Tibbi Biyoloji ve Genetik (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | TGY6014 | ||||
Ders İsmi: | Moleküler Teknikler ve Uygulama Alanları | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. MURADİYE ACAR | ||||
Dersi Veren(ler): | MURADİYE ACAR | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | BU DERSİN AMACI GENETİK HASTALIKLARIN TANISINDA KULLANILAN MOLEKÜLER TEKNİKLER HAKKINDA BİLGİ KAZANMAK, YÖNTEMLERİN ÇALIŞMA PRENSİPLERİNİN ÖĞRENİLMESİ, DENEYSEL PROSEDÜR AŞAMALARININ BİLİNMESİ VE ELDE EDİLECEK VERİLERİN DEĞERLENDİRİLMESİDİR. |
Dersin İçeriği: | DNA İZOLASYONUNDA FENOL KLOROFORM YÖNTEMİNİNİ KULLANIMI, DNA İZOLASYONUNDA SPİN KOLON YÖNTEMİNİNİ KULLANIMI, DNA İZOLASYONUNDA MANYETİK BONCUKLARIN KULLANIMI, PCR VE ÇOK KULLANILAN PCR TÜRLERİ, AGAROZ JEL ELEKTROFOREZİ YÖNTEMİ, SANGER SEKANS YÖNTEMİ VE KULLANIM ALANLARI, RFLP YÖNTEMİ VE KULLANIM ALANLARI, RNA İZOLASYONUNDA FENOL KLOROFORM VE SPIN KOLON YÖNTEMİNİNİ KULLANIMI, CDNA SENTEZİ VE REAL TIME PCR TEKNİĞİ VE KULLANIM ALANLARI, ACGH VE MLPA TEKNİKLERİNİN GENETİK TANIDA KULLANIMI, YENİ NESİL DİZİLEME YÖNTEMLERİ VE TÜM DİZİLEME YÖNTEMLERİNİN KIYASLANMASI, miRNA İZOLASYONUNDA KULLANILAN YÖNTEMLER |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) FENOL KLOROFORM YÖNTEMİ İLE DNA İZOLASYONUNUN BİLİMSEL MANTIĞINI VE AŞAMALARINI AÇIKLAR. 2) SPİN KOLON YÖNTEMİ İLE DNA İZOLASYONUNUN BİLİMSEL MANTIĞINI VE AŞAMALARINI AÇIKLAR. 3) MANYETİK BONCUKLAR İLE DNA İZOLASYONUNUN BİLİMSEL MANTIĞINI VE AŞAMALARINI BİLİR. 4) PCR'IN TEMEL PRENSİBİNİ VE GÜNCEL KULLANILAN PCR TÜRLERİNİ KARŞILAŞTIRABİLİR. 5) AGAROZ JEL ELEKTROFOREZİ YÖNTEMİNİN BASAMAKLARINI AÇIKLAYABİLİR 6) SANGER SEKANS YÖNTEMİ VE KULLANIM ALANLARINI BİLİR 7) RFLP YÖNTEMİNİN KULLANILAN ALANLARINI AÇIKLAYABİLİR 8) RNA İZOLASYONUNDA FENOL KLOROFORM VE SPIN KOLON YÖNTEMİNİ AŞAMALARINI AÇIKLAYABİLİR 9) CDNA SENTEZİ VE REAL TIME PCR TEKNİĞİ VE KULLANIM ALANLARINI BİLİR 10) ACGH VE MLPA TEKNİKLERİNİN GENETİK TANIDA KULLANIMINI AÇIKLAYABİLİR 11) YENİ NESİL DİZİLEME YÖNTEMLERİ VE TÜM DİZİLEME YÖNTEMLERİNİ KARŞILAŞTIRABİLİR 12) miRNA İZOLASYONUNDA KULLANILAN YÖNTEMLERİ TANIMLAYABİLİR |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | DNA İZOLASYONUNDA FENOL KLOROFORM YÖNTEMİNİNİ KULLANIMI | |
2) | DNA İZOLASYONUNDA SPİN KOLON YÖNTEMİNİNİ KULLANIMI | |
3) | DNA İZOLASYONUNDA MANYETİK BONCUKLARIN KULLANIMI | |
4) | PCR VE ÇOK KULLANILAN PCR TÜRLERİ | |
5) | AGAROZ JEL ELEKTROFOREZİ YÖNTEMİ | |
6) | SANGER SEKANS YÖNTEMİ VE KULLANIM ALANLARI | |
7) | RFLP YÖNTEMİ VE KULLANIM ALANLARI | |
8) | ARA SINAV | |
9) | RNA İZOLASYONUNDA FENOL KLOROFORM VE SPIN KOLON YÖNTEMİNİNİ KULLANIMI | |
10) | CDNA SENTEZİ VE REAL TIME PCR TEKNİĞİ VE KULLANIM ALANLARI | |
11) | ACGH VE MLPA TEKNİKLERİNİN GENETİK TANIDA KULLANIMI | |
12) | YENİ NESİL DİZİLEME YÖNTEMLERİ VE TÜM DİZİLEME YÖNTEMLERİNİN KIYASLANMASI | |
13) | miRNA İZOLASYONUNDA KULLANILAN YÖNTEMLER | |
14) | FİNAL SINAVI |
Ders Notları / Kitaplar: | ÖĞRENCİNİN HAZIRLADIĞI SUNUMLAR |
Diğer Kaynaklar: | ÖĞRENCİNİN HAZIRLADIĞI SUNUMLAR |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||
1) Tıbbi Biyoloji ve Genetik alanında güncel literatürü takip eder, bilgileri toplar, uygun değerlendirme yöntemleri ile analiz eder ve sentezleyerek klinik uygulamalara yön verir. | ||||||||||||
2) Bilimsel araştırmalar için uygun yöntem ve teknolojik yapıyı kullanır, uygun hipotezi kurar, araştırma yöntemlerini belirler. | ||||||||||||
3) Bilimsel Araştırma sonucunda elde ettiği sonuçları yorumlar, elde ettiği kanıt dayalı bilgiyi uygulamalara aktarır, geliştirir. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılarda sunar ve hakemli dergilerde yayımlar. | ||||||||||||
4) Tıbbi Biyoloji ve Genetik uygulamalarında ve bilimsel çalışmalarında etik, deontolojik ve yasal çerçeve içerisinde meslek otonomisini gözeterek yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | ||||||||||||
5) Akademik ve klinik ortamlarda disiplinler arası iş birliği sağlar, problem çözme ve yönetme konusunda bilgi ve beceri birikimine sahiptir. | ||||||||||||
6) Bilimsel araştırmalarından ve literatürden edindiği bilgiyi toplum yararına kullanır ve toplum sağlığının geliştirilmesi için gerekli sağlık politikalarının şekillendirilmesini sağlar ve bu politikalar içerisinde yer alır. | ||||||||||||
7) Klinik deneyim ile akademik bilgiyi birleştiren, tıbbi biyoloji alanında yaratıcı çözümler üreten, planlayan, uygulayan, nitelikli bilgi ve beceriye sahip biyologlar yetiştirir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Tıbbi Biyoloji ve Genetik alanında güncel literatürü takip eder, bilgileri toplar, uygun değerlendirme yöntemleri ile analiz eder ve sentezleyerek klinik uygulamalara yön verir. | 2 |
2) | Bilimsel araştırmalar için uygun yöntem ve teknolojik yapıyı kullanır, uygun hipotezi kurar, araştırma yöntemlerini belirler. | |
3) | Bilimsel Araştırma sonucunda elde ettiği sonuçları yorumlar, elde ettiği kanıt dayalı bilgiyi uygulamalara aktarır, geliştirir. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılarda sunar ve hakemli dergilerde yayımlar. | |
4) | Tıbbi Biyoloji ve Genetik uygulamalarında ve bilimsel çalışmalarında etik, deontolojik ve yasal çerçeve içerisinde meslek otonomisini gözeterek yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | |
5) | Akademik ve klinik ortamlarda disiplinler arası iş birliği sağlar, problem çözme ve yönetme konusunda bilgi ve beceri birikimine sahiptir. | |
6) | Bilimsel araştırmalarından ve literatürden edindiği bilgiyi toplum yararına kullanır ve toplum sağlığının geliştirilmesi için gerekli sağlık politikalarının şekillendirilmesini sağlar ve bu politikalar içerisinde yer alır. | |
7) | Klinik deneyim ile akademik bilgiyi birleştiren, tıbbi biyoloji alanında yaratıcı çözümler üreten, planlayan, uygulayan, nitelikli bilgi ve beceriye sahip biyologlar yetiştirir. | 1 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 40 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sunum / Seminer | 13 | 39 |
Ödevler | 13 | 39 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 126 |