UNI261 Rejeneratif Biyoloji ve Tıp Uygulamalarıİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar EbelikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Ebelik

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI261
Ders İsmi: Rejeneratif Biyoloji ve Tıp Uygulamaları
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. ASLI PINAR ZORBA YILDIZ
Dersi Veren(ler): Aslı Pınar Zorba Yıldız
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Rejeneratif biyoloji ile günümüz teknolojisi kullanılarak yerine getirilemeyecek dokuların , yaraların ya da antikor-aşı gibi immün süreçlerin değerlendirilmesini, güncel tedavi yaklaşımlarını, kullanılan biyomalzemeleri ve 3B biyoyazıcı sistemlerini uygulama alanlarını öğrenerek 21.YY becerilerine uygun çağı yakalayan bilgileri ve bilgiye ulaşma yollarını öğrenmek bu dersin amacını oluşturmaktadır.
Dersin İçeriği: Bu dersin içeriğini rejeneratif biyolojinin günümüz teknolojisi ile çeşitli tedavilerdeki güncel kullanımları ve gelecekte yeni nesil teknolojiler ile daha ileri nasıl taşınacağı, çeşitli yasal düzenleme ve iyi laboratuvar uygulamalarını içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Rejeneratif biyoloji kavramını açıklar ve doğadaki örneklerle karşılaştırır.
2) Rejeneratif tıp alanına giren tedavi yöntemlerini sınıflandırır.
3) Kök hücre ve somatik hücre sistemlerini ve uygulama alanlarını karşılaştırır.
4) Doku mühendisliği temel ilkelerini, biyomalzemeleri ve uygulama alanlarını açıklar.
5) Transplansyon süreçlerini, kök hücre aşılarını ve immün yanıtı açıklar.
6) Sistemlere göre yapay doku mühendisliği uygulama alanlarını ve yapılan işlemleri açıklar.
7) Nanoteknolojik yaklaşımları ve klonlamayı açıklar ve sınıflandırır.
8) GMP şartlarda çalışma prensiplerini ve yasal düzenlemeleri açıklar.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Rejeneratif Biyolojinin Tarihçesi, Tıbbi Açıdan Amacı ve Önemi
2) Klonlama Teknolojisi: Terapötik ve Reprodüktif Klonlama
3) Somatik Hücre Kültürü Temel Prensipleri ve Uygulamaları
4) Kök Hücre Sistemleri, Çeşitleri ve Uygulama Alanları
5) Eksozom Teknolojisi ve Uygulama Alanları
6) Antikor Mühendisliği ve Kök Hücre Aşıları
7) Ara Sınav
8) Temel Doku Mühendisliği, Hücre ve Doku Transplantasyonu ve İmmünitesi
9) Rejeneratif Tıpta Kullanılan Biyomalzemeler ve Özellikleri
10) 3-Boyutlu Yazıcılar ile ve Yapay Doku Mühendisliği
11) Kas- İskelet Sistemi, Diyabet ve Adacık Rejeneratif Tıp Uygulamaları
12) Merkezi ve Periferik Sinir Sistemi Rejeneratif Tıp Uygulamaları
13) Nanobiyoteknoloji Giriş, Nanorobotik Sistemler ve İlaç Uygulamaları
14) GMP (İyi Üretim Uygulamaları) Teknolojisi, Çalışma Alanları, Yasal Düzenlemeler
15) Final
16) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Alp Can, Kök Hücre, Akademisyen Kitapevi
• Prof. Dr. Adil M. Allahverdiyev , Somatik ve Kök Hücre Kültür Sistemlerinin Temel İlkeleri, Nobel Tıp Kitapevleri
• Michael A. Palladino, William J. Thieman, Biyoteknolojiye Giriş, Palme Yayıncılık
• Steven R. Goodman , Goodman's Medical Cell Biology, 4th Edition, Elsevier
Diğer Kaynaklar: • Alp Can, Kök Hücre, Akademisyen Kitapevi
• Prof. Dr. Adil M. Allahverdiyev , Somatik ve Kök Hücre Kültür Sistemlerinin Temel İlkeleri, Nobel Tıp Kitapevleri
• Michael A. Palladino, William J. Thieman, Biyoteknolojiye Giriş, Palme Yayıncılık
• Steven R. Goodman , Goodman's Medical Cell Biology, 4th Edition, Elsevier

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

7

8

Program Kazanımları
1) Bakıma temel oluşturan kavram ve kuramları kullanarak, sağlığı koruma ve geliştirmede uygun girişimleri bilir ve planlar.
2) Sağlık, sosyal ve davranış bilimlerine ilişkin temel bilimsel bilgileri, bilişim ve iletişim teknolojileri aracılığıyla ebelik uygulamalarında kullanır.
3) Gebeliğin oluşumundan doğuma kadar geçen dönemde normal/riskli gebe ve ailesinin gereksinimi olan nitelikli bakımı verebilir.
4) Doğum eyleminde gebe ve ailesinin bakım gereksinimlerini karşılayabilir ve normal doğum evrelerine özgü nitelikli bakımı ve uygun girişimleri yapabilir.
5) Doğum sonu dönemde normal/riskli kadının, yeni doğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılayabilir ve uygun girişimleri yapabilir.
6) Kadında sık görülen jinekolojik sorunları tanımlayabilir gerekli bakım ve girişimlerini planlayıp uygulayabilir, bu konuda sağlık eğitimi yapabilir.
7) Kadının üreme sağlığı konusunda, toplumun her kesimindeki ve her yaştaki kadına sağlık eğitimi ve danışmanlık hizmeti verebilir.
8) Ebelik uygulamalarını kanıta dayalı bakım ilkeleri doğrultusunda gerçekleştirir.
9) Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekiple olumlu iletişim/iş birliği kurar ve etkin bir ekip üyesi olarak çalışabilir.
10) Ebelik mesleğinin etik ilke ve değerlerine uygun olarak hareket eder.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bakıma temel oluşturan kavram ve kuramları kullanarak, sağlığı koruma ve geliştirmede uygun girişimleri bilir ve planlar. 3
2) Sağlık, sosyal ve davranış bilimlerine ilişkin temel bilimsel bilgileri, bilişim ve iletişim teknolojileri aracılığıyla ebelik uygulamalarında kullanır. 3
3) Gebeliğin oluşumundan doğuma kadar geçen dönemde normal/riskli gebe ve ailesinin gereksinimi olan nitelikli bakımı verebilir. 3
4) Doğum eyleminde gebe ve ailesinin bakım gereksinimlerini karşılayabilir ve normal doğum evrelerine özgü nitelikli bakımı ve uygun girişimleri yapabilir. 3
5) Doğum sonu dönemde normal/riskli kadının, yeni doğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılayabilir ve uygun girişimleri yapabilir. 3
6) Kadında sık görülen jinekolojik sorunları tanımlayabilir gerekli bakım ve girişimlerini planlayıp uygulayabilir, bu konuda sağlık eğitimi yapabilir. 3
7) Kadının üreme sağlığı konusunda, toplumun her kesimindeki ve her yaştaki kadına sağlık eğitimi ve danışmanlık hizmeti verebilir. 3
8) Ebelik uygulamalarını kanıta dayalı bakım ilkeleri doğrultusunda gerçekleştirir. 3
9) Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekiple olumlu iletişim/iş birliği kurar ve etkin bir ekip üyesi olarak çalışabilir. 2
10) Ebelik mesleğinin etik ilke ve değerlerine uygun olarak hareket eder. 2

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 5
Sunum 1 % 5
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 2 14 28
Sunum / Seminer 1 20 20
Proje 1 20 20
Ödevler 2 10 20
Ara Sınavlar 1 10 10
Final 1 16 16
Toplam İş Yükü 114