Radyo, Televizyon ve Sinema (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UNI258 | ||||
Ders İsmi: | Ana Çocuk sağlığı | ||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar Güz |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | English | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Araş. Gör. ELİF BALKAN | ||||
Dersi Veren(ler): | STAFF | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Yarıyıl sonunda öğrencilerin anne ve çocuk sağlığı, Gebelik, Doğum, Doğum Sonrası, 0-5 Yaş Çocuk Hastalıkları, 0-5 Yaş Çocuk Bulaşıcı Hastalıklarını tanımlayabilmeleri amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Anne-çocuk sağlığının tanımı, çocuk sağlığının ülkemizde ve dünyadaki durumu, gebelik oluşumu, gebelikte çocuk gelişimi, 0-5 yaş arası çocukların fiziksel gelişimi (boy, kilo) ve takibi, çocuk hastalıkları ( 0-5 yaş arası çocuklarda görülen ishal ve solunum yolu enfeksiyonları, aşı ve döküntü hastalıkları), aşılar, gebelik ve yenidoğana ilişkin alternatif uygulamalar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Dünyada ve ülkemizde anne ve çocuk sağlığını etkileyen faktörleri tanımlayabilecektir. 2) Anne ve çocuk sağlığını gösteren kriterleri değerlendirebilecektir 3) Gebeliğin oluşumunu ve gebelikte çocuğun gelişimini açıklayabilecektir. 4) Çocukların bulaşıcı ve kronik hastalıklarını tanımlayabilecektir 5) Anne ve çocuk sağlığı ile ilgili temel kavramları bilir. 6) Gebelik ve yenidoğanla ilgili alternatif uygulamalar hakkında bilgi sahibidir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sağlığın tanımı ve anne/çocuk sağlığı | Yoktur |
2) | Türkiye ve Dünyada anne ve çocuk sağlığının durumu/Temel göstergeler | Yoktur |
3) | GEBELİK GELİŞİMİ (DOĞUMDAN ÖNCE, DOĞUM, DOĞUM SONRA) | Yoktur |
4) | GEBELİK GELİŞİMİ (DOĞUMDAN ÖNCE, DOĞUM, DOĞUM SONRA) | Yoktur |
5) | ÇOCUK GELİŞİMİ (Doğum Sonrası Yenidoğan Bakımı) | Yoktur |
6) | Sağlıklı çocuk takibi (Halk Sağlığı yaklaşımı) | Yoktur |
7) | Ara Sınav | Yoktur |
8) | 0-5 Yaş ÇOCUKLARIN HASTALIKLARI VE BELİRTİLERİ | Yoktur |
9) | DISEASES and SYMPTOMS of 0-5 years old children | Yoktur |
10) | YENİDOĞANDA GELENEKSEL MÜDAHALELER | Yoktur |
11) | Aşılar | Yoktur |
12) | Oyun Yaralanmaları ve İlk Yardım | Yoktur |
13) | Çocuk İstismarına Yaklaşım/ Bebek ve Çocuk Beslenmesi | Yoktur |
14) | Değerlendirme | Yoktur |
15) | final | yoktur |
Ders Notları / Kitaplar: | None |
Diğer Kaynaklar: | T.R. Ministry of Health mother baby child adolescent follow-up protocols guide https://sbu.saglik.gov.tr/ |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Hem kuramsal hem de uygulamalı eğitim sunarak öğrencileri akademik ve iş hayatına hazır eder. | ||||||||||||||
2) Kitle iletişim araçlarına eleştirel bir bakış açısı kazandırır. | ||||||||||||||
3) İngilizce müfredat ile öğrencilerin uluslararası boyutta piyasayı ve akademik çalışmaları orijinal kaynaklardan takip etmelerini sağlar. | ||||||||||||||
4) Kamera önü, kamera arkası, reji, haber merkezi, ışık, ses, kurgu, yönetmenlik, görüntü yönetmenliği, senaryo yazarlığı gibi mesleklerde uzmandır. | ||||||||||||||
5) Ders veren medya profesyonelleri sayesinde öğrenciler sektöre hazır hale gelir. | ||||||||||||||
6) Kısa ve orta metrajlı filmler, senaryo, belgeseller ve TV programları gibi üretim becerileri edinir. | ||||||||||||||
7) Görüntü teknolojilerine ait temel bilgi ve deneyime sahip olur. | ||||||||||||||
8) Sektörel işbirlikleri sayesinde profesyonel iş hayatına atılır. | ||||||||||||||
9) Uygulanan müfredat sayesinde farklı medya çalışmalarına disiplinlerarası bir bakış açısı kazanır. | ||||||||||||||
10) Stüdyo ortamında alınacak teknik eğitimle birlikte öğrenciler deneyim sahibi olarak sektörde kendine yer edinir. | ||||||||||||||
11) Grup çalışmalarıyla birlikte müzakere etme, inisiyatif alma gibi becerilere sahiptir. | ||||||||||||||
12) Medya etiği ve iş ahlakı ile ilgili temel değerler edinir. | ||||||||||||||
13) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ||||||||||||||
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Hem kuramsal hem de uygulamalı eğitim sunarak öğrencileri akademik ve iş hayatına hazır eder. | |
2) | Kitle iletişim araçlarına eleştirel bir bakış açısı kazandırır. | |
3) | İngilizce müfredat ile öğrencilerin uluslararası boyutta piyasayı ve akademik çalışmaları orijinal kaynaklardan takip etmelerini sağlar. | |
4) | Kamera önü, kamera arkası, reji, haber merkezi, ışık, ses, kurgu, yönetmenlik, görüntü yönetmenliği, senaryo yazarlığı gibi mesleklerde uzmandır. | |
5) | Ders veren medya profesyonelleri sayesinde öğrenciler sektöre hazır hale gelir. | |
6) | Kısa ve orta metrajlı filmler, senaryo, belgeseller ve TV programları gibi üretim becerileri edinir. | |
7) | Görüntü teknolojilerine ait temel bilgi ve deneyime sahip olur. | |
8) | Sektörel işbirlikleri sayesinde profesyonel iş hayatına atılır. | |
9) | Uygulanan müfredat sayesinde farklı medya çalışmalarına disiplinlerarası bir bakış açısı kazanır. | |
10) | Stüdyo ortamında alınacak teknik eğitimle birlikte öğrenciler deneyim sahibi olarak sektörde kendine yer edinir. | |
11) | Grup çalışmalarıyla birlikte müzakere etme, inisiyatif alma gibi becerilere sahiptir. | |
12) | Medya etiği ve iş ahlakı ile ilgili temel değerler edinir. | |
13) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
14) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |