Dersin Amacı: |
Yaşam kalitesi kavramını, farklı problemlerde yaşam kalitesini ve yaşam kalitesinin etkinliğini öğretmek. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders; yaşam kalitesinin tanımı, yaşam kalitesini etkileyen faktörler, sağlıkla ilişkili yaşam kalitesi, yaşam kalitesi, emosyonel durum, uyku, ağrı ve yorgunluk arasındaki ilişki, yaşam kalitesi ve aktivite katılımı, yaşam kalitesi ve çevre, yaşam kalitesi değerlendirme methodları, çocuk, yaşlı, engelli ve kronik hastaların yaşam kalitesi, hayatın bitmesine ilişkin görüşler, farklı gruplarda yaşam kalitesi(saha çalışması),yaşam kalitesini geliştirecek müdahaleler, farklı grupların yaşam kalitesi ile ilgili literatürün incelenmesi, tartışma, farklı gruplarda yaşam kalitesi konularını içermektedir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Yaşam kalitesinin tanımı |
Ders sunumlarını okumak. |
2) |
Yaşam kalitesini etkileyen faktörler |
Ders sunumlarını okumak. |
3) |
Sağlıkla ilişkili yaşam kalitesi |
Ders sunumlarını okumak. |
4) |
Yaşam kalitesi, emosyonel durum, uyku, ağrı ve yorgunluk arasındaki ilişki |
Ders sunumlarını okumak. |
5) |
Yaşam kalitesi ve aktivite katılımı |
Ders sunumlarını okumak. |
6) |
Yaşam kalitesi ve çevre |
Ders sunumlarını okumak. |
7) |
Yaşam kalitesi değerlendirme methodlar |
Ders sunumlarını okumak. |
8) |
Ara Sınav |
Ders sunumlarını okumak. |
9) |
Çocuk yaşam kalitesi ve güncel literatür |
Ders sunumlarını okumak. |
10) |
Yaşlı yaşam kalitesi ve güncel literatür |
Ders sunumlarını okumak. |
11) |
Engelli yaşam kalitesi ve güncel literatür |
Ders sunumlarını okumak. |
12) |
Kronik hastaların yaşam kalitesi ve güncel literatür
Yaşam sonu bakım |
Ders sunumlarını okumak. |
13) |
Yaşam kalitesini artırmaya yönelik müdahaleler |
Ders sunumlarını okumak. |
14) |
Yaşam kalitesini artırmaya yönelik müdahaleler |
Ders sunumlarını okumak. |
15) |
Final |
Final |
16) |
Final |
Final |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek değerlendirme ve tasarım sürecini, mimarlık ve sanat alanında üretilmiş kuramsal ve pratik bilgiler doğrultusunda şekillendirme. |
|
2) |
İç mimarlık disiplini içerisindeki alanlarda evrensel bilgiler edinerek bu bilgiler arasında ilişki kurma, kültürel alışkanlıkların, eğitimin ve etiğin tasarım alanındaki öneminin farkında olma. |
|
3) |
İç Mimarlık mesleği ile ilgili tüm girdileri ve koşulları doğru kullanıp uygulayarak profesyonel hayatta doğru mesleki iletişim becerisi ile iç mimarlık temsil yöntemlerine ve mesleki terminolojiye hakim olma. |
|
4) |
İç mimari tasarım bütünü içinde yer alan çeşitli fonksiyonlar üzerine odaklanma ve mekan parçalarını bir bütün olarak ele alma. |
|
5) |
Mekan tasarımı olgusunu farklı disiplinler üzerinden inceleyerek değerlendirme. |
|
6) |
İnsan-mekan-ölçek kavramları arasındaki ilişkiyi, kişilerin ihtiyaçları ile ilişkilendirerek kişiye uygun çağdaş tasarımlar yapabilme. |
|
7) |
Tasarım sürecini doğru ifade edebilmek için gerekli güzel sanatlar bilgisine sahip olarak tüm sunum ve anlatım tekniklerini kullanabilme. |
|
8) |
İç mimari bir projeyi tasarım aşamasında olgunlaştırdıktan sonra, uygulamaya yönelik detayları ortaya koyarak tasarımdan uygulamaya giden süreci doğru yönetebilme. |
|
9) |
Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği bilinci, mesleki standartlar ve iş hukukuna hakim olma. |
|
10) |
Yapı malzemeleri ve onların uygulamalarıyla ilgili yeterli ve güncel bilgilere sahip olarak, doğru malzeme ve uygulama yöntemlerini seçebilme. |
|
11) |
Yapı, tasarım, uygulama ve mühendislik ile ilgili problemleri anlayabilme ve çözüm üretebilme. |
|
12) |
Estetik, teknik ve işlevsel koşulları bir araya getirerek özgün iç mimari tasarımlar yapabilme ve sahip olduğu mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirme. |
|
13) |
Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından; en az B1; genel düzeyinde kullanma. |
|
14) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma. |
|