) İnfertilitede tedavi yaklaşımları
6) Yardımcı üreme teknikleri (YÜT) ve son gelişmeler
7) İnfertilite tedavisi ve etik sorunlar
8) ara sınav
9) İnfertil çiftlerde eğitim ve danışmanlık süreci
10) İnfertil çiftlerde sağlıklı yaşam biçimi davranışları geliştirme ve ebenin rolü
11) Makale tartışması
12) Makale tartışması
13) makale tartışması
14) makale tartışması
15) Makale tartışması
16) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: ISBN 9786257496582
Basım Yılı 2021
Sayfa Sayısı 328 sayfa Kağıt: 70 gr 1. Hamur Renkli 16 x 24
Editör(ler) Duygu VEFİKULUÇAY YILMAZ, Tuba GÜNER EMÜL
BISAC MED058000
DOI 10.37609/akya.856
İnfertilite Hemşireliği
Diğer Kaynaklar: Öğretim üyesinin ders notları
Güncel makaleler
Öğrenci sunumları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Araştırma planlayabilir, araştırmayı yürütebilir, sonuçları değerlendirerek yayın yapabilir.
2) Mesleki uygulamaları geliştirici yenilikleri takip edebilir 3 3 2
3) Etik ve hukuksal ilkelere uygun, mesleki uygulamaları yapabilecek temel bilgiye sahiptir. 1 1 1 2 2
4) Ebelik kavramları arasında ilişki kurabilir
5) Ebelik teorilerini mesleki uygulamalarda kullanabilir
6) Ebelik ile ilgili yönetim görevlerinde çalışabilir.
7) Birey-aile-toplum sağlığını geliştirme için bağımsız olarak araştırma planlayıp/uygulayabilir. 1 1 1 1 1 1
8) Mesleki gelişim için politika geliştirici faaliyetlere katılır.
9) Kadın, anne ve yenidoğanın gereksinimlerini belirler, ebelik bakımını planlar ve uygular, sonuçlarını değerlendirir. 3 3 3 3 3 3
10) Kadın ve yenidoğan sağlığını koruma, kadının sosyal statüsünü iyileştirme ile ilgili danışmanlık yapar. 2 2 2 2 2 2

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Araştırma planlayabilir, araştırmayı yürütebilir, sonuçları değerlendirerek yayın yapabilir.
2) Mesleki uygulamaları geliştirici yenilikleri takip edebilir 3
3) Etik ve hukuksal ilkelere uygun, mesleki uygulamaları yapabilecek temel bilgiye sahiptir. 3
4) Ebelik kavramları arasında ilişki kurabilir
5) Ebelik teorilerini mesleki uygulamalarda kullanabilir
6) Ebelik ile ilgili yönetim görevlerinde çalışabilir.
7) Birey-aile-toplum sağlığını geliştirme için bağımsız olarak araştırma planlayıp/uygulayabilir. 2
8) Mesleki gelişim için politika geliştirici faaliyetlere katılır.
9) Kadın, anne ve yenidoğanın gereksinimlerini belirler, ebelik bakımını planlar ve uygular, sonuçlarını değerlendirir. 3
10) Kadın ve yenidoğan sağlığını koruma, kadının sosyal statüsünü iyileştirme ile ilgili danışmanlık yapar. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 6 36
Sunum / Seminer 14 56
Ödevler 14 56
Ara Sınavlar 1 3
Final 1 3
Toplam İş Yükü 196