| Ders Kodu: | UNI262 | ||||
| Ders İsmi: | Semptom Yönetiminde Tamamlayıcı Terapiler | ||||
| Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
| Ders Kredileri: |
|
||||
| Öğretim Dili: | Turkish | ||||
| Ders Koşulu: | |||||
| Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
| Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
| Dersin Seviyesi: |
|
||||
| Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
| Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. NURTEN TOSUN | ||||
| Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Nurten TOSUN | ||||
| Dersin Yardımcıları: |
| Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; öğrencilere bireyin klinik durumu nedeniyle gelişen semptomların kontrol edilerek, iyileşmenin ve yaşam kalitesinin sürdürülmesine yönelik bakım planı geliştirebilme becerisi kazandırmaktır. |
| Dersin İçeriği: | Hastalıklarda görülen temel belirti ve bulguların yönetimi ve bakımı |
|
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Erişkin sağlığını etkileyen bazı akut ve kronik hastalıklarda görülen semptomları tanımlayabilme 2) Hastalığa bağlı gelişen semptomları yönetebilme 3) Bireyin devam eden semptomlarına yönelik uygulanan medikal tedaviye ek tamamlayıcı yöntemleri bilme 4) Birey ve ailesine semptom yönetimi konusunda yardımcı olabilme 5) Tamamlayıcı terapilerin tanımlayabilme 6) Tamamlayıcı terapilerin uygulama alanları ile ilgili bilgi sahibi olabilme 7) Tamamlayıcı terapi uygulamaları esnasında oluşabilecek sorunlar hakkında bilgi sahibi olabilme |
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
| 1) | Dersin tanıtımı, Tanışma | Okuma |
| 2) | Semptom Yönetiminde Tamamlayıcı ve Destekleyici Uygulamalara Giriş | Okuma |
| 3) | Zihin–Beden Temelli Terapiler I (Hipnoz, Gevşeme, Nefes ,Egzersizleri) | Okuma |
| 4) | Zihin–Beden Temelli Terapiler II (Yoga, Meditasyon, Dua) | Okuma |
| 5) | Sanat ve Duyusal Temelli Terapiler (Müzik, Sanat Terapi) | Okuma |
| 6) | Sanat ve Duyusal Temelli Terapiler (Aromaterapi ve Masaj) | Okuma |
| 7) | Genel Tekrar/Makale inceleme | Okuma |
| 8) | Ara Sınav veya Ödev | |
| 9) | Doğal Ürün ve Biyolojik Temelli Terapiler (Fitoterapi, Apiterapi, Sülük, Larva terapisi, Homeopati) | Okuma |
| 10) | Manipülatif ve Girişimsel Terapiler I (Akupunktur, Kupa terapisi (Hacamat), Mezoterapi) | Okuma |
| 11) | Manipülatif ve Girişimsel Terapiler II (Refleksoloji, Osteopati ve Kayropraktik) | Okuma |
| 12) | Enerji Temelli Terapiler (Biyoenerji terapisi, Reiki, Qi Gong, Pranik Şifa, Healing Touch) | Okuma |
| 13) | Makale İnceleme ve Tartışma | Okuma |
| 14) | Makale İnceleme ve Tartışma | Okuma |
| 15) | FİNAL SINAVI |
| Ders Notları / Kitaplar: | • Atabay, F. A., Yılmaz, A., Tanrıverdi, M. H., Akpolat, V., & diğerleri. (2023). Tamamlayıcı ve geleneksel tıp. Orient Yayınları. ISBN 9786057273987 • Avcı, N. (Ed.). (2023). Geleneksel ve tamamlayıcı tedavi (GETAT): Güncel yaklaşımlar. İstanbul Tıp Kitabevleri. ISBN 9786258103465 • Ağtürk G, Aydın M, Seymen HO, Ekçi B. Haliç Üniversitesi Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Yöntemleri (Getat) Hakkında Bilgi ve Düşüncelerinin Değerlendirilmesi. HTD / HMJ. 2023;3(2):33-40. • Akalın, B., İrban, A., & Özargun, G. (2023). Türkiye’de Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Uygulamalarının Mevcut Standartları ve İyileştirme Önerileri. Sağlık Profesyonelleri Araştırma Dergisi, 5(1), 49-69. • T.C. Sağlık Bakanlığı. (2014). Geleneksel ve tamamlayıcı tıp uygulamaları yönetmeliği. Resmî Gazete, 27 Ekim 2014, Sayı: 29158. • Karadeniz, H., Gündüz, C. S., & Gurkan, O. C. (2023). İnfertilitede kanıta dayalı biyolojik temelli geleneksel ve tamamlayıcı tıp uygulamaları. Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi Sağlık Bilimleri ve Araştırmaları Dergisi, 5(2), 181-192. • Örsçelik, A., & Solmaz, İ. (2023). Popüler Bir Tamamlayici Tip Tedavisi: Proloterapİ. Medical Journal of Süleyman Demirel University, 30(1), 135-142. • Öğretim Elemanı ders notları ve diğer güncel makaleler |
| Diğer Kaynaklar: | • Atabay, F. A., Yılmaz, A., Tanrıverdi, M. H., Akpolat, V., & diğerleri. (2023). Tamamlayıcı ve geleneksel tıp. Orient Yayınları. ISBN 9786057273987 • Avcı, N. (Ed.). (2023). Geleneksel ve tamamlayıcı tedavi (GETAT): Güncel yaklaşımlar. İstanbul Tıp Kitabevleri. ISBN 9786258103465 • Ağtürk G, Aydın M, Seymen HO, Ekçi B. Haliç Üniversitesi Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Yöntemleri (Getat) Hakkında Bilgi ve Düşüncelerinin Değerlendirilmesi. HTD / HMJ. 2023;3(2):33-40. • Akalın, B., İrban, A., & Özargun, G. (2023). Türkiye’de Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Uygulamalarının Mevcut Standartları ve İyileştirme Önerileri. Sağlık Profesyonelleri Araştırma Dergisi, 5(1), 49-69. • T.C. Sağlık Bakanlığı. (2014). Geleneksel ve tamamlayıcı tıp uygulamaları yönetmeliği. Resmî Gazete, 27 Ekim 2014, Sayı: 29158. • Karadeniz, H., Gündüz, C. S., & Gurkan, O. C. (2023). İnfertilitede kanıta dayalı biyolojik temelli geleneksel ve tamamlayıcı tıp uygulamaları. Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi Sağlık Bilimleri ve Araştırmaları Dergisi, 5(2), 181-192. • Örsçelik, A., & Solmaz, İ. (2023). Popüler Bir Tamamlayici Tip Tedavisi: Proloterapİ. Medical Journal of Süleyman Demirel University, 30(1), 135-142. • Öğretim Elemanı ders notları ve diğer güncel makaleler |
| Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Program Kazanımları |
| Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
| Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
| Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
| Ödev | 1 | % 40 |
| Final | 1 | % 60 |
| Toplam | % 100 | |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
| YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
| Toplam | % 100 | |
| Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
| Ders Saati | 16 | 30 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 32 |
| Sunum / Seminer | 1 | 1 |
| Ödevler | 7 | 14 |
| Ara Sınavlar | 8 | 16 |
| Final | 16 | 32 |
| Toplam İş Yükü | 125 | |