Histoloji ve Embriyoloji (DR)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: HİS6102
Ders İsmi: Solunum, Dolaşım Sistemi ve Lenforetiküler Sistemler
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
6
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Evet
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. AYŞE KÖYLÜ
Dersi Veren(ler): Dr. AYŞE KÖYLÜ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Solunum dolaşım ve lenforetiküler sistemde yer alan organların histolojik yapılarını öğretmek.
Dersin İçeriği: Ders 1: Solunum histolojisi 1
Nazal kavite, farinks, larinks histolojik yapı, hücreleri
Ders 2: Solunum histolojisi 2
Trake yapısı, bronş ve bronşiyal yapı ve farklılıkları; ilişkili hücreler. Tip I pnomosit hücresi, tip II pnomosit hücresi, kan-hava bariyeri
Ders 3: Solunum histolojisi 3
Genel tekrar: akciğer histolojisi
Ders 4: Dolaşım sistemi histolojisi 1
Kalbin histolojik yapısı
Ders 5: Dolaşım sistemi histolojisi 2
Arter, ven, kapillerler histolojisi
Ders 6: Dolaşım sistemi histolojisi 3
Dolaşım sisteminde bulunan hücreler ve özelleşmiş yapılar
Ders 7: Dolaşım sistemi histolojisi 4
Lenfatik dolaşım ile ilişkili yapıların histolojisi
Ders 8: Makale günü
Solunum ve dolaşım ile ilgili yayımlanan güncel 2 adet makalenin tartışılması
Ders 9: Lenforetiküler sistem histolojisi 1
Tonsil histolojik yapısı ve hücrelerin özellikleri
Ders 10: Lenforetiküler sistem histolojisi 2
Lenf nodu histolojik yapısı ve hücrelerin özellikleri
Ders 11: Lenforetiküler sistem histolojisi 3
Dalak histolojik yapısı ve hücrelerin özellikleri
Ders 12: Lenforetiküler sistem histolojisi 4
Timüs histolojik yapısı ve hücrelerin özellikleri
Ders 13: Makale günü
Lenforetiküler sistem ile ilgili yayımlanan güncel 2 adet makalenin tartışılması

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) • Sistemlere ait hücreleri sıralar
2) • Sistemlerdeki organların genel yapısını tanımlar

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Solunum sistemi histolojisi 1
2) Solunum sistemi histolojisi 2
3) Solunum sistemi histolojisi 3
4) Dolaşım sistemi histolojisi 1
5) Dolaşım sistemi histolojisi 2
6) Dolaşım sistemi histolojisi 3
7) Dolaşım sistemi histolojisi 4
8) Makale
9) Ara sınav
10) Lenforetiküler sistem histolojisi 1
11) Lenforetiküler sistem histolojisi 2
12) Lenforetiküler sistem histolojisi 3
13) Lenforetiküler sistem histolojisi 4
14) Makale
15) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Kierszenbaum A.L., Tres L.L. Histoloji ve Hücre Biyolojisi (14’üncü Baskıdan çeviri). Palme Kitabevi
• Pawlina W. Histoloji Konu Anlatımı ve Atlası. (6’ncı Baskıdan Çeviri). Palme Kitabevi
Diğer Kaynaklar: • Kierszenbaum A.L., Tres L.L. Histoloji ve Hücre Biyolojisi (14’üncü Baskıdan çeviri). Palme Kitabevi
• Pawlina W. Histoloji Konu Anlatımı ve Atlası. (6’ncı Baskıdan Çeviri). Palme Kitabevi

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

Program Kazanımları
1) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme. 2
2) Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme. 2
3) Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme. 2
4) Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. 2
5) Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme. 2
6) Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme. 2

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme. 3
2) Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme. 2
3) Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme. 3
4) Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. 2
5) Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme. 3
6) Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 26
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 110
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 140