Tibbi Biyoloji ve Genetik (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | TGY6102 | ||||
Ders İsmi: | Doku ve Hücre Kültürü | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. MURADİYE ACAR | ||||
Dersi Veren(ler): | MURADİYE ACAR | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Temel doku ve hücre kültürü tekniklerini bilmek ve kullanım alanlarını öğrenmektir. |
Dersin İçeriği: | HÜCRE KÜLTÜRÜ LAB. VE EKİPMANLARI, HÜCRE KÜLTÜRÜ GÜVENLİK KURALLARI, PERİFERİK KAN HÜCRE KÜLTÜRÜ, KEMİK İLİĞİ HÜCRE KÜLTÜRÜ, AMNİYON HÜCRE KÜLTÜRÜ, CVS HÜCRE KÜLTÜRÜ, ABORT HÜCRE KÜLTÜRÜ, KROMOZOMLARIN TANINMASI, FISH YÖNTEMİ, KANSER HÜCRE KÜLTÜRÜ, 3 BOYUTLU HÜCRE KÜLTÜRÜ, KÖK HÜCRE KÜLTÜRÜ, PRİMER HÜCRE KÜLTÜRÜ, KANSER KÖK HÜCRE KÜLTÜRÜ, EX VİVO DOKU KÜLTÜRÜ, DENEYSEL HAYVAN MODELLERİ |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) HÜCRE KÜLTÜRÜ LAB. VE EKİPMANLARINI BİLİR. 2) HÜCRE KÜLTÜRÜ GÜVENLİK KURALLARINI BİLİR. 3) PERİFERİK KAN HÜCRE KÜLTÜRÜ TEKNİKLERİNİ VE KULLANIM ALANLARINI BİLİR. 4) KEMİK İLİĞİ HÜCRE KÜLTÜRÜ TEKNİKLERİ VE KULLANIM ALANLARINI BİLİR. 6) CVS HÜCRE KÜLTÜRÜ TEKNİKLERİ VE KULLANIM ALANLARINI BİLİR. 7) ABORT HÜCRE KÜLTÜRÜ TEKNİKLERİ VE KULLANIM ALANLARINI BİLİR. 8) 3 BOYUTLU HÜCRE KÜLTÜRÜ TEKNİKLERİ VE KULLANIM ALANLARINI BİLİR. 9) KÖK HÜCRE KÜLTÜRÜ TEKNİKLERİ VE KULLANIM ALANLARINI BİLİR. 10) PRİMER HÜCRE KÜLTÜRÜ TEKNİKLERİ VE KULLANIM ALANLARINI BİLİR. 11) KANSER KÖK HÜCRE KÜLTÜRÜ TEKNİKLERİ VE KULLANIM ALANLARINI BİLİR. 12) DENEYSEL HAYVAN MODELLERİNİN KULLANIM ALANLARINI BİLİR. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | HÜCRE KÜLTÜRÜ LAB. VE EKİPMANLARI- | |
2) | HÜCRE KÜLTÜRÜ GÜVENLİK KURALLARI | |
3) | PERİFERİK KAN HÜCRE KÜLTÜRÜ TEKNİKLERİNİ VE KULLANIM ALANLARI | |
4) | KEMİK İLİĞİ HÜCRE KÜLTÜRÜ TEKNİKLERİ VE KULLANIM ALANLARI | |
5) | AMNİYON HÜCRE KÜLTÜRÜ TEKNİKLERİ VE KULLANIM ALANLARI | |
6) | CVS HÜCRE KÜLTÜRÜ TEKNİKLERİ VE KULLANIM ALANLARI | |
7) | ABORT HÜCRE KÜLTÜRÜ TEKNİKLERİ VE KULLANIM ALANLARI | |
8) | ARA SINAV | |
9) | 3 BOYUTLU HÜCRE KÜLTÜRÜ TEKNİKLERİ VE KULLANIM ALANLARI | |
10) | KÖK HÜCRE KÜLTÜRÜ TEKNİKLERİ VE KULLANIM ALANLARI | |
11) | PRİMER HÜCRE KÜLTÜRÜ TEKNİKLERİ VE KULLANIM ALANLARI | |
12) | KANSER KÖK HÜCRE KÜLTÜRÜ TEKNİKLERİ VE KULLANIM ALANLARI | |
13) | DENEYSEL HAYVAN MODELLERİNİN KULLANIM ALANLARI | |
14) | FINAL SINAVI |
Ders Notları / Kitaplar: | Öğretim üyesi ve öğrenciler tarafından hazırlanan ders notları ve ppt sunumlar Lecture notes and ppt presentations prepared by lecturers and students |
Diğer Kaynaklar: | Lecture notes and ppt presentations prepared by lecturers and students |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Tıbbi Biyoloji ve Genetik alanında güncel literatürü takip eder, bilgileri toplar, uygun değerlendirme yöntemleri ile analiz eder ve sentezleyerek klinik uygulamalara yön verir. | |||||||||||
2) Bilimsel araştırmalar için uygun yöntem ve teknolojik yapıyı kullanır, uygun hipotezi kurar, araştırma yöntemlerini belirler. | |||||||||||
3) Bilimsel Araştırma sonucunda elde ettiği sonuçları yorumlar, elde ettiği kanıt dayalı bilgiyi uygulamalara aktarır, geliştirir. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılarda sunar ve hakemli dergilerde yayımlar. | |||||||||||
4) Tıbbi Biyoloji ve Genetik uygulamalarında ve bilimsel çalışmalarında etik, deontolojik ve yasal çerçeve içerisinde meslek otonomisini gözeterek yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | |||||||||||
5) Akademik ve klinik ortamlarda disiplinler arası iş birliği sağlar, problem çözme ve yönetme konusunda bilgi ve beceri birikimine sahiptir. | |||||||||||
6) Bilimsel araştırmalarından ve literatürden edindiği bilgiyi toplum yararına kullanır ve toplum sağlığının geliştirilmesi için gerekli sağlık politikalarının şekillendirilmesini sağlar ve bu politikalar içerisinde yer alır. | |||||||||||
7) Klinik deneyim ile akademik bilgiyi birleştiren, tıbbi biyoloji alanında yaratıcı çözümler üreten, planlayan, uygulayan, nitelikli bilgi ve beceriye sahip biyologlar yetiştirir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Tıbbi Biyoloji ve Genetik alanında güncel literatürü takip eder, bilgileri toplar, uygun değerlendirme yöntemleri ile analiz eder ve sentezleyerek klinik uygulamalara yön verir. | 2 |
2) | Bilimsel araştırmalar için uygun yöntem ve teknolojik yapıyı kullanır, uygun hipotezi kurar, araştırma yöntemlerini belirler. | |
3) | Bilimsel Araştırma sonucunda elde ettiği sonuçları yorumlar, elde ettiği kanıt dayalı bilgiyi uygulamalara aktarır, geliştirir. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılarda sunar ve hakemli dergilerde yayımlar. | |
4) | Tıbbi Biyoloji ve Genetik uygulamalarında ve bilimsel çalışmalarında etik, deontolojik ve yasal çerçeve içerisinde meslek otonomisini gözeterek yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | |
5) | Akademik ve klinik ortamlarda disiplinler arası iş birliği sağlar, problem çözme ve yönetme konusunda bilgi ve beceri birikimine sahiptir. | |
6) | Bilimsel araştırmalarından ve literatürden edindiği bilgiyi toplum yararına kullanır ve toplum sağlığının geliştirilmesi için gerekli sağlık politikalarının şekillendirilmesini sağlar ve bu politikalar içerisinde yer alır. | |
7) | Klinik deneyim ile akademik bilgiyi birleştiren, tıbbi biyoloji alanında yaratıcı çözümler üreten, planlayan, uygulayan, nitelikli bilgi ve beceriye sahip biyologlar yetiştirir. | 1 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 40 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sunum / Seminer | 12 | 36 |
Ödevler | 12 | 36 |
Küçük Sınavlar | 1 | 3 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 120 |