Görsel İletişim Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | GIT492 | ||||
Ders İsmi: | Staj | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. HATİCE ÖZ PEKTAŞ | ||||
Dersi Veren(ler): | DR. ÖĞR. ÜYESİ CAHİT ÜSTÜN | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Yedi yarı dönem sonunda öğrencinin edinmiş olduğu bilgi, beceri ve deneyimi, ilgili temel iletişim birimlerindeki iş pozisyonu aracalığı ile pekiştirerek sektörel alanına yönelik kayda değer iş tecrübesi kazanmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Staj uygulama içeriği ile öğrenciler, kendi belirledikleri ya da okulumuzun belirlediği kurumların ilgili iletişim birimlerinde tamamen uygulamaya dönük iş pozisyonlarında görev almasını ve de sektörel bilgi ve beceri kazanarak kendilerini profesyonel iş hayatına hazırlamalarını içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Yönetim becerisine sahiptirler. 2) Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar. 3) Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Uygulama sahası içerisinde çalışmak | N/A |
2) | Uygulama sahası içerisinde çalışmak | N/A |
3) | Uygulama sahası içerisinde çalışmak | N/A |
4) | Uygulama sahası içerisinde çalışmak | N/A |
5) | Uygulama sahası içerisinde çalışmak | N/A |
6) | Uygulama sahası içerisinde çalışmak | N/A |
7) | Uygulama sahası içerisinde çalışmak | N/A |
8) | Uygulama sahası içerisinde çalışmak | N/A |
9) | Uygulama sahası içerisinde çalışmak | N/A |
10) | Uygulama sahası içerisinde çalışmak | N/A |
11) | Uygulama sahası içerisinde çalışmak | N/A |
12) | Uygulama sahası içerisinde çalışmak | N/A |
13) | Uygulama sahası içerisinde çalışmak | N/A |
14) | Uygulama sahası içerisinde çalışmak | N/A |
15) | Staj Değerlendirmesi | N/A |
Ders Notları / Kitaplar: | İstinye Üniversitesi Staj ve İşyerinde Uygulamalı Ders Yönergesi |
Diğer Kaynaklar: | İstinye Üniversitesi Staj ve İşyerinde Uygulamalı Ders Yönergesi |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Bir tasarım ekibinin sahip olduğu yapı ve dinamikleri kavrayarak farklı disiplinlerdeki takım üyeleri ile üretim süreçlerini bir akış içerisinde sürdürebilmek. | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
1) Tasarım üretmek için gerekli olan bilgisayar teknolojilerine dair gerekli bilgi ve beceriye sahip olmak. | 2 | 2 | 2 | ||||||||||
1) Tasarlama, geliştirme ve sunum süreçlerini doğru teorik adımları uygulayarak yönetebilme ve baştan sona üretim sürecine dahil olabilmek. | 2 | 2 | 2 | ||||||||||
1) Tasarım süreçlerine hakim olarak, farklı problemleri bu kavramlar üzerinden eleştirebilmek ve değerlendirebilmek. | 2 | 3 | 2 | ||||||||||
1) Görsel İletişim Tasarımının kavramsal önemini anlayıp kullanıcıyı merkeze alan deneyim odaklı tasarımlar geliştirme yeteneği kazandırmak. | 2 | 1 | 2 | ||||||||||
2) Görsel tasarımların deneyim içerisinde fikir, mesaj ve duyguyu iletme biçimlerini anlayarak iletişim ve tasarım süreçleriyle dengeli interaktif anlatılar oluşturabilmek. | 1 | 2 | 3 | ||||||||||
2) Farklı disiplinlerden yararlanarak tasarıma dair mevzuları konu alan durum ve olguları analiz etmek, değerlendirmek ve yorumlayabilmek. | 3 | 3 | 2 | ||||||||||
3) Farklı medyalar için bileşenler üreterek profesyonel projeler geliştirebilmek, bu bileşenleri geliştirilen tasarımlar bağlamında tutarlı biçimde değerlendirebilmek. | 2 | 3 | 2 | ||||||||||
3) Görsel iletişim ürünleri için tasarım odaklı düşünme süreçlerini analiz edebilmek ve kullanabilmek. | 3 | 3 | 2 | ||||||||||
4) Sektörün ihtiyaçları doğrultusunda tasarım geliştirmek için gerekli bilgisayar teknolojileri ve yazılım bilgisine sahip olma, bilgisayar destekli tasarım uygulamalarını yaratıcı fikirlerini yansıtmak üzere hakim şekilde kullanabilmek. | 2 | 2 | 2 | ||||||||||
4) İletişim tasarımı ürünleri için etkili görsel ve işitsel çözümler uygulayarak bu tasarımları teması, konu ve hedef kitle bağlamında etkili biçimde kullanabilmek. | 2 | 2 | 1 | ||||||||||
5) Çağdaş tasarım metodolojisine hakim olmak; tasarımların hedef kitlesini ön plana alarak kitleye hitap eden tasarımlar üretmek. | 3 | 3 | 2 | ||||||||||
6) Kullanıcıların, hedef kitlenin deneyimini anlamak, ölçme yöntemlerini kavramak ve tasarım sürecinde bu konseptlerden faydalanmak.. | 1 | 2 | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bir tasarım ekibinin sahip olduğu yapı ve dinamikleri kavrayarak farklı disiplinlerdeki takım üyeleri ile üretim süreçlerini bir akış içerisinde sürdürebilmek. | 2 |
1) | Tasarım üretmek için gerekli olan bilgisayar teknolojilerine dair gerekli bilgi ve beceriye sahip olmak. | 2 |
1) | Tasarlama, geliştirme ve sunum süreçlerini doğru teorik adımları uygulayarak yönetebilme ve baştan sona üretim sürecine dahil olabilmek. | 2 |
1) | Tasarım süreçlerine hakim olarak, farklı problemleri bu kavramlar üzerinden eleştirebilmek ve değerlendirebilmek. | 2 |
1) | Görsel İletişim Tasarımının kavramsal önemini anlayıp kullanıcıyı merkeze alan deneyim odaklı tasarımlar geliştirme yeteneği kazandırmak. | 3 |
2) | Görsel tasarımların deneyim içerisinde fikir, mesaj ve duyguyu iletme biçimlerini anlayarak iletişim ve tasarım süreçleriyle dengeli interaktif anlatılar oluşturabilmek. | 2 |
2) | Farklı disiplinlerden yararlanarak tasarıma dair mevzuları konu alan durum ve olguları analiz etmek, değerlendirmek ve yorumlayabilmek. | 3 |
3) | Farklı medyalar için bileşenler üreterek profesyonel projeler geliştirebilmek, bu bileşenleri geliştirilen tasarımlar bağlamında tutarlı biçimde değerlendirebilmek. | 2 |
3) | Görsel iletişim ürünleri için tasarım odaklı düşünme süreçlerini analiz edebilmek ve kullanabilmek. | 2 |
4) | Sektörün ihtiyaçları doğrultusunda tasarım geliştirmek için gerekli bilgisayar teknolojileri ve yazılım bilgisine sahip olma, bilgisayar destekli tasarım uygulamalarını yaratıcı fikirlerini yansıtmak üzere hakim şekilde kullanabilmek. | 3 |
4) | İletişim tasarımı ürünleri için etkili görsel ve işitsel çözümler uygulayarak bu tasarımları teması, konu ve hedef kitle bağlamında etkili biçimde kullanabilmek. | 2 |
5) | Çağdaş tasarım metodolojisine hakim olmak; tasarımların hedef kitlesini ön plana alarak kitleye hitap eden tasarımlar üretmek. | 2 |
6) | Kullanıcıların, hedef kitlenin deneyimini anlamak, ölçme yöntemlerini kavramak ve tasarım sürecinde bu konseptlerden faydalanmak.. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Derse Özgü Staj | 1 | % 100 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Derse Özgü Staj | 15 | 115 |
Toplam İş Yükü | 115 |