Dersin Amacı: |
Yaşam kalitesi kavramını, farklı problemlerde yaşam kalitesini ve yaşam kalitesinin etkinliğini öğretmek. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders; yaşam kalitesinin tanımı, yaşam kalitesini etkileyen faktörler, sağlıkla ilişkili yaşam kalitesi, yaşam kalitesi, emosyonel durum, uyku, ağrı ve yorgunluk arasındaki ilişki, yaşam kalitesi ve aktivite katılımı, yaşam kalitesi ve çevre, yaşam kalitesi değerlendirme methodları, çocuk, yaşlı, engelli ve kronik hastaların yaşam kalitesi, hayatın bitmesine ilişkin görüşler, farklı gruplarda yaşam kalitesi(saha çalışması),yaşam kalitesini geliştirecek müdahaleler, farklı grupların yaşam kalitesi ile ilgili literatürün incelenmesi, tartışma, farklı gruplarda yaşam kalitesi konularını içermektedir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Yaşam kalitesinin tanımı |
Ders sunumlarını okumak. |
2) |
Yaşam kalitesini etkileyen faktörler |
Ders sunumlarını okumak. |
3) |
Sağlıkla ilişkili yaşam kalitesi |
Ders sunumlarını okumak. |
4) |
Yaşam kalitesi, emosyonel durum, uyku, ağrı ve yorgunluk arasındaki ilişki |
Ders sunumlarını okumak. |
5) |
Yaşam kalitesi ve aktivite katılımı |
Ders sunumlarını okumak. |
6) |
Yaşam kalitesi ve çevre |
Ders sunumlarını okumak. |
7) |
Yaşam kalitesi değerlendirme methodlar |
Ders sunumlarını okumak. |
8) |
Ara Sınav |
Ders sunumlarını okumak. |
9) |
Çocuk yaşam kalitesi ve güncel literatür |
Ders sunumlarını okumak. |
10) |
Yaşlı yaşam kalitesi ve güncel literatür |
Ders sunumlarını okumak. |
11) |
Engelli yaşam kalitesi ve güncel literatür |
Ders sunumlarını okumak. |
12) |
Kronik hastaların yaşam kalitesi ve güncel literatür
Yaşam sonu bakım |
Ders sunumlarını okumak. |
13) |
Yaşam kalitesini artırmaya yönelik müdahaleler |
Ders sunumlarını okumak. |
14) |
Yaşam kalitesini artırmaya yönelik müdahaleler |
Ders sunumlarını okumak. |
15) |
Final |
Final |
16) |
Final |
Final |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Bir tasarım ekibinin sahip olduğu yapı ve dinamikleri kavrayarak farklı disiplinlerdeki takım üyeleri ile üretim süreçlerini bir akış içerisinde sürdürebilmek. |
|
1) |
Tasarım üretmek için gerekli olan bilgisayar teknolojilerine dair gerekli bilgi ve beceriye sahip olmak. |
|
1) |
Tasarlama, geliştirme ve sunum süreçlerini doğru teorik adımları uygulayarak yönetebilme ve baştan sona üretim sürecine dahil olabilmek. |
|
1) |
Tasarım süreçlerine hakim olarak, farklı problemleri bu kavramlar üzerinden eleştirebilmek ve değerlendirebilmek. |
|
1) |
Görsel İletişim Tasarımının kavramsal önemini anlayıp kullanıcıyı merkeze alan deneyim odaklı tasarımlar geliştirme yeteneği kazandırmak. |
|
2) |
Görsel tasarımların deneyim içerisinde fikir, mesaj ve duyguyu iletme biçimlerini anlayarak iletişim ve tasarım süreçleriyle dengeli interaktif anlatılar oluşturabilmek. |
|
2) |
Farklı disiplinlerden yararlanarak tasarıma dair mevzuları konu alan durum ve olguları analiz etmek, değerlendirmek ve yorumlayabilmek. |
|
3) |
Farklı medyalar için bileşenler üreterek profesyonel projeler geliştirebilmek, bu bileşenleri geliştirilen tasarımlar bağlamında tutarlı biçimde değerlendirebilmek. |
|
3) |
Görsel iletişim ürünleri için tasarım odaklı düşünme süreçlerini analiz edebilmek ve kullanabilmek. |
|
4) |
Sektörün ihtiyaçları doğrultusunda tasarım geliştirmek için gerekli bilgisayar teknolojileri ve yazılım bilgisine sahip olma, bilgisayar destekli tasarım uygulamalarını yaratıcı fikirlerini yansıtmak üzere hakim şekilde kullanabilmek. |
|
4) |
İletişim tasarımı ürünleri için etkili görsel ve işitsel çözümler uygulayarak bu tasarımları teması, konu ve hedef kitle bağlamında etkili biçimde kullanabilmek. |
|
5) |
Çağdaş tasarım metodolojisine hakim olmak; tasarımların hedef kitlesini ön plana alarak kitleye hitap eden tasarımlar üretmek. |
|
6) |
Kullanıcıların, hedef kitlenin deneyimini anlamak, ölçme yöntemlerini kavramak ve tasarım sürecinde bu konseptlerden faydalanmak.. |
|