Histoloji ve Embriyoloji (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | HİS6102 | ||||
Ders İsmi: | Solunum, Dolaşım Sistemi ve Lenforetiküler Sistemler | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Evet | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. AYŞE KÖYLÜ | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. AYŞE KÖYLÜ | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Solunum dolaşım ve lenforetiküler sistemde yer alan organların histolojik yapılarını öğretmek. |
Dersin İçeriği: | Ders 1: Solunum histolojisi 1 Nazal kavite, farinks, larinks histolojik yapı, hücreleri Ders 2: Solunum histolojisi 2 Trake yapısı, bronş ve bronşiyal yapı ve farklılıkları; ilişkili hücreler. Tip I pnomosit hücresi, tip II pnomosit hücresi, kan-hava bariyeri Ders 3: Solunum histolojisi 3 Genel tekrar: akciğer histolojisi Ders 4: Dolaşım sistemi histolojisi 1 Kalbin histolojik yapısı Ders 5: Dolaşım sistemi histolojisi 2 Arter, ven, kapillerler histolojisi Ders 6: Dolaşım sistemi histolojisi 3 Dolaşım sisteminde bulunan hücreler ve özelleşmiş yapılar Ders 7: Dolaşım sistemi histolojisi 4 Lenfatik dolaşım ile ilişkili yapıların histolojisi Ders 8: Makale günü Solunum ve dolaşım ile ilgili yayımlanan güncel 2 adet makalenin tartışılması Ders 9: Lenforetiküler sistem histolojisi 1 Tonsil histolojik yapısı ve hücrelerin özellikleri Ders 10: Lenforetiküler sistem histolojisi 2 Lenf nodu histolojik yapısı ve hücrelerin özellikleri Ders 11: Lenforetiküler sistem histolojisi 3 Dalak histolojik yapısı ve hücrelerin özellikleri Ders 12: Lenforetiküler sistem histolojisi 4 Timüs histolojik yapısı ve hücrelerin özellikleri Ders 13: Makale günü Lenforetiküler sistem ile ilgili yayımlanan güncel 2 adet makalenin tartışılması |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) • Sistemlere ait hücreleri sıralar 2) • Sistemlerdeki organların genel yapısını tanımlar |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Solunum sistemi histolojisi 1 | |
2) | Solunum sistemi histolojisi 2 | |
3) | Solunum sistemi histolojisi 3 | |
4) | Dolaşım sistemi histolojisi 1 | |
5) | Dolaşım sistemi histolojisi 2 | |
6) | Dolaşım sistemi histolojisi 3 | |
7) | Dolaşım sistemi histolojisi 4 | |
8) | Makale | |
9) | Ara sınav | |
10) | Lenforetiküler sistem histolojisi 1 | |
11) | Lenforetiküler sistem histolojisi 2 | |
12) | Lenforetiküler sistem histolojisi 3 | |
13) | Lenforetiküler sistem histolojisi 4 | |
14) | Makale | |
15) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | • Kierszenbaum A.L., Tres L.L. Histoloji ve Hücre Biyolojisi (14’üncü Baskıdan çeviri). Palme Kitabevi • Pawlina W. Histoloji Konu Anlatımı ve Atlası. (6’ncı Baskıdan Çeviri). Palme Kitabevi |
Diğer Kaynaklar: | • Kierszenbaum A.L., Tres L.L. Histoloji ve Hücre Biyolojisi (14’üncü Baskıdan çeviri). Palme Kitabevi • Pawlina W. Histoloji Konu Anlatımı ve Atlası. (6’ncı Baskıdan Çeviri). Palme Kitabevi |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme. | 2 | |||||
2) Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme. | 2 | |||||
3) Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme. | 2 | |||||
4) Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. | 2 | |||||
5) Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme. | 2 | |||||
6) Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme. | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme. | 3 |
2) | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme. | 2 |
3) | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme. | 3 |
4) | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. | 2 |
5) | Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme. | 3 |
6) | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 26 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 110 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 140 |