Bilgisayar Teknolojisi | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | UNI264 | ||||
Ders İsmi: | Kısa Film | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. ENES ALUÇ | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Cahit ÜSTÜN | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere kısa film kavramını ve tarihsel gelişimini anlatarak onlara temel kısa film bilgisini aktarmaktır. Teknik bir metin olarak kısa film senaryosunun nasıl yazılması gerektiğini ve çekim tekniklerini örneklerle pekiştirerek anlatmak ve öğrencinin kendi kısa filmlerini üretebilir hale gelmesini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu dersin içerdiği başlıca konular: Kısa Film Kavramı, Kısa Filmin Tarihsel Gelişimi, Kısa Film Yazım ve Çekim Teknikleri, Kısa Film Örnekleri ve Uygulamaları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) 1- Öğrenciler kısa film sürecini öğrenirler. 2) 2- Öğrencilerin kısa film türlerine hakim olurlar. 3) 3- Öğrenciler bu türlerde nasıl kısa film üretileceği hakkında teknik bilgi sahibi olur. 4) 4- Öğrenciler bir fikrin kısa filmin nasıl dönüşeceğini öğrenirler. 5) 5- Öğrenciler profesyonel olarak kendi kısa filmlerini kalıcı olarak yaşarlar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kısa Film Kavramına Giriş | |
2) | Kısa Film Nedir? | |
3) | Kısa Filmin Tarihçesi | |
4) | Kısa Film Senaryosu | |
5) | Kısa Film Tür ve Örnekleri | |
6) | Kısa Filmde Senaryo ve Karakter Oluşturmak | |
7) | Kısa Filmde Senaryo ve Karakter Oluşturmak (Uygulama) | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Kısa Filmin Unsurları | |
10) | Kısa Filmin Yapım Aşamaları | |
11) | Kısa Film Çekim Teknikleri | |
12) | Kısa Film Çekim Teknikleri (Uygulama) | |
13) | Kısa Film Gösterim ve Değerlendirilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | · Kısa Film Yapımı- Jim Piper, Say Yayınları · Kısa Film, Aytekin Can, Atlas Akademi Yayınları · Kısa Filmler, Nasıl Yapılır, Nasıl Dağıtılır, Nathan Parker, Kalked |
Diğer Kaynaklar: | · Kısa Filmin Öyküsü, Kolektif, Es Yayınları · Kısa Film Senaryosu, Sergei Eisenstein, Agora Yayınevi · Yazarın Yolculuğu, Christopher Vogler, Okuyan Us Yayınları |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Bilgisayar teknolojileri alanında temel kavramları anlama becerisine sahip olmak | ||||||||||
2) Bilgisayar teknolojileri alanındaki problemleri analiz etme ve modelleme, çözümleri için uygun yazılım gereksinimlerini belirleme ve tanımlama becerisine sahip olmak | ||||||||||
3) Yabancı dilde mesleki konuları anlama becerisine sahip olmak | ||||||||||
4) Yazılım kurulum, test ve kabul işlemlerini yapabilme becerisine sahip olmak | ||||||||||
5) Bilgisayar ağlarının kurulumunu, yönetimini gerçekleştirebilme ve ağ işletim sistemini kullanabilme becerisine sahip olmak. | ||||||||||
6) Bilgisayar donanımının bakım ve onarımını yapabilme becerisine sahip olmak | ||||||||||
7) Bilgisayar teknolojileri alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilincine sahip olmak | ||||||||||
8) Bilgisayar ve ağ yazılımları planlama, tasarlama ve üretme becerisine sahip olmak | ||||||||||
9) Web tasarımı ve programlaması yapabilme becerisine sahip olmak | ||||||||||
10) Veritabanı yönetimi, sorgulama, tasarımı konularındaki bilgilerini uygulamalarda kullanabilme ve veritabanı uygulamaları geliştirebilme yetkinliğine sahip olmak |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bilgisayar teknolojileri alanında temel kavramları anlama becerisine sahip olmak | |
2) | Bilgisayar teknolojileri alanındaki problemleri analiz etme ve modelleme, çözümleri için uygun yazılım gereksinimlerini belirleme ve tanımlama becerisine sahip olmak | |
3) | Yabancı dilde mesleki konuları anlama becerisine sahip olmak | |
4) | Yazılım kurulum, test ve kabul işlemlerini yapabilme becerisine sahip olmak | |
5) | Bilgisayar ağlarının kurulumunu, yönetimini gerçekleştirebilme ve ağ işletim sistemini kullanabilme becerisine sahip olmak. | |
6) | Bilgisayar donanımının bakım ve onarımını yapabilme becerisine sahip olmak | |
7) | Bilgisayar teknolojileri alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilincine sahip olmak | |
8) | Bilgisayar ve ağ yazılımları planlama, tasarlama ve üretme becerisine sahip olmak | |
9) | Web tasarımı ve programlaması yapabilme becerisine sahip olmak | |
10) | Veritabanı yönetimi, sorgulama, tasarımı konularındaki bilgilerini uygulamalarda kullanabilme ve veritabanı uygulamaları geliştirebilme yetkinliğine sahip olmak |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 40 |
Projeler | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 0 | 0 | ||||
Sunum / Seminer | 1 | 0 | 0 | ||||
Proje | 2 | 0 | 0 | ||||
Ödevler | 1 | 0 | 0 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 0 | 0 | ||||
Final | 1 | 0 | 0 | ||||
Toplam İş Yükü | 0 |