Histoloji ve Embriyoloji (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | HİS6105 | ||||
Ders İsmi: | Erken Embriyolojik Gelişim | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. AYŞE KÖYLÜ | ||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. Fevziye Figen Kaymaz | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders sayesinde öğrenciler embriyonal gelişim dönemlerini öğreneceklerdir. |
Dersin İçeriği: | Gametogenezis, dişi gamet, erkek gamet, oosit, ovaryum, uterus, bilaminar disk, trilaminar disk, endoderm, mezoderm, ektoderm, 1.Hafta gelişim, 2. Hafta gelişim, 3. Hafta gelişim |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) • Embriyoloji ve embriyonal döneme ait terimleri tanımlar 2) • Gelişim basamaklarını betimler 3) • Endoderm, mezoderm, ektoderm özelliklerini sıralar |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma dersi | |
2) | Gametogenez 1 | |
3) | Gametogenez 2 | |
4) | Gelişimin 1. Haftası | |
5) | Gelişimin 2. Haftası | |
6) | Gelişimin 3. Haftası | |
7) | Genel tekrar | |
8) | Ara sınav | |
9) | Endodermin ileri farklanması | |
10) | Mezodermin ileri farklanması | |
11) | Ektodermin ileri farklanması | |
12) | Gelişimin 3-8. Haftasına giriş | |
13) | Gelişimin 3-8. Haftasındaki önemli olaylar | |
14) | Klinik değerlendirmeler | |
15) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Keith L. Moore, T. V. N. Persaud. (2016). Klinik Yönleriyle İnsan Embriyolojisi (10’uncu Baskıdan çeviri). Nobel Tıp Kitabevi |
Diğer Kaynaklar: |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme. | 2 | 2 | 2 | |||
2) Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme. | 3 | 2 | 2 | |||
3) Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme. | 2 | 3 | 2 | |||
4) Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. | 2 | 3 | 3 | |||
5) Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme. | 2 | 2 | 2 | |||
6) Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme. | 3 | 2 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme. | 3 |
2) | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme. | 2 |
3) | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme. | 3 |
4) | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. | 3 |
5) | Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme. | 3 |
6) | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 26 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 110 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 141 |