Ebelik (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: EBE5105
Ders İsmi: Seminer
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
6
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Araş. Gör. ELİF BALKAN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Ayşegül Şimşek
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Ebelik yüksek lisans programının kazanımları doğrultusunda tez veya araştırma yapmak istediği bir konuda derinlemesine bilgi edinilmesidir.
Dersin İçeriği: Literatür tarama, araştırma yapma ve sunmayı kapsar

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Ebeliğe yönelik güncel literatürü takip eder
2) Ebelik alanında ilgi duyduğu konuyu belirler
3) Belirlediği konuya yönelik bulguları analiz eder ve sunar

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ebelik Alanında Öncelikli Araştırma Konularının Analizi -
2) Ebelik Alanında Öncelikli Araştırma Konularının Analizi
3) Ebeliğe İlişkin Araştırma Örneklerinin İncelenmesi Araştırılan literatür kaynakları
4) Araştırılmak İstenen Konuya Karar Verilmesi -
5) Belirlenen konuda literatür tarama ve inceleme-1 -
6) Belirlenen konuda literatür tarama ve inceleme-2 -
7) Araştırma Tasarımının Yapılması -
8) Araştırma Tasarımının Yapılması -
9) Çalışmanın Uygulanması -
10) Çalışmanın Uygulanması -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: İlgili konuya yönelik güncel literatür
Elektronik veri tabanları
Diğer Kaynaklar: Current literature on the subject
Electronic databases

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

Program Kazanımları
1) Araştırma planlayabilir, araştırmayı yürütebilir, sonuçları değerlendirerek yayın yapabilir. 3 3 3
2) Mesleki uygulamaları geliştirici yenilikleri takip edebilir 3 2 2
3) Etik ve hukuksal ilkelere uygun, mesleki uygulamaları yapabilecek temel bilgiye sahiptir.
4) Ebelik kavramları arasında ilişki kurabilir 1 1 1
5) Ebelik teorilerini mesleki uygulamalarda kullanabilir 2 2 2
6) Ebelik ile ilgili yönetim görevlerinde çalışabilir.
7) Birey-aile-toplum sağlığını geliştirme için bağımsız olarak araştırma planlayıp/uygulayabilir. 3 3 3
8) Mesleki gelişim için politika geliştirici faaliyetlere katılır.
9) Kadın, anne ve yenidoğanın gereksinimlerini belirler, ebelik bakımını planlar ve uygular, sonuçlarını değerlendirir. 2 2 2
10) Kadın ve yenidoğan sağlığını koruma, kadının sosyal statüsünü iyileştirme ile ilgili danışmanlık yapar. 1 1 1

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Araştırma planlayabilir, araştırmayı yürütebilir, sonuçları değerlendirerek yayın yapabilir. 3
2) Mesleki uygulamaları geliştirici yenilikleri takip edebilir 3
3) Etik ve hukuksal ilkelere uygun, mesleki uygulamaları yapabilecek temel bilgiye sahiptir. 2
4) Ebelik kavramları arasında ilişki kurabilir 1
5) Ebelik teorilerini mesleki uygulamalarda kullanabilir 2
6) Ebelik ile ilgili yönetim görevlerinde çalışabilir.
7) Birey-aile-toplum sağlığını geliştirme için bağımsız olarak araştırma planlayıp/uygulayabilir. 3
8) Mesleki gelişim için politika geliştirici faaliyetlere katılır.
9) Kadın, anne ve yenidoğanın gereksinimlerini belirler, ebelik bakımını planlar ve uygular, sonuçlarını değerlendirir. 2
10) Kadın ve yenidoğan sağlığını koruma, kadının sosyal statüsünü iyileştirme ile ilgili danışmanlık yapar. 2

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Seminer 1 % 100
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 16
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 130
Toplam İş Yükü 146