Bilgisayar Programcılığı (İÖ) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | UNI259 | ||||
Ders İsmi: | Yaşam Kalitesi | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. YUNUS EMRE TÜTÜNEKEN | ||||
Dersi Veren(ler): | YUNUS EMRE TÜTÜNEKEN | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Yaşam kalitesi kavramını, farklı problemlerde yaşam kalitesini ve yaşam kalitesinin etkinliğini öğretmek. |
Dersin İçeriği: | Bu ders; yaşam kalitesinin tanımı, yaşam kalitesini etkileyen faktörler, sağlıkla ilişkili yaşam kalitesi, yaşam kalitesi, emosyonel durum, uyku, ağrı ve yorgunluk arasındaki ilişki, yaşam kalitesi ve aktivite katılımı, yaşam kalitesi ve çevre, yaşam kalitesi değerlendirme methodları, çocuk, yaşlı, engelli ve kronik hastaların yaşam kalitesi, hayatın bitmesine ilişkin görüşler, farklı gruplarda yaşam kalitesi(saha çalışması),yaşam kalitesini geliştirecek müdahaleler, farklı grupların yaşam kalitesi ile ilgili literatürün incelenmesi, tartışma, farklı gruplarda yaşam kalitesi konularını içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Yaşam kalitesini ve sağlıkla ilişkisini ilişkilendirebilmesi 2) Yaşam kalitesi, emosyonel durum, ağrı ve yorgunluk ilişkisini açıklayabilmesi 3) Yaşam kalitesini değerlendirme yöntemlerini örnekleyebilmesi 4) Yaş gruplarında yaşam kalitesi çalışma prensiplerini uyarlayabilmesi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Yaşam kalitesinin tanımı | Ders sunumlarını okumak. |
2) | Yaşam kalitesini etkileyen faktörler | Ders sunumlarını okumak. |
3) | Sağlıkla ilişkili yaşam kalitesi | Ders sunumlarını okumak. |
4) | Yaşam kalitesi, emosyonel durum, uyku, ağrı ve yorgunluk arasındaki ilişki | Ders sunumlarını okumak. |
5) | Yaşam kalitesi ve aktivite katılımı | Ders sunumlarını okumak. |
6) | Yaşam kalitesi ve çevre | Ders sunumlarını okumak. |
7) | Yaşam kalitesi değerlendirme methodlar | Ders sunumlarını okumak. |
8) | Ara Sınav | Ders sunumlarını okumak. |
9) | Çocuk yaşam kalitesi ve güncel literatür | Ders sunumlarını okumak. |
10) | Yaşlı yaşam kalitesi ve güncel literatür | Ders sunumlarını okumak. |
11) | Engelli yaşam kalitesi ve güncel literatür | Ders sunumlarını okumak. |
12) | Kronik hastaların yaşam kalitesi ve güncel literatür Yaşam sonu bakım | Ders sunumlarını okumak. |
13) | Yaşam kalitesini artırmaya yönelik müdahaleler | Ders sunumlarını okumak. |
14) | Yaşam kalitesini artırmaya yönelik müdahaleler | Ders sunumlarını okumak. |
15) | Final | Final |
16) | Final | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Fiziksel Aktivite ve Yaşam Kalitesi, Alparslan Gazi Aykın, Okur Akademi |
Diğer Kaynaklar: | Fiziksel Aktivite ve Yaşam Kalitesi, Alparslan Gazi Aykın, Okur Akademi |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Problem çözme ve analitik düşünme yeteneklerini kazanır. | |||||||||||||
2) Bilgisayar programlama, donanım ve yazılım temellerini, temel bilgisayar kavramlarını öğrenir. | |||||||||||||
3) Problemlere göre algoritmalar geliştirir, temel algoritmalardan problemine uygun olanları ayırt etme becerisi kazanır. | |||||||||||||
4) Nesneye yönelik programlama konseptini ve web programlamayı kavrar. | |||||||||||||
5) Sayı tabanı sistemleri, temel elektronik ve bilgisayar donanımı bilgisini öğrenir. | |||||||||||||
6) Mobil programlama becerisi edinir, mobil platformlar için uygulamalar geliştirir. | |||||||||||||
7) Veritabanı tasarım ve kodlamasını yapar. | |||||||||||||
8) Bilgisayar ağları, açık kaynak kodlu işletim sistemleri programlamayı ve kullanmayı öğrenir. | |||||||||||||
9) İngilizce dilini etkin bir biçimde kullanır. | |||||||||||||
10) Programlamanın ihtiyaçlarına göre uygun veri yapıları kullanmayı öğrenir. | |||||||||||||
11) Bireysel ya da takım olarak yazılım geliştirir. | |||||||||||||
12) Alanındaki gelişmeleri, son teknoloji araçlarını/uygulamalarını takip eder. | |||||||||||||
13) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır, meslek etiği farkındalığına sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Problem çözme ve analitik düşünme yeteneklerini kazanır. | 1 |
2) | Bilgisayar programlama, donanım ve yazılım temellerini, temel bilgisayar kavramlarını öğrenir. | 1 |
3) | Problemlere göre algoritmalar geliştirir, temel algoritmalardan problemine uygun olanları ayırt etme becerisi kazanır. | 1 |
4) | Nesneye yönelik programlama konseptini ve web programlamayı kavrar. | 2 |
5) | Sayı tabanı sistemleri, temel elektronik ve bilgisayar donanımı bilgisini öğrenir. | 2 |
6) | Mobil programlama becerisi edinir, mobil platformlar için uygulamalar geliştirir. | 2 |
7) | Veritabanı tasarım ve kodlamasını yapar. | 2 |
8) | Bilgisayar ağları, açık kaynak kodlu işletim sistemleri programlamayı ve kullanmayı öğrenir. | 2 |
9) | İngilizce dilini etkin bir biçimde kullanır. | 1 |
10) | Programlamanın ihtiyaçlarına göre uygun veri yapıları kullanmayı öğrenir. | 1 |
11) | Bireysel ya da takım olarak yazılım geliştirir. | 2 |
12) | Alanındaki gelişmeleri, son teknoloji araçlarını/uygulamalarını takip eder. | 2 |
13) | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır, meslek etiği farkındalığına sahiptir. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Arazi Çalışması | 1 | 2 |
Sunum / Seminer | 7 | 35 |
Ara Sınavlar | 4 | 20 |
Final | 4 | 20 |
Toplam İş Yükü | 125 |