Bilgisayar Programcılığı (İÖ) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | UNI265 | ||||
Ders İsmi: | Senaryo Yazarlığı | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. AHMET BERK DUMAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Cahit ÜSTÜN | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere senaryo kavramını ve tarihsel gelişimini anlatarak onlara temel senaryo bilgisini aktarmaktır. Teknik bir metin olarak senaryonun nasıl yazılması gerektiğini ve yazım tekniklerini örneklerle pekiştirerek anlatmak ve öğrencinin kendi senaryosunu yazacak hale gelmesini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu dersin içerdiği başlıca konular: Senaryo Kavramı, Senaryonun Tarihsel Gelişimi, Senaryo Yazım Teknikleri, Senaryo Örnekleri ve Uygulamaları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) 1- Öğrenciler senaryo kavramını öğrenir. 2) 2- Öğrenciler senaryo yazım tekniklerine ve çeşitlerine hakim olur. 3) 3- Öğrenciler bu tekniklerini sektörde nasıl kullanıldığı hakkında bilgi sahibi olur. 4) 4- Öğrenciler bir fikrin senaryoya nasıl dönüşeceğini öğrenir. 5) 5- Öğrenciler profesyonel olarak kendi senaryolarını yazabilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Senaryo Kavramına Giriş | |
2) | Senaryo Nedir? | |
3) | Senarist Kimdir? | |
4) | Sinema Tarihi ve Senaryo | |
5) | Senaryonun Kaynakları | |
6) | Senaryo Unsurları | |
6) | Senaryo Unsurları | |
7) | Senaryoda Karakter Kavramı | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Senaryo Türleri | |
10) | Senaryo Nasıl Yazılır? | |
11) | Senaryo Anlatı Yapıları | |
12) | Senaryo Yazarken Dikkat Edilecek Unsurlar | |
13) | Senaryo Sorunları | |
14) | Senaryo İçin Finansal Kaynak Bulma Yolları | |
15) | Örnek Senaryo Çalışması | |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | · Senaryo Kuramı- Semir Aslanyürek, Agora Kitaplığı · Senaryo Kitabı, Öktem Başol, Pana Film Yayınlar · Oyun ve Senaryo Yazma Tekniği, Turgut Özakman, Bilgi Yayınev |
Diğer Kaynaklar: | · Bir Senaryo Yazmak, Michel Chion, Çevirmen: Nedret Tanyolaç Öztokat, Agora Kitaplığı · Kısa Film Senaryosu, Sergei Eisenstein, Agora Yayınevi · Senaryo Yazımı, John Costello, Kalkedon · Senaryo Yazımı - Sinema ve Televizyon İçin, William Miller, Hayalperest · Yazarın Yolculuğu, Christopher Vogler, Okuyan Us Yayınları |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Problem çözme ve analitik düşünme yeteneklerini kazanır. | |||||||||||||
2) Bilgisayar programlama, donanım ve yazılım temellerini, temel bilgisayar kavramlarını öğrenir. | |||||||||||||
3) Problemlere göre algoritmalar geliştirir, temel algoritmalardan problemine uygun olanları ayırt etme becerisi kazanır. | |||||||||||||
4) Nesneye yönelik programlama konseptini ve web programlamayı kavrar. | |||||||||||||
5) Sayı tabanı sistemleri, temel elektronik ve bilgisayar donanımı bilgisini öğrenir. | |||||||||||||
6) Mobil programlama becerisi edinir, mobil platformlar için uygulamalar geliştirir. | |||||||||||||
7) Veritabanı tasarım ve kodlamasını yapar. | |||||||||||||
8) Bilgisayar ağları, açık kaynak kodlu işletim sistemleri programlamayı ve kullanmayı öğrenir. | |||||||||||||
9) İngilizce dilini etkin bir biçimde kullanır. | |||||||||||||
10) Programlamanın ihtiyaçlarına göre uygun veri yapıları kullanmayı öğrenir. | |||||||||||||
11) Bireysel ya da takım olarak yazılım geliştirir. | |||||||||||||
12) Alanındaki gelişmeleri, son teknoloji araçlarını/uygulamalarını takip eder. | |||||||||||||
13) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır, meslek etiği farkındalığına sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Problem çözme ve analitik düşünme yeteneklerini kazanır. | 1 |
2) | Bilgisayar programlama, donanım ve yazılım temellerini, temel bilgisayar kavramlarını öğrenir. | 1 |
3) | Problemlere göre algoritmalar geliştirir, temel algoritmalardan problemine uygun olanları ayırt etme becerisi kazanır. | 1 |
4) | Nesneye yönelik programlama konseptini ve web programlamayı kavrar. | 2 |
5) | Sayı tabanı sistemleri, temel elektronik ve bilgisayar donanımı bilgisini öğrenir. | 2 |
6) | Mobil programlama becerisi edinir, mobil platformlar için uygulamalar geliştirir. | 2 |
7) | Veritabanı tasarım ve kodlamasını yapar. | 2 |
8) | Bilgisayar ağları, açık kaynak kodlu işletim sistemleri programlamayı ve kullanmayı öğrenir. | 2 |
9) | İngilizce dilini etkin bir biçimde kullanır. | 1 |
10) | Programlamanın ihtiyaçlarına göre uygun veri yapıları kullanmayı öğrenir. | 1 |
11) | Bireysel ya da takım olarak yazılım geliştirir. | 2 |
12) | Alanındaki gelişmeleri, son teknoloji araçlarını/uygulamalarını takip eder. | 2 |
13) | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır, meslek etiği farkındalığına sahiptir. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 30 |
Projeler | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 0 | 0 | ||||
Sunum / Seminer | 1 | 0 | 0 | ||||
Proje | 2 | 0 | 0 | ||||
Ödevler | 1 | 0 | 0 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 0 | 0 | ||||
Final | 1 | 0 | 0 | ||||
Toplam İş Yükü | 0 |