Histoloji ve Embriyoloji (DR)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: HİS6002
Ders İsmi: Genel Sitoteknoloji
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
8
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. AYŞE KÖYLÜ
Dersi Veren(ler): Tıbbi patoloji AD.
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Sitoteknoloji konusunda gerekli olan tekniklerin öğrenir. Sitolojik yeterlilik kriterlerini bilir.
Dersin İçeriği: Sitolojik Teknikler,Sitolojik Teknikler,Sitolojik Teknikler,Genel Histoloji,Sitolojik Yaymalarda Görülen Hücreler,Sitolojik Yaymalarda Görülen Hücreler,Sitolojide Yeterlilik Kriterleri,Sitolojide Yeterlilik Kriterleri,Sitolojide Yeterlilik Kriterleri,Sistem Bazında Sitoloji: Servikal Smear,Sistem Bazında Sitoloji: Solunum Sistemi,Sistem Bazında Sitoloji: Meme,Sistem Bazında Sitoloji: Effüzyonlar,Sistem Bazında Sitoloji: Tiroid ve Tükrük Bezleri; konularını içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sitolojik teknikleri tanır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sitolojik Teknikler 1
2) Sitolojik Teknikler 2
3) Sitolojik Teknikler 3
4) Genel Histoloji 1
5) Genel Histoloji 2
6) Genel Histoloji 3
7) Sistem Bazında Sitoloji
8) Ara sınav
9) Sitolojik Yaymalarda Görülen Hücreler 1
10) Sitolojik Yaymalarda Görülen Hücreler 2
11) Sitolojide Yeterlilik Kriterleri 1
12) Sitolojide Yeterlilik Kriterleri 2
13) Sitolojide Yeterlilik Kriterleri 3
14) Uygulama dersi
15) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Temel Patoloji
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

Program Kazanımları
1) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme. 2
2) Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme. 2
3) Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme. 2
4) Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. 2
5) Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme. 2
6) Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme. 2

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme. 3
2) Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme. 3
3) Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme. 3
4) Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. 3
5) Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme. 3
6) Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 150
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 3
Toplam İş Yükü 203