UNI262 Semptom Yönetiminde Tamamlayıcı Terapilerİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar AdaletÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Adalet

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI262
Ders İsmi: Semptom Yönetiminde Tamamlayıcı Terapiler
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. NESLİŞAH YAŞAR KARTAL
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. Neslişah YAŞAR KARTAL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı; öğrencilere bireyin klinik durumu nedeniyle gelişen semptomların kontrol edilerek, iyileşmenin ve yaşam kalitesinin sürdürülmesine yönelik bakım planı geliştirebilme becerisi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Hastalıklarda görülen temel belirti ve bulguların yönetimi ve bakımı

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Erişkin sağlığını etkileyen bazı akut ve kronik hastalıklarda görülen semptomları tanımlayabilme
2) Hastalığa bağlı gelişen semptomları yönetebilme
3) Bireyin devam eden semptomlarına yönelik uygulanan medikal tedaviye ek tamamlayıcı yöntemleri bilme
4) Birey ve ailesine semptom yönetimi konusunda yardımcı olabilme
5) Tamamlayıcı terapilerin tanımlayabilme
6) Tamamlayıcı terapilerin uygulama alanları ile ilgili bilgi sahibi olabilme
7) Tamamlayıcı terapi uygulamaları esnasında oluşabilecek sorunlar hakkında bilgi sahibi olabilme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı, Tanışma Okuma
2) Semptom Yönetiminde Yeni Yaklaşımlar Tamamlayıcı Terapiler Okuma
3) Semptom yönetiminde Gevşeme Egzersizleri Okuma
4) Semptom yönetiminde Nefes Egzersizleri Okuma
5) Semptom yönetiminde Meditasyon Okuma
6) Semptom Yönetiminde Aroma Terapi Okuma
7) Semptom yönetiminde Hipnoz Okuma
8) Ara Sınav
9) Semptom yönetiminde Fitoterapi Okuma
10) Semptom yönetiminde Akupressur Okuma
11) Semptom yönetiminde Bioenerji Okuma
12) Semptom yönetiminde Akupunktur Okuma
13) Semptom yönetiminde Terapötik dokunuş Okuma
14) Semptom yönetiminde Masaj Okuma
15) Semptom yönetiminde Refleksoloji Okuma
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Hoekelman (2004) Bates Fizik Muayene Rehberi (Çev.Ed. H. Özsüt, C. Tetikkurt, S.Vatansever), Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul
2. Dinler Y. Refleksoloji-Ayaklardan vücuda yayılan şifa. İstanbul: Cinius Yayınları; 2015.
3. Tabur H, Başaran EBZ. Refleksolojiye giriş tarihten günümüze uzanan şifa kaynağı. Erman T. (Editör). İstanbul: Ezgi Matbaacılık;2009.
4. Yalçıner B. Dünden bugüne refleksoloji terapi. İstanbul: Volga Yayınları; 2015.
5. Çakıroğlu G. Refleksoloji. İstanbul: Kassandra Yayınları; 2013
6. Bilge A., Uğuryol M, Dülgerler Ş, Yıldız M Tamamlayıcı Tedavileri Kullanmaya Yönelik Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi, Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi 34(2):55-63.
Diğer Kaynaklar: 1. Hoekelman (2004) Bates Fizik Muayene Rehberi (Çev.Ed. H. Özsüt, C. Tetikkurt, S.Vatansever), Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul
2. Dinler Y. Refleksoloji-Ayaklardan vücuda yayılan şifa. İstanbul: Cinius Yayınları; 2015.
3. Tabur H, Başaran EBZ. Refleksolojiye giriş tarihten günümüze uzanan şifa kaynağı. Erman T. (Editör). İstanbul: Ezgi Matbaacılık;2009.
4. Yalçıner B. Dünden bugüne refleksoloji terapi. İstanbul: Volga Yayınları; 2015.
5. Çakıroğlu G. Refleksoloji. İstanbul: Kassandra Yayınları; 2013
6. Bilge A., Uğuryol M, Dülgerler Ş, Yıldız M Tamamlayıcı Tedavileri Kullanmaya Yönelik Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi, Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi 34(2):55-63.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

7

Program Kazanımları
1) Temel hukuk kavramlarına hâkim olarak okuduğunu anlama, kavrama ve kullanabilme yeterliliğine sahiptir.
2) Özel hukuk ve kamu hukuku ayrımı, usule ilişkin temel farklılıkları ve sonuçları hakkında bilgi sahibidir.
3) Analitik düşünme yöntemini öğrenerek hukuksal kavramları karşılaştırabilme ve kullanabilme yeteneğini edinmiştir.
4) Örnek olay analizleri üzerinden teorik bilgilerini pratik uygulamada kullanabilme becerisi edinmiştir.
5) Yargı örgütünün yapısı ve işleyişi ile kapsamlı bilgi sahibi olabilmeli, hukuksal sorunların hangi mercilerde çözülebileceği konusunda gerekli yönlendirmeleri yapabilir.
6) Hukukun bilgi kaynaklarına erişme ve etkin biçimde kullanma yeterliliğine sahip olup değişimlere uyum göstererek mesleki alanda kendini geliştirme becerisine sahiptir.
7) Adli mekanizmanın gerektirdiği bilgi teknolojileri hakkında kapsamlı bilgi sahibi ve beceri sahibidir.
8) Devlet örgütünün yapısı, görevleri ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olabilmeli ve gerekli mevzuatı takip edebilir.
9) Bireyin devlet karşısındaki gerek iç hukuktan gerekse uluslararası hukuktan doğan hakları ve yükümlülükleri hakkında kapsamlı bilgi sahibi olabilmeli ve bu bilgiyi pratik uygulamaya yansıtabilecek yetkinliktedir.
10) Hukuksal bilgi düşüncelerini mesleğinin gereklilikleri doğrultusunda gerek yazılı gerekse sözlü olarak etkin biçimde ifade edebilir.
11) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar kullanma lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte Bilişim ve İletişim teknolojilerini kullanır.
12) Kalem mevzuatı hakkında bilgi sahibidir ve hızlı klavye kullanmak suretiyle adli yazışma yapabilir.
13) Hukuk alanındaki mesleklerin kendine özgü kuralları ve meslek etiği hakkında bilgi sahibi olabilmeli ve bunları kendi mesleğine uygulayabilecek yetkinliktedir.
14) Türk dilinin yapısı ve kurallarını özümsemiş ve bu bilgisini hukuksal metinlerin kabul edilen standartlarına uygulayabilecek yeterliliktedir.
15) Bir yabancı dili eğitim öğretim düzeyine göre Avrupa dil portföyü kriteri açısından A2 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel hukuk kavramlarına hâkim olarak okuduğunu anlama, kavrama ve kullanabilme yeterliliğine sahiptir.
2) Özel hukuk ve kamu hukuku ayrımı, usule ilişkin temel farklılıkları ve sonuçları hakkında bilgi sahibidir.
3) Analitik düşünme yöntemini öğrenerek hukuksal kavramları karşılaştırabilme ve kullanabilme yeteneğini edinmiştir.
4) Örnek olay analizleri üzerinden teorik bilgilerini pratik uygulamada kullanabilme becerisi edinmiştir.
5) Yargı örgütünün yapısı ve işleyişi ile kapsamlı bilgi sahibi olabilmeli, hukuksal sorunların hangi mercilerde çözülebileceği konusunda gerekli yönlendirmeleri yapabilir.
6) Hukukun bilgi kaynaklarına erişme ve etkin biçimde kullanma yeterliliğine sahip olup değişimlere uyum göstererek mesleki alanda kendini geliştirme becerisine sahiptir.
7) Adli mekanizmanın gerektirdiği bilgi teknolojileri hakkında kapsamlı bilgi sahibi ve beceri sahibidir.
8) Devlet örgütünün yapısı, görevleri ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olabilmeli ve gerekli mevzuatı takip edebilir.
9) Bireyin devlet karşısındaki gerek iç hukuktan gerekse uluslararası hukuktan doğan hakları ve yükümlülükleri hakkında kapsamlı bilgi sahibi olabilmeli ve bu bilgiyi pratik uygulamaya yansıtabilecek yetkinliktedir.
10) Hukuksal bilgi düşüncelerini mesleğinin gereklilikleri doğrultusunda gerek yazılı gerekse sözlü olarak etkin biçimde ifade edebilir.
11) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar kullanma lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte Bilişim ve İletişim teknolojilerini kullanır.
12) Kalem mevzuatı hakkında bilgi sahibidir ve hızlı klavye kullanmak suretiyle adli yazışma yapabilir.
13) Hukuk alanındaki mesleklerin kendine özgü kuralları ve meslek etiği hakkında bilgi sahibi olabilmeli ve bunları kendi mesleğine uygulayabilecek yetkinliktedir.
14) Türk dilinin yapısı ve kurallarını özümsemiş ve bu bilgisini hukuksal metinlerin kabul edilen standartlarına uygulayabilecek yeterliliktedir.
15) Bir yabancı dili eğitim öğretim düzeyine göre Avrupa dil portföyü kriteri açısından A2 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100