Histoloji ve Embriyoloji (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | HİS6205 | ||||
Ders İsmi: | Kök Hücre ve Hücre Farklanması | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. AYŞE KÖYLÜ | ||||
Dersi Veren(ler): | Staff | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Temel kök hücre biyolojisinin öğretilmesi. |
Dersin İçeriği: | Kök Hücre Biyolojisinde Temel Kavramlar, Kök Hücre Tipleri, Kök Hücrelerin Hücresel ve Moleküler Özellikleri, Kök Hücre İzolasyon ve Analiz Yöntemleri, Bazı Deneysel Yaklaşımlar, Doku Mühendisliğinde ve Terapide Kök Hücre Uygulamaları. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kök hücrelerin temel özelliklerini hücresel ve moleküler düzeyde öğrenir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kök Hücre Biyolojisine Giriş | |
2) | Kök Hücrelerin Temel Özellikleri | |
3) | Embriyonik Kök Hücreler | |
4) | Embriyonik Olmayan Kök Hücreler | |
5) | Kök Hücre İzolasyonu | |
6) | Standart Laboratuvar Koşulları | |
7) | Kök hücre uygulamaları | |
8) | Ara sınav | |
9) | Kök Hücre İzolasyon Yöntemleri | |
10) | Doku Mühendisliği | |
11) | Gen Terapisi Uygulamaları | |
12) | Kanser Kök Hücreleri | |
13) | Kök Hücre Biyolojisine Etik Yaklaşımlar | |
14) | genel tekrar | |
15) | final |
Ders Notları / Kitaplar: | Alp Can. KÖK HÜCRE: Biyolojisi, Türleri ve Tedavide Kullanımları. Akademisyen Tıp Kitabevi, 2014. |
Diğer Kaynaklar: | Alp Can. KÖK HÜCRE: Biyolojisi, Türleri ve Tedavide Kullanımları. Akademisyen Tıp Kitabevi, 2014. |
Course Learning Outcomes | 1 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme. | 3 | |||||
2) Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme. | 2 | |||||
3) Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme. | 2 | |||||
4) Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. | 2 | |||||
5) Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme. | 2 | |||||
6) Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme. | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme. | 3 |
2) | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme. | 3 |
3) | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme. | 3 |
4) | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. | 3 |
5) | Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme. | 3 |
6) | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 30 |
Laboratuvar | 15 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 90 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 155 |