Ebelik (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | EBE5105 | ||||
Ders İsmi: | Seminer | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Araş. Gör. ELİF BALKAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Ayşegül Şimşek | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Ebelik yüksek lisans programının kazanımları doğrultusunda tez veya araştırma yapmak istediği bir konuda derinlemesine bilgi edinilmesidir. |
Dersin İçeriği: | Literatür tarama, araştırma yapma ve sunmayı kapsar |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Ebeliğe yönelik güncel literatürü takip eder 2) Ebelik alanında ilgi duyduğu konuyu belirler 3) Belirlediği konuya yönelik bulguları analiz eder ve sunar |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ebelik Alanında Öncelikli Araştırma Konularının Analizi | - |
2) | Ebelik Alanında Öncelikli Araştırma Konularının Analizi | |
3) | Ebeliğe İlişkin Araştırma Örneklerinin İncelenmesi | Araştırılan literatür kaynakları |
4) | Araştırılmak İstenen Konuya Karar Verilmesi | - |
5) | Belirlenen konuda literatür tarama ve inceleme-1 | - |
6) | Belirlenen konuda literatür tarama ve inceleme-2 | - |
7) | Araştırma Tasarımının Yapılması | - |
8) | Araştırma Tasarımının Yapılması | - |
9) | Çalışmanın Uygulanması | - |
10) | Çalışmanın Uygulanması | - |
Ders Notları / Kitaplar: | İlgili konuya yönelik güncel literatür Elektronik veri tabanları |
Diğer Kaynaklar: | Current literature on the subject Electronic databases |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Araştırma planlayabilir, araştırmayı yürütebilir, sonuçları değerlendirerek yayın yapabilir. | 3 | 3 | 3 | |||||||
2) Mesleki uygulamaları geliştirici yenilikleri takip edebilir | 3 | 2 | 2 | |||||||
3) Etik ve hukuksal ilkelere uygun, mesleki uygulamaları yapabilecek temel bilgiye sahiptir. | ||||||||||
4) Ebelik kavramları arasında ilişki kurabilir | 1 | 1 | 1 | |||||||
5) Ebelik teorilerini mesleki uygulamalarda kullanabilir | 2 | 2 | 2 | |||||||
6) Ebelik ile ilgili yönetim görevlerinde çalışabilir. | ||||||||||
7) Birey-aile-toplum sağlığını geliştirme için bağımsız olarak araştırma planlayıp/uygulayabilir. | 3 | 3 | 3 | |||||||
8) Mesleki gelişim için politika geliştirici faaliyetlere katılır. | ||||||||||
9) Kadın, anne ve yenidoğanın gereksinimlerini belirler, ebelik bakımını planlar ve uygular, sonuçlarını değerlendirir. | 2 | 2 | 2 | |||||||
10) Kadın ve yenidoğan sağlığını koruma, kadının sosyal statüsünü iyileştirme ile ilgili danışmanlık yapar. | 1 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Araştırma planlayabilir, araştırmayı yürütebilir, sonuçları değerlendirerek yayın yapabilir. | 3 |
2) | Mesleki uygulamaları geliştirici yenilikleri takip edebilir | 3 |
3) | Etik ve hukuksal ilkelere uygun, mesleki uygulamaları yapabilecek temel bilgiye sahiptir. | 2 |
4) | Ebelik kavramları arasında ilişki kurabilir | 1 |
5) | Ebelik teorilerini mesleki uygulamalarda kullanabilir | 2 |
6) | Ebelik ile ilgili yönetim görevlerinde çalışabilir. | |
7) | Birey-aile-toplum sağlığını geliştirme için bağımsız olarak araştırma planlayıp/uygulayabilir. | 3 |
8) | Mesleki gelişim için politika geliştirici faaliyetlere katılır. | |
9) | Kadın, anne ve yenidoğanın gereksinimlerini belirler, ebelik bakımını planlar ve uygular, sonuçlarını değerlendirir. | 2 |
10) | Kadın ve yenidoğan sağlığını koruma, kadının sosyal statüsünü iyileştirme ile ilgili danışmanlık yapar. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Seminer | 1 | % 100 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 16 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 130 |
Toplam İş Yükü | 146 |