İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UNI260 | ||||
Ders İsmi: | Deneysel Ekslibris Tasarımı | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. HASİP PEKTAŞ | ||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. Hasip Pektaş | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Ekslibris kültürünü kavratmak, Ekslibrisin işlevlerini öğretmek, Yaratıcılığa teşvik etmek, Sanatsal bir ürün tasarlayarak özgüven kazanmasını saplamak, |
Dersin İçeriği: | Bu derste öğrenciler, kitapların iç kapağına yapıştırılan ve sahibinin adını taşıyan ekslibrisin kısa tarihçesini, işlevini ve özelliklerini öğreneceklerdir. Bir iletişim objesi olarak yaşayan kişiler için özgün ekslibrisler tasarlayacaklardır. Sanatsal düşünce ile de buluşturarak deneysel örnekler yaratacaklardır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Ekslibrisin ne olduğunu bilir. 2) Yakın çevresine ekslibrisi anlatabilir. 3) Ekslibris örneklerini analiz edebilir. 4) Ekslibris tasarımda kompozisyon ilkelerini bilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ekslibrisin tanımı ve kısa tarihçesi. Ekslibris örnekleri | |
2) | Ekslibrisin işlevleri ve özellikleri | |
3) | Kişi ya da kurumlar için ekslibris taslakları hazırlama. | |
4) | Fotograftan yararlanarak ekslibris tasarlama. | |
5) | Illustrator ve Photoshop kullanımında temel bilgiler | |
6) | Taslaklar üzerinde eleştiriler. | |
7) | Ekslibris çoğaltma, alt yazı. ÖDEVLERİN TESLİMİ | |
8) | Dünyadan ve Türkiye’den ekslibris sanatçıları ve tasarımları üzerine analizler | |
9) | Ekslibris çoğaltma teknikleri ve özellikleri | |
10) | Linolyum baskı tekniği ile çoğaltılacak ekslibrisler için taslak hazırlama. | |
11) | Linolyum tekniğini Photoshop programında nasıl uygularız? | |
12) | Olanaklar ölçüsünde evde Linolyum baskı yapımı. | |
13) | Ekslibris koleksiyonculuğu için öneriler. DÖNEM PROJESİ TESLİMİ | |
14) | Ekslibrislerin sunumu ve sergi hazırlığı |
Ders Notları / Kitaplar: | Ekslibris (Hasip Pektaş) İstanbul Ekslibris Derneği Yayınları, 2017, İstanbul |
Diğer Kaynaklar: | http://www.aed.org.tr/tr/ (İstanbul Ekslibris Derneği Web Sitesi) http://exlibrist.net/index.php/exlibrist (Uluslararası Online Ekslibris Dergisi) http://art-exlibris.net/ (Danimarka Frederikshavn Ekslibris Müzesi Koleksiyonu) |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek değerlendirme ve tasarım sürecini, mimarlık ve sanat alanında üretilmiş kuramsal ve pratik bilgiler doğrultusunda şekillendirme. | ||||||||||||||
2) İç mimarlık disiplini içerisindeki alanlarda evrensel bilgiler edinerek bu bilgiler arasında ilişki kurma, kültürel alışkanlıkların, eğitimin ve etiğin tasarım alanındaki öneminin farkında olma. | ||||||||||||||
3) İç Mimarlık mesleği ile ilgili tüm girdileri ve koşulları doğru kullanıp uygulayarak profesyonel hayatta doğru mesleki iletişim becerisi ile iç mimarlık temsil yöntemlerine ve mesleki terminolojiye hakim olma. | ||||||||||||||
4) İç mimari tasarım bütünü içinde yer alan çeşitli fonksiyonlar üzerine odaklanma ve mekan parçalarını bir bütün olarak ele alma. | ||||||||||||||
5) Mekan tasarımı olgusunu farklı disiplinler üzerinden inceleyerek değerlendirme. | ||||||||||||||
6) İnsan-mekan-ölçek kavramları arasındaki ilişkiyi, kişilerin ihtiyaçları ile ilişkilendirerek kişiye uygun çağdaş tasarımlar yapabilme. | ||||||||||||||
7) Tasarım sürecini doğru ifade edebilmek için gerekli güzel sanatlar bilgisine sahip olarak tüm sunum ve anlatım tekniklerini kullanabilme. | ||||||||||||||
8) İç mimari bir projeyi tasarım aşamasında olgunlaştırdıktan sonra, uygulamaya yönelik detayları ortaya koyarak tasarımdan uygulamaya giden süreci doğru yönetebilme. | ||||||||||||||
9) Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği bilinci, mesleki standartlar ve iş hukukuna hakim olma. | ||||||||||||||
10) Yapı malzemeleri ve onların uygulamalarıyla ilgili yeterli ve güncel bilgilere sahip olarak, doğru malzeme ve uygulama yöntemlerini seçebilme. | ||||||||||||||
11) Yapı, tasarım, uygulama ve mühendislik ile ilgili problemleri anlayabilme ve çözüm üretebilme. | ||||||||||||||
12) Estetik, teknik ve işlevsel koşulları bir araya getirerek özgün iç mimari tasarımlar yapabilme ve sahip olduğu mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirme. | ||||||||||||||
13) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından; en az B1; genel düzeyinde kullanma. | ||||||||||||||
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek değerlendirme ve tasarım sürecini, mimarlık ve sanat alanında üretilmiş kuramsal ve pratik bilgiler doğrultusunda şekillendirme. | |
2) | İç mimarlık disiplini içerisindeki alanlarda evrensel bilgiler edinerek bu bilgiler arasında ilişki kurma, kültürel alışkanlıkların, eğitimin ve etiğin tasarım alanındaki öneminin farkında olma. | |
3) | İç Mimarlık mesleği ile ilgili tüm girdileri ve koşulları doğru kullanıp uygulayarak profesyonel hayatta doğru mesleki iletişim becerisi ile iç mimarlık temsil yöntemlerine ve mesleki terminolojiye hakim olma. | |
4) | İç mimari tasarım bütünü içinde yer alan çeşitli fonksiyonlar üzerine odaklanma ve mekan parçalarını bir bütün olarak ele alma. | |
5) | Mekan tasarımı olgusunu farklı disiplinler üzerinden inceleyerek değerlendirme. | |
6) | İnsan-mekan-ölçek kavramları arasındaki ilişkiyi, kişilerin ihtiyaçları ile ilişkilendirerek kişiye uygun çağdaş tasarımlar yapabilme. | |
7) | Tasarım sürecini doğru ifade edebilmek için gerekli güzel sanatlar bilgisine sahip olarak tüm sunum ve anlatım tekniklerini kullanabilme. | |
8) | İç mimari bir projeyi tasarım aşamasında olgunlaştırdıktan sonra, uygulamaya yönelik detayları ortaya koyarak tasarımdan uygulamaya giden süreci doğru yönetebilme. | |
9) | Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği bilinci, mesleki standartlar ve iş hukukuna hakim olma. | |
10) | Yapı malzemeleri ve onların uygulamalarıyla ilgili yeterli ve güncel bilgilere sahip olarak, doğru malzeme ve uygulama yöntemlerini seçebilme. | |
11) | Yapı, tasarım, uygulama ve mühendislik ile ilgili problemleri anlayabilme ve çözüm üretebilme. | |
12) | Estetik, teknik ve işlevsel koşulları bir araya getirerek özgün iç mimari tasarımlar yapabilme ve sahip olduğu mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirme. | |
13) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından; en az B1; genel düzeyinde kullanma. | |
14) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 2 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ara Sınavlar | 1 | 55 | 2 | 57 | |||
Final | 1 | 55 | 2 | 57 | |||
Toplam İş Yükü | 114 |