Dersin Amacı: |
Yaşam kalitesi kavramını, farklı problemlerde yaşam kalitesini ve yaşam kalitesinin etkinliğini öğretmek. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders; yaşam kalitesinin tanımı, yaşam kalitesini etkileyen faktörler, sağlıkla ilişkili yaşam kalitesi, yaşam kalitesi, emosyonel durum, uyku, ağrı ve yorgunluk arasındaki ilişki, yaşam kalitesi ve aktivite katılımı, yaşam kalitesi ve çevre, yaşam kalitesi değerlendirme methodları, çocuk, yaşlı, engelli ve kronik hastaların yaşam kalitesi, hayatın bitmesine ilişkin görüşler, farklı gruplarda yaşam kalitesi(saha çalışması),yaşam kalitesini geliştirecek müdahaleler, farklı grupların yaşam kalitesi ile ilgili literatürün incelenmesi, tartışma, farklı gruplarda yaşam kalitesi konularını içermektedir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Yaşam kalitesinin tanımı |
Ders sunumlarını okumak. |
2) |
Yaşam kalitesini etkileyen faktörler |
Ders sunumlarını okumak. |
3) |
Sağlıkla ilişkili yaşam kalitesi |
Ders sunumlarını okumak. |
4) |
Yaşam kalitesi, emosyonel durum, uyku, ağrı ve yorgunluk arasındaki ilişki |
Ders sunumlarını okumak. |
5) |
Yaşam kalitesi ve aktivite katılımı |
Ders sunumlarını okumak. |
6) |
Yaşam kalitesi ve çevre |
Ders sunumlarını okumak. |
7) |
Yaşam kalitesi değerlendirme methodlar |
Ders sunumlarını okumak. |
8) |
Ara Sınav |
Ders sunumlarını okumak. |
9) |
Çocuk yaşam kalitesi ve güncel literatür |
Ders sunumlarını okumak. |
10) |
Yaşlı yaşam kalitesi ve güncel literatür |
Ders sunumlarını okumak. |
11) |
Engelli yaşam kalitesi ve güncel literatür |
Ders sunumlarını okumak. |
12) |
Kronik hastaların yaşam kalitesi ve güncel literatür
Yaşam sonu bakım |
Ders sunumlarını okumak. |
13) |
Yaşam kalitesini artırmaya yönelik müdahaleler |
Ders sunumlarını okumak. |
14) |
Yaşam kalitesini artırmaya yönelik müdahaleler |
Ders sunumlarını okumak. |
15) |
Final |
Final |
16) |
Final |
Final |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ameliyathane hizmetleri alanı ile ilgili teorik bilgiye ve uygulama ve alanıyla ilgili öngörülemeyen durumlarda sorumluluk alıp çözüm geliştirme becerisine sahiptir. |
|
2) |
Alanıyla ilgili görev hak ve sorumlulukları içeren mevzuata hakimdir. |
|
3) |
Ameliyathane hizmetleri alanı ile ilgili tıbbi terimlerin bilgisine sahiptir. |
|
4) |
İdeal ameliyathane ortamı ile ilgili bilgi sahibidir. |
|
5) |
Cerrahi teknikleri, ameliyathanede kullanılan araç ve malzemelerin bilgisine sahiptir. |
|
6) |
Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır. Ekip çalışması bilincine sahiptir ve sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinliklerini yürütür. |
|
7) |
Ameliyathanenin ve ameliyat ekibinin aseptik hazırlıklarını yapabilecek bilgi ve beceriye sahiptir. |
|
8) |
Sepsi-antisepsi, sterilizasyon, dezenfeksiyon, kontaminasyonla ilgili teorik ve pratik bilgiye sahiptir. |
|
9) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile alanı ile ilgili, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir. |
|
10) |
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. |
|
11) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. |
|
12) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
13) |
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
|
14) |
Operasyon ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler, bu konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. |
|
15) |
Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. |
|