E-Ticaret ve Pazarlama | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | UNI255 | ||||
Ders İsmi: | Proje Yönetimi | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. İLAYDA İSABETLİ FİDAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. İlayda İsabetli Fidan | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilerin bilimsel projeleri geliştirmek, yazmak ve yönetmek konusunda becerilerini ve yetkinliklerini arttırmaktır. Ders içeriği, örnek olaylar ve gerçek araştırmalarla desteklenecek ve başarılı bilimsel projelerin hangi koşullarda ortaya konduğu, çıktılarının nasıl yaygınlaştırıldığı tartışılarak, teorik bilgi bilimsel araştırmaya dönüşecektir. Öğrenciler böylece, üniversite dönemlerinde uygulamalı projelerde aktif yer alarak kendilerini geliştirecek ve gelecek kariyerlerine de hazırlanacaklardır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders bilimsel bir proje geliştirmenin adımlarını içermektedir. Bu kapsamda proje mantığı, bilimsel araştırmanın temelleri, yaratıcı fikirlerin geliştirilmesi, literatür taraması, araştırmanın tasarımı, proje haline getirilmesi, planlanması, raporlanması ve sunulması başlıklarına detaylı değinilecektir. Ders, bir projenin baştan sona yazımı, sunumu ve uygunsa başvurusuyla tamamlanacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kapsamlı literatür araştırmaları yapabilir 2) Akademik çalışmaları için yenilikçi fikirler oluşturabilir 3) Bir fikri bilimsel araştırma methodları çerçevesinde olgunlaştırabilir 4) Araştırmalarını, amaç ve hedeflere uygun şekilde Tübitak/AB ve diğer kurumlar için bilimsel proje haline getirebilir 5) Proje yönetimini yapabilecek yeteneklere sahip olur |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş (Bilimsel araştırma, proje, yenilik, arge) | |
2) | Bilimsel araştırmanın temelleri – 1 (temel kavramlar, bilimsel araştırmanın özellikleri, amaç ve hedefler) | |
3) | Bilimsel araştırmanın temelleri -2 (akademik çalışmalar, proje örnekleri, proje destekleri, Tübitak, AB projeleri ve projeleri destekleyen diğer kuruluşlar) | |
4) | Bilimsel araştırmanın temelleri – 3 (sağlık bilimleri, sosyal bilimler, fen bilimleri ve diğer alanlarda proje örnekleri) | |
5) | Bilimsel bir araştırma için fikir geliştirme (araştırma problemi, özgün değer oluşturmak) | |
6) | Literatür taraması ve Etik | |
7) | Araştırma tasarımı (araştırma için uygun yöntemlerin seçimi) | |
8) | Vize – sunum (seçilen bir konuda detaylı literatür taraması, yapılması, research proposal şeklinde hazırlanması) | |
9) | Proje yazım aşamaları – 1 (Tübitak projeleri) | |
10) | Proje yazım aşamaları – 2 (AB projeleri) | |
11) | Proje yazım aşamaları – 3 (Diğer projeler) | |
12) | Proje yönetimi -1 (temel kavramlar, proje yönetim aşamaları, proje yaşam döngüsü) | |
13) | Proje yönetimi – 2 (planlama, riskler ve limitler, bütçe) | |
14) | Proje yönetimi – 3 (güncel teknikler) | |
15) | Final - Sunum |
Ders Notları / Kitaplar: | Ulusal ve uluslararası proje örnekleri |
Diğer Kaynaklar: | National and international project examples |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) E ticaret ve pazarlama alanında temel kavramları anlama ve uygulama becerisine sahip olma | |||||
2) Dijital çağın hızını yakalama ve bilgilerini güncel tutma yeteneğine sahip olma | |||||
3) Mobil pazarlama, dijital medya pazarlama, sosyal medya kullanımı, dijital analiz ve ölçümleme gibi konularda detaylı teknik ve profesyonel uygulama becerisine sahip olma |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | E ticaret ve pazarlama alanında temel kavramları anlama ve uygulama becerisine sahip olma | 2 |
2) | Dijital çağın hızını yakalama ve bilgilerini güncel tutma yeteneğine sahip olma | 1 |
3) | Mobil pazarlama, dijital medya pazarlama, sosyal medya kullanımı, dijital analiz ve ölçümleme gibi konularda detaylı teknik ve profesyonel uygulama becerisine sahip olma | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 16 |
Proje | 14 | 14 |
Ara Sınavlar | 8 | 24 |
Final | 15 | 37 |
Toplam İş Yükü | 136 |