Tibbi Biyoloji ve Genetik (DR)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: TGY6014
Ders İsmi: Moleküler Teknikler ve Uygulama Alanları
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
8
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. MURADİYE ACAR
Dersi Veren(ler): MURADİYE ACAR
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: BU DERSİN AMACI GENETİK HASTALIKLARIN TANISINDA KULLANILAN MOLEKÜLER TEKNİKLER HAKKINDA BİLGİ KAZANMAK, YÖNTEMLERİN ÇALIŞMA PRENSİPLERİNİN ÖĞRENİLMESİ, DENEYSEL PROSEDÜR AŞAMALARININ BİLİNMESİ VE ELDE EDİLECEK VERİLERİN DEĞERLENDİRİLMESİDİR.
Dersin İçeriği: DNA İZOLASYONUNDA FENOL KLOROFORM YÖNTEMİNİNİ KULLANIMI, DNA İZOLASYONUNDA SPİN KOLON YÖNTEMİNİNİ KULLANIMI, DNA İZOLASYONUNDA MANYETİK BONCUKLARIN KULLANIMI, PCR VE ÇOK KULLANILAN PCR TÜRLERİ, AGAROZ JEL ELEKTROFOREZİ YÖNTEMİ, SANGER SEKANS YÖNTEMİ VE KULLANIM ALANLARI, RFLP YÖNTEMİ VE KULLANIM ALANLARI, RNA İZOLASYONUNDA FENOL KLOROFORM VE SPIN KOLON YÖNTEMİNİNİ KULLANIMI, CDNA SENTEZİ VE REAL TIME PCR TEKNİĞİ VE KULLANIM ALANLARI, ACGH VE MLPA TEKNİKLERİNİN GENETİK TANIDA KULLANIMI, YENİ NESİL DİZİLEME YÖNTEMLERİ VE TÜM DİZİLEME YÖNTEMLERİNİN KIYASLANMASI, miRNA İZOLASYONUNDA KULLANILAN YÖNTEMLER

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) FENOL KLOROFORM YÖNTEMİ İLE DNA İZOLASYONUNUN BİLİMSEL MANTIĞINI VE AŞAMALARINI AÇIKLAR.
2) SPİN KOLON YÖNTEMİ İLE DNA İZOLASYONUNUN BİLİMSEL MANTIĞINI VE AŞAMALARINI AÇIKLAR.
3) MANYETİK BONCUKLAR İLE DNA İZOLASYONUNUN BİLİMSEL MANTIĞINI VE AŞAMALARINI BİLİR.
4) PCR'IN TEMEL PRENSİBİNİ VE GÜNCEL KULLANILAN PCR TÜRLERİNİ KARŞILAŞTIRABİLİR.
5) AGAROZ JEL ELEKTROFOREZİ YÖNTEMİNİN BASAMAKLARINI AÇIKLAYABİLİR
6) SANGER SEKANS YÖNTEMİ VE KULLANIM ALANLARINI BİLİR
7) RFLP YÖNTEMİNİN KULLANILAN ALANLARINI AÇIKLAYABİLİR
8) RNA İZOLASYONUNDA FENOL KLOROFORM VE SPIN KOLON YÖNTEMİNİ AŞAMALARINI AÇIKLAYABİLİR
9) CDNA SENTEZİ VE REAL TIME PCR TEKNİĞİ VE KULLANIM ALANLARINI BİLİR
10) ACGH VE MLPA TEKNİKLERİNİN GENETİK TANIDA KULLANIMINI AÇIKLAYABİLİR
11) YENİ NESİL DİZİLEME YÖNTEMLERİ VE TÜM DİZİLEME YÖNTEMLERİNİ KARŞILAŞTIRABİLİR
12) miRNA İZOLASYONUNDA KULLANILAN YÖNTEMLERİ TANIMLAYABİLİR

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) DNA İZOLASYONUNDA FENOL KLOROFORM YÖNTEMİNİNİ KULLANIMI
2) DNA İZOLASYONUNDA SPİN KOLON YÖNTEMİNİNİ KULLANIMI
3) DNA İZOLASYONUNDA MANYETİK BONCUKLARIN KULLANIMI
4) PCR VE ÇOK KULLANILAN PCR TÜRLERİ
5) AGAROZ JEL ELEKTROFOREZİ YÖNTEMİ
6) SANGER SEKANS YÖNTEMİ VE KULLANIM ALANLARI
7) RFLP YÖNTEMİ VE KULLANIM ALANLARI
8) ARA SINAV
9) RNA İZOLASYONUNDA FENOL KLOROFORM VE SPIN KOLON YÖNTEMİNİNİ KULLANIMI
10) CDNA SENTEZİ VE REAL TIME PCR TEKNİĞİ VE KULLANIM ALANLARI
11) ACGH VE MLPA TEKNİKLERİNİN GENETİK TANIDA KULLANIMI
12) YENİ NESİL DİZİLEME YÖNTEMLERİ VE TÜM DİZİLEME YÖNTEMLERİNİN KIYASLANMASI
13) miRNA İZOLASYONUNDA KULLANILAN YÖNTEMLER
14) FİNAL SINAVI

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: ÖĞRENCİNİN HAZIRLADIĞI SUNUMLAR
Diğer Kaynaklar: ÖĞRENCİNİN HAZIRLADIĞI SUNUMLAR

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

Program Kazanımları
1) Tıbbi Biyoloji ve Genetik alanında güncel literatürü takip eder, bilgileri toplar, uygun değerlendirme yöntemleri ile analiz eder ve sentezleyerek klinik uygulamalara yön verir.
2) Bilimsel araştırmalar için uygun yöntem ve teknolojik yapıyı kullanır, uygun hipotezi kurar, araştırma yöntemlerini belirler.
3) Bilimsel Araştırma sonucunda elde ettiği sonuçları yorumlar, elde ettiği kanıt dayalı bilgiyi uygulamalara aktarır, geliştirir. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılarda sunar ve hakemli dergilerde yayımlar.
4) Tıbbi Biyoloji ve Genetik uygulamalarında ve bilimsel çalışmalarında etik, deontolojik ve yasal çerçeve içerisinde meslek otonomisini gözeterek yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir.
5) Akademik ve klinik ortamlarda disiplinler arası iş birliği sağlar, problem çözme ve yönetme konusunda bilgi ve beceri birikimine sahiptir.
6) Bilimsel araştırmalarından ve literatürden edindiği bilgiyi toplum yararına kullanır ve toplum sağlığının geliştirilmesi için gerekli sağlık politikalarının şekillendirilmesini sağlar ve bu politikalar içerisinde yer alır.
7) Klinik deneyim ile akademik bilgiyi birleştiren, tıbbi biyoloji alanında yaratıcı çözümler üreten, planlayan, uygulayan, nitelikli bilgi ve beceriye sahip biyologlar yetiştirir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Tıbbi Biyoloji ve Genetik alanında güncel literatürü takip eder, bilgileri toplar, uygun değerlendirme yöntemleri ile analiz eder ve sentezleyerek klinik uygulamalara yön verir. 2
2) Bilimsel araştırmalar için uygun yöntem ve teknolojik yapıyı kullanır, uygun hipotezi kurar, araştırma yöntemlerini belirler.
3) Bilimsel Araştırma sonucunda elde ettiği sonuçları yorumlar, elde ettiği kanıt dayalı bilgiyi uygulamalara aktarır, geliştirir. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılarda sunar ve hakemli dergilerde yayımlar.
4) Tıbbi Biyoloji ve Genetik uygulamalarında ve bilimsel çalışmalarında etik, deontolojik ve yasal çerçeve içerisinde meslek otonomisini gözeterek yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir.
5) Akademik ve klinik ortamlarda disiplinler arası iş birliği sağlar, problem çözme ve yönetme konusunda bilgi ve beceri birikimine sahiptir.
6) Bilimsel araştırmalarından ve literatürden edindiği bilgiyi toplum yararına kullanır ve toplum sağlığının geliştirilmesi için gerekli sağlık politikalarının şekillendirilmesini sağlar ve bu politikalar içerisinde yer alır.
7) Klinik deneyim ile akademik bilgiyi birleştiren, tıbbi biyoloji alanında yaratıcı çözümler üreten, planlayan, uygulayan, nitelikli bilgi ve beceriye sahip biyologlar yetiştirir. 1

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 40
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sunum / Seminer 13 39
Ödevler 13 39
Ara Sınavlar 1 3
Final 1 3
Toplam İş Yükü 126