Histoloji ve Embriyoloji (DR)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: HİS6202
Ders İsmi: Yardımcı Üreme Tekniklerinde Temel Prensipler
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
8
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. AYŞE KÖYLÜ
Dersi Veren(ler): Staff
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerine infertilite hakkında bilgi, deneyim ve beceri kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Üreme fonksiyonları, infertilite hakkında temel bilgi, epidemiyolojisini, nedenlerini, Tedavi süreçleri

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kadın ve erkek üreme sistemi anatomi- fizyolojisini ve endokrinolojisini bilir ve infertilite açısından önemli özellikleri bilir ve tanımlar.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kadın-erkek üreme sistemi
2) Üreme endokrinolojisi
3) İnfertilitenin tanımı ve epidemiyolojisi 1
4) İnfertilitenin tanımı ve epidemiyolojisi 2
5) İnfertilite tanı yöntemleri 1
6) İnfertilite tanı yöntemleri 2
7) yardımcı üreme teknikleri 1
8) yardımcı üreme teknikleri 2
9) Ara sınav
10) İnfertilite tedavisinde oluşabilecek komplikasyonlar 1
11) İnfertilite tedavisinde oluşabilecek komplikasyonlar 2
12) İnfertilite tedavisinde başarıyı etkileyen durumlar
13) İnfertil çiftlerde sağlıklı yaşam
14) İnfertilite tedavisinde başarıyı etkileyen durumlar
15) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Fortner KB., Szymanski LM., Fox HE., Wallach EE. Johns Hopkins jinekoloji ve obstedri el kitabı. Çev
Fortner KB., Szymanski LM., Fox HE., Wallach EE. Johns Hopkins jinekoloji ve obstedri el kitabı. Çev
Diğer Kaynaklar: Fortner KB., Szymanski LM., Fox HE., Wallach EE. Johns Hopkins jinekoloji ve obstedri el kitabı. Çev
Fortner KB., Szymanski LM., Fox HE., Wallach EE. Johns Hopkins jinekoloji ve obstedri el kitabı. Çev

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

Program Kazanımları
1) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme. 2
2) Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme. 2
3) Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme. 2
4) Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. 2
5) Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme. 3
6) Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme. 3

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme. 3
2) Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme. 3
3) Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme. 3
4) Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. 3
5) Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme. 3
6) Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 45
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 150
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 3
Toplam İş Yükü 200