Tibbi Biyoloji ve Genetik (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | TGY6104 | ||||
Ders İsmi: | Hastalıkların Moleküler Temelleri | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. YEMLİHA YILDIZ | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Yemliha Yıldız | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Her öğrenci için bu dersin amacı; Hastalıkların altında yatan moleküler mekanizmalar hakkında bilgi sahibi olmaktır |
Dersin İçeriği: | Bu derste öğrenciler, hastalıkların moleküler patogenezi ile ilgili temel bilgileri alırlar |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Hastalıklara sebep olan genel moleküler mekanizmaları sayar. 2) Hastalıklara sebep olan kalıtsal mekanizmaları tartışır 3) Kalıtsal hastalıkların patofizyolojisini açıklar 4) Kansere sebep olan genel moleküler mekanizmaları sayar. 5) Kansere sebep olan genetik mekanizmaları listeler 6) Kansere sebep olan epigenetik mekanizmaları açıklar |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Hastalıkların genel mekanizmaları | MOLECULAR BİOLOGY OF THE CELL 6E, BRUCE ALBERTS |
2) | Hastalıkların moleküler mekanizmaları-I | ROBBİNS BASİC PATHOLOGY (ROBBİNS PATHOLOGY), VİNAY KUMAR MBBS MD FRCPATH, ABUL K. ABBAS MBBS, JON C. ASTER MD PHD |
3) | Hastalıkların moleküler mekanizmaları-II | - ROBBİNS BASİC PATHOLOGY (ROBBİNS PATHOLOGY), VİNAY KUMAR MBBS MD FRCPATH, ABUL K. ABBAS MBBS, JON C. ASTER MD PHD |
4) | Bağışıklık, inflamasyon, şok ve sepsis | - ROBBİNS BASİC PATHOLOGY (ROBBİNS PATHOLOGY), VİNAY KUMAR MBBS MD FRCPATH, ABUL K. ABBAS MBBS, JON C. ASTER MD PHD |
5) | Öğrenci sunumu | İlgili makaleler |
6) | Öğrenci sunumu | İlgili makaleler |
7) | Öğrenci sunumu | İlgili makaleler |
8) | Öğrenci sunumu | İlgili makaleler |
9) | Öğrenci sunumu | İlgili makaleler |
10) | Öğrenci sunumu | İlgili makaleler |
11) | Kanser | THE BIOLOGY OF CANCER, ROBERT A. WEINBERG |
12) | Kanserin moleküler temelleri | THE BIOLOGY OF CANCER, ROBERT A. WEINBERG |
13) | Kanserin epigenetik temelleri | THE BIOLOGY OF CANCER, ROBERT A. WEINBERG |
14) | Kanserin genetik temelleri | THE BIOLOGY OF CANCER, ROBERT A. WEINBERG |
Ders Notları / Kitaplar: | Dersle İlgili hazırlanan sunumlar, ilgili konuya ilişkin önemli ve güncel makaleler |
Diğer Kaynaklar: | - MOLECULAR BİOLOGY OF THE CELL 6E, BRUCE ALBERTS ALEXANDER JOHNSON JULİAN LEWİS, MARTİN RAFF, KEITH ROBERTS AND PETER WALTER - THE BIOLOGY OF CANCER, ROBERT A. WEINBERG - HARRİSON'S PRİNCİPLES OF INTERNAL MEDİCİNE, DENNİS L. KASPER ANTHONY S. FAUCİ STEPHEN L. HAUSER DAN L. LONGO J. LARRY JAMESON, JOSEPH LOSCALZO - ROBBİNS BASİC PATHOLOGY (ROBBİNS PATHOLOGY), VİNAY KUMAR MBBS MD FRCPATH, ABUL K. ABBAS MBBS, JON C. ASTER MD PHD |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Tıbbi Biyoloji ve Genetik alanında güncel literatürü takip eder, bilgileri toplar, uygun değerlendirme yöntemleri ile analiz eder ve sentezleyerek klinik uygulamalara yön verir. | |||||||
2) Bilimsel araştırmalar için uygun yöntem ve teknolojik yapıyı kullanır, uygun hipotezi kurar, araştırma yöntemlerini belirler. | |||||||
3) Bilimsel Araştırma sonucunda elde ettiği sonuçları yorumlar, elde ettiği kanıt dayalı bilgiyi uygulamalara aktarır, geliştirir. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılarda sunar ve hakemli dergilerde yayımlar. | |||||||
4) Tıbbi Biyoloji ve Genetik uygulamalarında ve bilimsel çalışmalarında etik, deontolojik ve yasal çerçeve içerisinde meslek otonomisini gözeterek yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | |||||||
5) Akademik ve klinik ortamlarda disiplinler arası iş birliği sağlar, problem çözme ve yönetme konusunda bilgi ve beceri birikimine sahiptir. | |||||||
6) Bilimsel araştırmalarından ve literatürden edindiği bilgiyi toplum yararına kullanır ve toplum sağlığının geliştirilmesi için gerekli sağlık politikalarının şekillendirilmesini sağlar ve bu politikalar içerisinde yer alır. | |||||||
7) Klinik deneyim ile akademik bilgiyi birleştiren, tıbbi biyoloji alanında yaratıcı çözümler üreten, planlayan, uygulayan, nitelikli bilgi ve beceriye sahip biyologlar yetiştirir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Tıbbi Biyoloji ve Genetik alanında güncel literatürü takip eder, bilgileri toplar, uygun değerlendirme yöntemleri ile analiz eder ve sentezleyerek klinik uygulamalara yön verir. | 2 |
2) | Bilimsel araştırmalar için uygun yöntem ve teknolojik yapıyı kullanır, uygun hipotezi kurar, araştırma yöntemlerini belirler. | |
3) | Bilimsel Araştırma sonucunda elde ettiği sonuçları yorumlar, elde ettiği kanıt dayalı bilgiyi uygulamalara aktarır, geliştirir. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılarda sunar ve hakemli dergilerde yayımlar. | |
4) | Tıbbi Biyoloji ve Genetik uygulamalarında ve bilimsel çalışmalarında etik, deontolojik ve yasal çerçeve içerisinde meslek otonomisini gözeterek yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | |
5) | Akademik ve klinik ortamlarda disiplinler arası iş birliği sağlar, problem çözme ve yönetme konusunda bilgi ve beceri birikimine sahiptir. | |
6) | Bilimsel araştırmalarından ve literatürden edindiği bilgiyi toplum yararına kullanır ve toplum sağlığının geliştirilmesi için gerekli sağlık politikalarının şekillendirilmesini sağlar ve bu politikalar içerisinde yer alır. | |
7) | Klinik deneyim ile akademik bilgiyi birleştiren, tıbbi biyoloji alanında yaratıcı çözümler üreten, planlayan, uygulayan, nitelikli bilgi ve beceriye sahip biyologlar yetiştirir. | 1 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 40 |
Final Pratik | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 50 |
Sunum / Seminer | 7 | 30 |
Ödevler | 5 | 5 |
Final | 2 | 11 |
Toplam İş Yükü | 152 |