Tibbi Biyoloji ve Genetik (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | TGY6006 | ||||
Ders İsmi: | Karyotip Yazım Kuralları | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. MURADİYE ACAR | ||||
Dersi Veren(ler): | MURADİYE ACAR | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | BU DERSİN AMACI KROMOZOMAL HASTALIKLARIN SINIFLANDIRILMASI, FENOTİPİK VE GENETİK ÖZELLİKLERİNİN ÖĞRENİLMESİ, SAYISAL VE YAPISAL KROMOZOM ANOMALİLERİNİN RAPORLANDIRILABİLMESİ, KROMOZOMLARIN TANINMASI, FISH YÖNTEMİNİN KULLANIM ALANLARI VE SONUÇLARININ RAPORLANDIRILABİLMESİDİR. |
Dersin İçeriği: | KROMATİN KROMOZOM YAPISI, KROMOZOMAL HASTALIKLARA GİRİŞ, SAYISAL OTOZOMAL KROMOZOM ANOMALİLERİNİN FENOTİPİK VE GENETİK ÖZELLİKLERİ, YAPISAL OTOZOMAL KROMOZOM ANOMALİLERİ FENOTİPİK VE GENETİK ÖZELLİKLERİ, CİNSİYET KROMOZOM AN0MALİLERİNİN FENOTİPİK VE GENETİK ÖZELLİKLERİ, KROMOZOMLARIN ELDE EDİLMESİ, KROMOZOMLARIN TANINMASI, KROMOZOM ANOMALİLERİNİN TANINMASI, SAYISAL KROMOZOM ANOMALİLERİNİN RAPORLANDIRILMASI, YAPISAL KROMOZOM ANOMALİLERİNİN RAPORLANDIRILMASI, FISH YÖNTEMİ VE KULLANIM ALANLARI, FISH SONUÇLARININ RAPORLANMASI |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) KROMATİN KROMOZOM YAPISINI TANIMLAR 2) KROMOZOMAL HASTALIKLARI TANIMLAR 3) SAYISAL OTOZOMAL KROMOZOM ANOMALİLERİNİN FENOTİPİK VE GENETİK ÖZELLİKLERİNİ BİLİR 4) YAPISAL OTOZOMAL KROMOZOM ANOMALİLERİ FENOTİPİK VE GENETİK ÖZELLİKLERİNİ BİLİR 5) CİNSİYET KROMOZOM AN0MALİLERİNİN FENOTİPİK VE GENETİK ÖZELLİKLERİ 6) KROMOZOMLARIN ELDE EDİLMESİNDEKİ TEKNİKLERİ AÇIKLAR 7) KROMOZOMLARI TANIR 8) KROMOZOM ANOMALİLERİNİ TANIR VE SINIFLANDIRIR 9) SAYISAL KROMOZOM ANOMALİLERİNİN RAPORLANDIRILDIRIR 10) YAPISAL KROMOZOM ANOMALİLERİNİ RAPORLANDIRILDIRIR 11) FISH YÖNTEMİNİ VE KULLANIM ALANLARINI BİLİR 12) FISH SONUÇLARINI RAPORLANDIRIR |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | KROMATİN KROMOZOM YAPISI | |
2) | KROMOZOMAL HASTALIKLARA GİRİŞ | |
3) | SAYISAL OTOZOMAL KROMOZOM ANOMALİLERİNİN FENOTİPİK VE GENETİK ÖZELLİKLERİ | |
4) | YAPISAL OTOZOMAL KROMOZOM ANOMALİLERİ FENOTİPİK VE GENETİK ÖZELLİKLERİ | |
5) | CİNSİYET KROMOZOM AN0MALİLERİNİN FENOTİPİK VE GENETİK ÖZELLİKLERİ | |
6) | KROMOZOMLARIN ELDE EDİLMESİ | |
7) | KROMOZOMLARIN TANINMASI | |
8) | ARA SINAV | |
9) | KROMOZOM ANOMALİLERİNİN TANINMASI | |
10) | SAYISAL KROMOZOM ANOMALİLERİNİN RAPORLANDIRILMASI | |
11) | YAPISAL KROMOZOM ANOMALİLERİNİN RAPORLANDIRILMASI | |
12) | FISH YÖNTEMİ VE KULLANIM ALANLARI | |
13) | FISH SONUÇLARININ RAPORLANMASI | |
14) | FİNAL SINAVI |
Ders Notları / Kitaplar: | Thompson & Thompson Tıbbi Genetik Human Molecular Genetics Tıbbi Genetiğin Esasları Edited by Uğur Özbek ISCN 2020 |
Diğer Kaynaklar: | ÖĞRETİM ÜYESİ VE ÖĞRENCİLERİN HAZIRLADIĞI SUNUMLAR |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||
1) Tıbbi Biyoloji ve Genetik alanında güncel literatürü takip eder, bilgileri toplar, uygun değerlendirme yöntemleri ile analiz eder ve sentezleyerek klinik uygulamalara yön verir. | ||||||||||||
2) Bilimsel araştırmalar için uygun yöntem ve teknolojik yapıyı kullanır, uygun hipotezi kurar, araştırma yöntemlerini belirler. | ||||||||||||
3) Bilimsel Araştırma sonucunda elde ettiği sonuçları yorumlar, elde ettiği kanıt dayalı bilgiyi uygulamalara aktarır, geliştirir. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılarda sunar ve hakemli dergilerde yayımlar. | ||||||||||||
4) Tıbbi Biyoloji ve Genetik uygulamalarında ve bilimsel çalışmalarında etik, deontolojik ve yasal çerçeve içerisinde meslek otonomisini gözeterek yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | ||||||||||||
5) Akademik ve klinik ortamlarda disiplinler arası iş birliği sağlar, problem çözme ve yönetme konusunda bilgi ve beceri birikimine sahiptir. | ||||||||||||
6) Bilimsel araştırmalarından ve literatürden edindiği bilgiyi toplum yararına kullanır ve toplum sağlığının geliştirilmesi için gerekli sağlık politikalarının şekillendirilmesini sağlar ve bu politikalar içerisinde yer alır. | ||||||||||||
7) Klinik deneyim ile akademik bilgiyi birleştiren, tıbbi biyoloji alanında yaratıcı çözümler üreten, planlayan, uygulayan, nitelikli bilgi ve beceriye sahip biyologlar yetiştirir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Tıbbi Biyoloji ve Genetik alanında güncel literatürü takip eder, bilgileri toplar, uygun değerlendirme yöntemleri ile analiz eder ve sentezleyerek klinik uygulamalara yön verir. | 2 |
2) | Bilimsel araştırmalar için uygun yöntem ve teknolojik yapıyı kullanır, uygun hipotezi kurar, araştırma yöntemlerini belirler. | |
3) | Bilimsel Araştırma sonucunda elde ettiği sonuçları yorumlar, elde ettiği kanıt dayalı bilgiyi uygulamalara aktarır, geliştirir. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılarda sunar ve hakemli dergilerde yayımlar. | |
4) | Tıbbi Biyoloji ve Genetik uygulamalarında ve bilimsel çalışmalarında etik, deontolojik ve yasal çerçeve içerisinde meslek otonomisini gözeterek yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | |
5) | Akademik ve klinik ortamlarda disiplinler arası iş birliği sağlar, problem çözme ve yönetme konusunda bilgi ve beceri birikimine sahiptir. | |
6) | Bilimsel araştırmalarından ve literatürden edindiği bilgiyi toplum yararına kullanır ve toplum sağlığının geliştirilmesi için gerekli sağlık politikalarının şekillendirilmesini sağlar ve bu politikalar içerisinde yer alır. | |
7) | Klinik deneyim ile akademik bilgiyi birleştiren, tıbbi biyoloji alanında yaratıcı çözümler üreten, planlayan, uygulayan, nitelikli bilgi ve beceriye sahip biyologlar yetiştirir. | 1 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 40 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sunum / Seminer | 12 | 36 |
Ödevler | 12 | 36 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 120 |