UNI265 Senaryo Yazarlığıİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Bilgisayar ProgramcılığıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Bilgisayar Programcılığı

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI265
Ders İsmi: Senaryo Yazarlığı
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. AHMET BERK DUMAN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Cahit ÜSTÜN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilere senaryo kavramını ve tarihsel gelişimini anlatarak onlara temel senaryo bilgisini aktarmaktır. Teknik bir metin olarak senaryonun nasıl yazılması gerektiğini ve yazım tekniklerini örneklerle pekiştirerek anlatmak ve öğrencinin kendi senaryosunu yazacak hale gelmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Bu dersin içerdiği başlıca konular: Senaryo Kavramı, Senaryonun Tarihsel Gelişimi, Senaryo Yazım Teknikleri, Senaryo Örnekleri ve Uygulamaları

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) 1- Öğrenciler senaryo kavramını öğrenir.
2) 2- Öğrenciler senaryo yazım tekniklerine ve çeşitlerine hakim olur.
3) 3- Öğrenciler bu tekniklerini sektörde nasıl kullanıldığı hakkında bilgi sahibi olur.
4) 4- Öğrenciler bir fikrin senaryoya nasıl dönüşeceğini öğrenir.
5) 5- Öğrenciler profesyonel olarak kendi senaryolarını yazabilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Senaryo Kavramına Giriş
2) Senaryo Nedir?
3) Senarist Kimdir?
4) Sinema Tarihi ve Senaryo
5) Senaryonun Kaynakları
6) Senaryo Unsurları
6) Senaryo Unsurları
7) Senaryoda Karakter Kavramı
8) Ara Sınav
9) Senaryo Türleri
10) Senaryo Nasıl Yazılır?
11) Senaryo Anlatı Yapıları
12) Senaryo Yazarken Dikkat Edilecek Unsurlar
13) Senaryo Sorunları
14) Senaryo İçin Finansal Kaynak Bulma Yolları
15) Örnek Senaryo Çalışması
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: · Senaryo Kuramı- Semir Aslanyürek, Agora Kitaplığı
· Senaryo Kitabı, Öktem Başol, Pana Film Yayınlar
· Oyun ve Senaryo Yazma Tekniği, Turgut Özakman, Bilgi Yayınev
Diğer Kaynaklar: · Bir Senaryo Yazmak, Michel Chion, Çevirmen: Nedret Tanyolaç Öztokat, Agora Kitaplığı
· Kısa Film Senaryosu, Sergei Eisenstein, Agora Yayınevi
· Senaryo Yazımı, John Costello, Kalkedon
· Senaryo Yazımı - Sinema ve Televizyon İçin, William Miller, Hayalperest
· Yazarın Yolculuğu, Christopher Vogler, Okuyan Us Yayınları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Problem çözme ve analitik düşünme yeteneklerini kazanır.
2) Bilgisayar programlama, donanım ve yazılım temellerini, temel bilgisayar kavramlarını öğrenir.
3) Problemlere göre algoritmalar geliştirir, temel algoritmalardan problemine uygun olanları ayırt etme becerisi kazanır.
4) Nesneye yönelik programlama konseptini ve web programlamayı kavrar.
5) Sayı tabanı sistemleri, temel elektronik ve bilgisayar donanımı bilgisini öğrenir.
6) Mobil programlama becerisi edinir, mobil platformlar için uygulamalar geliştirir.
7) Veritabanı tasarım ve kodlamasını yapar.
8) Bilgisayar ağları, açık kaynak kodlu işletim sistemleri programlamayı ve kullanmayı öğrenir.
9) İngilizce dilini etkin bir biçimde kullanır.
10) Programlamanın ihtiyaçlarına göre uygun veri yapıları kullanmayı öğrenir.
11) Bireysel ya da takım olarak yazılım geliştirir.
12) Alanındaki gelişmeleri, son teknoloji araçlarını/uygulamalarını takip eder.
13) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır, meslek etiği farkındalığına sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Problem çözme ve analitik düşünme yeteneklerini kazanır. 1
2) Bilgisayar programlama, donanım ve yazılım temellerini, temel bilgisayar kavramlarını öğrenir. 2
3) Problemlere göre algoritmalar geliştirir, temel algoritmalardan problemine uygun olanları ayırt etme becerisi kazanır. 2
4) Nesneye yönelik programlama konseptini ve web programlamayı kavrar. 2
5) Sayı tabanı sistemleri, temel elektronik ve bilgisayar donanımı bilgisini öğrenir. 1
6) Mobil programlama becerisi edinir, mobil platformlar için uygulamalar geliştirir. 2
7) Veritabanı tasarım ve kodlamasını yapar. 2
8) Bilgisayar ağları, açık kaynak kodlu işletim sistemleri programlamayı ve kullanmayı öğrenir. 2
9) İngilizce dilini etkin bir biçimde kullanır. 1
10) Programlamanın ihtiyaçlarına göre uygun veri yapıları kullanmayı öğrenir. 1
11) Bireysel ya da takım olarak yazılım geliştirir. 2
12) Alanındaki gelişmeleri, son teknoloji araçlarını/uygulamalarını takip eder. 2
13) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır, meslek etiği farkındalığına sahiptir. 2

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 30
Projeler 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 0 0
Sunum / Seminer 1 0 0
Proje 2 0 0
Ödevler 1 0 0
Ara Sınavlar 1 0 0
Final 1 0 0
Toplam İş Yükü 0