Dil ve Konuşma Terapisi (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | DKT6101 | ||||
Ders İsmi: | Seminer | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. MAKBULE EREN | ||||
Dersi Veren(ler): | MAKBULE EREN, MÜGE MÜZEYYEN ÇİYİLTEPE | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dil ve konuşma terapisi alanında eleştirel makale okumaları ve sunumları yapmak; araştırma konusu belirlemek. |
Dersin İçeriği: | Dil - konuşma bozuklukları ve terapisi ile ilgili güncel konular ile ilgili alanyazın taraması ve güncel makalelerin sunulması. Bozukluklar ile ilgili yaklaşımların ortak platformda ele alınması ve tartışılması. Öğrencinin belirlenen araştırma kapsamında araştırma yapıp, sunum becerilerinin geliştirilmesi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) 1) Dil ve konuşma terapisi alanında eleştirel makale okuyabilir 2) 2) Makale sunumu ve değerlendirmesi yapabilir 3) 3) Bilimsel makale yazabilir 4) 4) Bilimsel makaleleri yorumlayabilir 5) 5) Elde edilen sonuçları yorumlayabilir 6) 6) Kanıta dayalı DKT uygulamalarını yorumlayabilir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders beklentileri ve içerik bilgilendirmesi | sunumlar |
2) | Okunacak ve sunulacak makalelerin belirlenmesi ve öğrencilerin görevlendirilmesi | -- |
3) | Öğrencilerin ilgilendiği konular hakkında eleştirel düşünme ve alanyazın tartışması. | -- |
4) | Öğrencilerin ilgilendiği konular hakkında eleştirel düşünme ve alanyazın tartışması. | -- |
5) | Öğrencilerin ilgilendiği konular hakkında eleştirel düşünme ve alanyazın tartışması. | -- |
6) | Araştırma Konusu Belirlenmesi | -- |
7) | Araştırma Konusu Belirlenmesi | -- |
8) | Araştırma Konusu Belirlenmesi | -- |
9) | Araştırma Yönteminin Belirlenmesi | -- |
10) | Araştırma Yönteminin Belirlenmesi | -- |
11) | Etik Kurul Belgelerinin İncelenmesi ve Hazırlanması | -- |
12) | Araştırma süreci | -- |
13) | Araştırma süreci | -- |
14) | Öğrencinin araştırmasını sunması ve sınıf içi tartışma | -- |
15) | Öğrencinin araştırmasını sunması ve sınıf içi tartışma | -- |
16) | Öğrencinin araştırmasını sunması ve sınıf içi tartışma | -- |
Ders Notları / Kitaplar: | sunumlar makaleler |
Diğer Kaynaklar: | presentations articles |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||
1) Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme. | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
2) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme. | 3 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||
3) Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme. | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||
4) Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme. | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
5) Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||
6) Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | ||||||||||
7) Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme. | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||||
8) Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme. | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||
9) Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | 3 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | ||||||||||
10) Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||
11) Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
12) Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme. | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | ||||||||||
13) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme. | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | |||||||||||
14) Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme. | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | ||||||||||
15) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme. | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | ||||||||||
16) Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme. | 1 | 2 | 2 | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme. | 3 |
2) | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme. | 3 |
3) | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme. | 3 |
4) | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme. | 2 |
5) | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme. | 2 |
6) | Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma. | 2 |
7) | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme. | 1 |
8) | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme. | 2 |
9) | Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | 1 |
10) | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. | 2 |
11) | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme. | 2 |
12) | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme. | 2 |
13) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme. | 1 |
14) | Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme. | 2 |
15) | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme. | 2 |
16) | Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 100 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 32 |
Uygulama | 16 | 16 |
Sunum / Seminer | 16 | 80 |
Toplam İş Yükü | 128 |