Dersin Amacı: |
Yaşam kalitesi kavramını, farklı problemlerde yaşam kalitesini ve yaşam kalitesinin etkinliğini öğretmek. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders; yaşam kalitesinin tanımı, yaşam kalitesini etkileyen faktörler, sağlıkla ilişkili yaşam kalitesi, yaşam kalitesi, emosyonel durum, uyku, ağrı ve yorgunluk arasındaki ilişki, yaşam kalitesi ve aktivite katılımı, yaşam kalitesi ve çevre, yaşam kalitesi değerlendirme methodları, çocuk, yaşlı, engelli ve kronik hastaların yaşam kalitesi, hayatın bitmesine ilişkin görüşler, farklı gruplarda yaşam kalitesi(saha çalışması),yaşam kalitesini geliştirecek müdahaleler, farklı grupların yaşam kalitesi ile ilgili literatürün incelenmesi, tartışma, farklı gruplarda yaşam kalitesi konularını içermektedir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Yaşam kalitesinin tanımı |
Ders sunumlarını okumak. |
2) |
Yaşam kalitesini etkileyen faktörler |
Ders sunumlarını okumak. |
3) |
Sağlıkla ilişkili yaşam kalitesi |
Ders sunumlarını okumak. |
4) |
Yaşam kalitesi, emosyonel durum, uyku, ağrı ve yorgunluk arasındaki ilişki |
Ders sunumlarını okumak. |
5) |
Yaşam kalitesi ve aktivite katılımı |
Ders sunumlarını okumak. |
6) |
Yaşam kalitesi ve çevre |
Ders sunumlarını okumak. |
7) |
Yaşam kalitesi değerlendirme methodlar |
Ders sunumlarını okumak. |
8) |
Ara Sınav |
Ders sunumlarını okumak. |
9) |
Çocuk yaşam kalitesi ve güncel literatür |
Ders sunumlarını okumak. |
10) |
Yaşlı yaşam kalitesi ve güncel literatür |
Ders sunumlarını okumak. |
11) |
Engelli yaşam kalitesi ve güncel literatür |
Ders sunumlarını okumak. |
12) |
Kronik hastaların yaşam kalitesi ve güncel literatür
Yaşam sonu bakım |
Ders sunumlarını okumak. |
13) |
Yaşam kalitesini artırmaya yönelik müdahaleler |
Ders sunumlarını okumak. |
14) |
Yaşam kalitesini artırmaya yönelik müdahaleler |
Ders sunumlarını okumak. |
15) |
Final |
Final |
16) |
Final |
Final |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mesleğinin yetki ve sorumluluklarını bilir, diyalizin temel fiziksel ilkeleri hakkında teorik ve pratik bilgi sahibidir. |
|
2) |
Nefrolojinin genel konuları böbrek yetmezliği, böbrek hastalıkları, sıvı elektrolit sorunlar hakkında bilgi sahibidir ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir. |
|
3) |
Hemodiyafiltrasyon Periton Diyalizi ve Hemodiyaliz cihazını kullanır. |
|
4) |
Baştan sona hemodiyalizde hasta takibi yapabilir. |
|
5) |
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerlerinin farkında olup bunları çalışma ortamında kullanır. |
|
6) |
Diyaliz tedavi yöntemleri ve çeşitleri hakkında bilgi sahibidir. Diyaliz konusundaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri yakından takip ederek kendini sürekli eğitir. |
|
7) |
Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. |
|
8) |
Takım çalışmasına yatkındır ve diğer alanlardaki sağlık ekip üyeleri ile etkili iletişim kurma becerisi gelişmiştir. |
|
9) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. |
|
10) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
11) |
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. |
|
12) |
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. İş güvenliği konusunda yeterli bilgiye sahiptir. |
|
13) |
Diyaliz hastalarının sağlık sorunları konusunda duyarlı olup sağlığı geliştirmeye yönelik bir bilinçle çalışır. |
|
14) |
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
|
15) |
Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. |
|