UNI258 Mother and Child Healthİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Bilgisayar Mühendisliği (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Bilgisayar Mühendisliği (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI258
Ders İsmi: Ana Çocuk sağlığı
Ders Yarıyılı: Bahar
Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Araş. Gör. ELİF BALKAN
Dersi Veren(ler): STAFF
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Yarıyıl sonunda öğrencilerin anne ve çocuk sağlığı, Gebelik, Doğum, Doğum Sonrası, 0-5 Yaş Çocuk Hastalıkları, 0-5 Yaş Çocuk Bulaşıcı Hastalıklarını tanımlayabilmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Anne-çocuk sağlığının tanımı, çocuk sağlığının ülkemizde ve dünyadaki durumu, gebelik oluşumu, gebelikte çocuk gelişimi, 0-5 yaş arası çocukların fiziksel gelişimi (boy, kilo) ve takibi, çocuk hastalıkları ( 0-5 yaş arası çocuklarda görülen ishal ve solunum yolu enfeksiyonları, aşı ve döküntü hastalıkları), aşılar, gebelik ve yenidoğana ilişkin alternatif uygulamalar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Dünyada ve ülkemizde anne ve çocuk sağlığını etkileyen faktörleri tanımlayabilecektir.
2) Anne ve çocuk sağlığını gösteren kriterleri değerlendirebilecektir
3) Gebeliğin oluşumunu ve gebelikte çocuğun gelişimini açıklayabilecektir.
4) Çocukların bulaşıcı ve kronik hastalıklarını tanımlayabilecektir
5) Anne ve çocuk sağlığı ile ilgili temel kavramları bilir.
6) Gebelik ve yenidoğanla ilgili alternatif uygulamalar hakkında bilgi sahibidir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sağlığın tanımı ve anne/çocuk sağlığı Yoktur
2) Türkiye ve Dünyada anne ve çocuk sağlığının durumu/Temel göstergeler Yoktur
3) GEBELİK GELİŞİMİ (DOĞUMDAN ÖNCE, DOĞUM, DOĞUM SONRA) Yoktur
4) GEBELİK GELİŞİMİ (DOĞUMDAN ÖNCE, DOĞUM, DOĞUM SONRA) Yoktur
5) ÇOCUK GELİŞİMİ (Doğum Sonrası Yenidoğan Bakımı) Yoktur
6) Sağlıklı çocuk takibi (Halk Sağlığı yaklaşımı) Yoktur
7) Ara Sınav Yoktur
8) 0-5 Yaş ÇOCUKLARIN HASTALIKLARI VE BELİRTİLERİ Yoktur
9) DISEASES and SYMPTOMS of 0-5 years old children Yoktur
10) YENİDOĞANDA GELENEKSEL MÜDAHALELER Yoktur
11) Aşılar Yoktur
12) Oyun Yaralanmaları ve İlk Yardım Yoktur
13) Çocuk İstismarına Yaklaşım/ Bebek ve Çocuk Beslenmesi Yoktur
14) Değerlendirme Yoktur
15) final yoktur

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: None
Diğer Kaynaklar:  T.R. Ministry of Health mother baby child adolescent follow-up protocols guide
 https://sbu.saglik.gov.tr/

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Matematik, bilim ve bilgisayar mühendisliği prensipleri hakkında yeterli bilgiye sahip olma, hem teorik hem de pratik olarak, ve bu bilgiyi karmaşık mühendislik problemlerine uygulayabilme becerisi.
2) Uygun analiz ve modelleme tekniklerini kullanarak karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerini tanımlama, formülleme ve çözebilme yeteneği.
3) Belirli gereksinimleri karşılayan ve gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında çalışan karmaşık bilgisayar sistemleri, cihazlar veya ürünler tasarlama ve geliştirme yeteneği, modern tasarım yöntemlerini kullanma yeteneği.
4) Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerinin analizi ve çözümü için kullanılan modern teknikleri ve araçları geliştirme, seçme ve kullanabilme yeteneği, bilgi teknolojilerini etkili bir şekilde kullanabilme yeteneği.
5) Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemleri veya araştırma konularının incelenmesinde deney planlama ve yürütme, veri toplama ve analiz etme, sonuçları yorumlama yeteneği.
6) Çok disiplinli ekiplerde etkili bir şekilde çalışma yeteneği; bireysel çalışma becerileri.
7) Sözlü ve yazılı iletişim becerileriyle etkili iletişim kurabilme; en az bir yabancı dil bilgisi; etkili raporlar yazabilme ve yazılı raporları anlayabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkili sunumlar yapabilme, açık ve anlaşılır talimatlar verip alabilme yeteneği.
8) Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkında olma; bilgiye erişme yeteneği, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etme ve sürekli yenileme yeteneği.
9) Etik prensiplere, mesleki ve etik sorumluluğa uygun davranma; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olma.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişim yönetimi gibi iş uygulamaları hakkında bilgi; girişimcilik ve yenilik farkındalığı; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) Bilgisayar mühendisliği uygulamalarının sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve bilgisayar mühendisliğine yansıyan dönemin sorunları hakkında bilgi sahibi olma; bilgisayar mühendisliği çözümlerinin yasal sonuçları konusunda farkındalık.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, bilim ve bilgisayar mühendisliği prensipleri hakkında yeterli bilgiye sahip olma, hem teorik hem de pratik olarak, ve bu bilgiyi karmaşık mühendislik problemlerine uygulayabilme becerisi.
2) Uygun analiz ve modelleme tekniklerini kullanarak karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerini tanımlama, formülleme ve çözebilme yeteneği.
3) Belirli gereksinimleri karşılayan ve gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında çalışan karmaşık bilgisayar sistemleri, cihazlar veya ürünler tasarlama ve geliştirme yeteneği, modern tasarım yöntemlerini kullanma yeteneği.
4) Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerinin analizi ve çözümü için kullanılan modern teknikleri ve araçları geliştirme, seçme ve kullanabilme yeteneği, bilgi teknolojilerini etkili bir şekilde kullanabilme yeteneği.
5) Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemleri veya araştırma konularının incelenmesinde deney planlama ve yürütme, veri toplama ve analiz etme, sonuçları yorumlama yeteneği.
6) Çok disiplinli ekiplerde etkili bir şekilde çalışma yeteneği; bireysel çalışma becerileri.
7) Sözlü ve yazılı iletişim becerileriyle etkili iletişim kurabilme; en az bir yabancı dil bilgisi; etkili raporlar yazabilme ve yazılı raporları anlayabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkili sunumlar yapabilme, açık ve anlaşılır talimatlar verip alabilme yeteneği.
8) Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkında olma; bilgiye erişme yeteneği, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etme ve sürekli yenileme yeteneği. 2
9) Etik prensiplere, mesleki ve etik sorumluluğa uygun davranma; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olma.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişim yönetimi gibi iş uygulamaları hakkında bilgi; girişimcilik ve yenilik farkındalığı; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) Bilgisayar mühendisliği uygulamalarının sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve bilgisayar mühendisliğine yansıyan dönemin sorunları hakkında bilgi sahibi olma; bilgisayar mühendisliği çözümlerinin yasal sonuçları konusunda farkındalık.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100