Türk Dili ve Edebiyatı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UNI264 | ||||
Ders İsmi: | Kısa Film | ||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar Güz |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. ENES ALUÇ | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Cahit ÜSTÜN | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere kısa film kavramını ve tarihsel gelişimini anlatarak onlara temel kısa film bilgisini aktarmaktır. Teknik bir metin olarak kısa film senaryosunun nasıl yazılması gerektiğini ve çekim tekniklerini örneklerle pekiştirerek anlatmak ve öğrencinin kendi kısa filmlerini üretebilir hale gelmesini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu dersin içerdiği başlıca konular: Kısa Film Kavramı, Kısa Filmin Tarihsel Gelişimi, Kısa Film Yazım ve Çekim Teknikleri, Kısa Film Örnekleri ve Uygulamaları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) 1- Öğrenciler kısa film sürecini öğrenirler. 2) 2- Öğrencilerin kısa film türlerine hakim olurlar. 3) 3- Öğrenciler bu türlerde nasıl kısa film üretileceği hakkında teknik bilgi sahibi olur. 4) 4- Öğrenciler bir fikrin kısa filmin nasıl dönüşeceğini öğrenirler. 5) 5- Öğrenciler profesyonel olarak kendi kısa filmlerini kalıcı olarak yaşarlar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kısa Film Kavramına Giriş | |
2) | Kısa Film Nedir? | |
3) | Kısa Filmin Tarihçesi | |
4) | Kısa Film Senaryosu | |
5) | Kısa Film Tür ve Örnekleri | |
6) | Kısa Filmde Senaryo ve Karakter Oluşturmak | |
7) | Kısa Filmde Senaryo ve Karakter Oluşturmak (Uygulama) | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Kısa Filmin Unsurları | |
10) | Kısa Filmin Yapım Aşamaları | |
11) | Kısa Film Çekim Teknikleri | |
12) | Kısa Film Çekim Teknikleri (Uygulama) | |
13) | Kısa Film Gösterim ve Değerlendirilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | · Kısa Film Yapımı- Jim Piper, Say Yayınları · Kısa Film, Aytekin Can, Atlas Akademi Yayınları · Kısa Filmler, Nasıl Yapılır, Nasıl Dağıtılır, Nathan Parker, Kalked |
Diğer Kaynaklar: | · Kısa Filmin Öyküsü, Kolektif, Es Yayınları · Kısa Film Senaryosu, Sergei Eisenstein, Agora Yayınevi · Yazarın Yolculuğu, Christopher Vogler, Okuyan Us Yayınları |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Türk dilinin gramer özelliklerini bilir. | ||||||||||||||
2) Türkçenin özelliklerini evrensel dilbilim kuralları çerçevesinde inceleme bilgisine sahiptir. | ||||||||||||||
3) Dil ve edebiyat ilişkisini kurar, aktif yazma ve yorumlama faaliyetleri içinde olur. | ||||||||||||||
4) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır. | ||||||||||||||
5) Vurgu, tonlama açısından Türkçeyi estetik bir biçimde kullanır; imla ve noktalama açısından doğru, anlaşılır, etkili yazılar yazar. | ||||||||||||||
6) Sahasında yazılmış aktüel bilgileri ve kaynakları bilir, takip eder, kullanır. | ||||||||||||||
7) Farklı alfabelerle yazılmış tarihî ve modern Türkçe metinleri anlar, günümüz Türkçesine aktararak üzerlerinde incelemeler yapar. | ||||||||||||||
8) Türk dili ve edebiyatı alanında edindiği bilgi ve becerileri, sosyal bilimlerin diğer alanlarında kullanır. | ||||||||||||||
9) Klasik ve modern dönemlere ait edebi eserleri karşılaştırmalı metotlarla inceleme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | ||||||||||||||
10) Türkçe eserleri yazıldığı dönemlerdeki sosyal ve kültürel bağlamı içinde inceleme ve değerlendirme bakış açısına sahiptir. | ||||||||||||||
11) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır. | ||||||||||||||
12) Eski Türk edebiyatı metinlerini anlama, açıklama ve yorumlamada kullanılan geleneksel metotlarla nesre çeviri, şerh, yorum, tahlil ve inceleme yapar. | ||||||||||||||
13) Metinleri anlamada filolojik, etimolojik ve semantik yaklaşımları kullanır. | ||||||||||||||
14) Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde sosyal, kültürel ve bireysel farklılıklara, evrensel değerlere ve insan haklarına saygılı olur. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Türk dilinin gramer özelliklerini bilir. | |
2) | Türkçenin özelliklerini evrensel dilbilim kuralları çerçevesinde inceleme bilgisine sahiptir. | |
3) | Dil ve edebiyat ilişkisini kurar, aktif yazma ve yorumlama faaliyetleri içinde olur. | |
4) | Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır. | |
5) | Vurgu, tonlama açısından Türkçeyi estetik bir biçimde kullanır; imla ve noktalama açısından doğru, anlaşılır, etkili yazılar yazar. | |
6) | Sahasında yazılmış aktüel bilgileri ve kaynakları bilir, takip eder, kullanır. | |
7) | Farklı alfabelerle yazılmış tarihî ve modern Türkçe metinleri anlar, günümüz Türkçesine aktararak üzerlerinde incelemeler yapar. | |
8) | Türk dili ve edebiyatı alanında edindiği bilgi ve becerileri, sosyal bilimlerin diğer alanlarında kullanır. | |
9) | Klasik ve modern dönemlere ait edebi eserleri karşılaştırmalı metotlarla inceleme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | |
10) | Türkçe eserleri yazıldığı dönemlerdeki sosyal ve kültürel bağlamı içinde inceleme ve değerlendirme bakış açısına sahiptir. | |
11) | Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır. | |
12) | Eski Türk edebiyatı metinlerini anlama, açıklama ve yorumlamada kullanılan geleneksel metotlarla nesre çeviri, şerh, yorum, tahlil ve inceleme yapar. | |
13) | Metinleri anlamada filolojik, etimolojik ve semantik yaklaşımları kullanır. | |
14) | Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde sosyal, kültürel ve bireysel farklılıklara, evrensel değerlere ve insan haklarına saygılı olur. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 40 |
Projeler | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 0 | 0 | ||||
Sunum / Seminer | 1 | 0 | 0 | ||||
Proje | 2 | 0 | 0 | ||||
Ödevler | 1 | 0 | 0 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 0 | 0 | ||||
Final | 1 | 0 | 0 | ||||
Toplam İş Yükü | 0 |