Histoloji ve Embriyoloji (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | HİS6202 | ||||
Ders İsmi: | Yardımcı Üreme Tekniklerinde Temel Prensipler | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. AYŞE KÖYLÜ | ||||
Dersi Veren(ler): | Staff | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilerine infertilite hakkında bilgi, deneyim ve beceri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Üreme fonksiyonları, infertilite hakkında temel bilgi, epidemiyolojisini, nedenlerini, Tedavi süreçleri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kadın ve erkek üreme sistemi anatomi- fizyolojisini ve endokrinolojisini bilir ve infertilite açısından önemli özellikleri bilir ve tanımlar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kadın-erkek üreme sistemi | |
2) | Üreme endokrinolojisi | |
3) | İnfertilitenin tanımı ve epidemiyolojisi 1 | |
4) | İnfertilitenin tanımı ve epidemiyolojisi 2 | |
5) | İnfertilite tanı yöntemleri 1 | |
6) | İnfertilite tanı yöntemleri 2 | |
7) | yardımcı üreme teknikleri 1 | |
8) | yardımcı üreme teknikleri 2 | |
9) | Ara sınav | |
10) | İnfertilite tedavisinde oluşabilecek komplikasyonlar 1 | |
11) | İnfertilite tedavisinde oluşabilecek komplikasyonlar 2 | |
12) | İnfertilite tedavisinde başarıyı etkileyen durumlar | |
13) | İnfertil çiftlerde sağlıklı yaşam | |
14) | İnfertilite tedavisinde başarıyı etkileyen durumlar | |
15) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Fortner KB., Szymanski LM., Fox HE., Wallach EE. Johns Hopkins jinekoloji ve obstedri el kitabı. Çev Fortner KB., Szymanski LM., Fox HE., Wallach EE. Johns Hopkins jinekoloji ve obstedri el kitabı. Çev |
Diğer Kaynaklar: | Fortner KB., Szymanski LM., Fox HE., Wallach EE. Johns Hopkins jinekoloji ve obstedri el kitabı. Çev Fortner KB., Szymanski LM., Fox HE., Wallach EE. Johns Hopkins jinekoloji ve obstedri el kitabı. Çev |
Course Learning Outcomes | 1 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme. | 2 | |||||
2) Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme. | 2 | |||||
3) Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme. | 2 | |||||
4) Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. | 2 | |||||
5) Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme. | 3 | |||||
6) Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme. | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme. | 3 |
2) | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme. | 3 |
3) | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme. | 3 |
4) | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. | 3 |
5) | Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme. | 3 |
6) | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 150 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 200 |