Histoloji ve Embriyoloji (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | HİS6002 | ||||
Ders İsmi: | Genel Sitoteknoloji | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. AYŞE KÖYLÜ | ||||
Dersi Veren(ler): | Tıbbi patoloji AD. | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Sitoteknoloji konusunda gerekli olan tekniklerin öğrenir. Sitolojik yeterlilik kriterlerini bilir. |
Dersin İçeriği: | Sitolojik Teknikler,Sitolojik Teknikler,Sitolojik Teknikler,Genel Histoloji,Sitolojik Yaymalarda Görülen Hücreler,Sitolojik Yaymalarda Görülen Hücreler,Sitolojide Yeterlilik Kriterleri,Sitolojide Yeterlilik Kriterleri,Sitolojide Yeterlilik Kriterleri,Sistem Bazında Sitoloji: Servikal Smear,Sistem Bazında Sitoloji: Solunum Sistemi,Sistem Bazında Sitoloji: Meme,Sistem Bazında Sitoloji: Effüzyonlar,Sistem Bazında Sitoloji: Tiroid ve Tükrük Bezleri; konularını içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sitolojik teknikleri tanır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sitolojik Teknikler 1 | |
2) | Sitolojik Teknikler 2 | |
3) | Sitolojik Teknikler 3 | |
4) | Genel Histoloji 1 | |
5) | Genel Histoloji 2 | |
6) | Genel Histoloji 3 | |
7) | Sistem Bazında Sitoloji | |
8) | Ara sınav | |
9) | Sitolojik Yaymalarda Görülen Hücreler 1 | |
10) | Sitolojik Yaymalarda Görülen Hücreler 2 | |
11) | Sitolojide Yeterlilik Kriterleri 1 | |
12) | Sitolojide Yeterlilik Kriterleri 2 | |
13) | Sitolojide Yeterlilik Kriterleri 3 | |
14) | Uygulama dersi | |
15) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Temel Patoloji |
Diğer Kaynaklar: |
Course Learning Outcomes | 1 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme. | 2 | |||||
2) Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme. | 2 | |||||
3) Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme. | 2 | |||||
4) Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. | 2 | |||||
5) Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme. | 2 | |||||
6) Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme. | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme. | 3 |
2) | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme. | 3 |
3) | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme. | 3 |
4) | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. | 3 |
5) | Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme. | 3 |
6) | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 150 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 203 |