Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı, öğrencilerin bilimsel projeleri geliştirmek, yazmak ve yönetmek konusunda becerilerini ve yetkinliklerini arttırmaktır. Ders içeriği, örnek olaylar ve gerçek araştırmalarla desteklenecek ve başarılı bilimsel projelerin hangi koşullarda ortaya konduğu, çıktılarının nasıl yaygınlaştırıldığı tartışılarak, teorik bilgi bilimsel araştırmaya dönüşecektir. Öğrenciler böylece, üniversite dönemlerinde uygulamalı projelerde aktif yer alarak kendilerini geliştirecek ve gelecek kariyerlerine de hazırlanacaklardır. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders bilimsel bir proje geliştirmenin adımlarını içermektedir. Bu kapsamda proje mantığı, bilimsel araştırmanın temelleri, yaratıcı fikirlerin geliştirilmesi, literatür taraması, araştırmanın tasarımı, proje haline getirilmesi, planlanması, raporlanması ve sunulması başlıklarına detaylı değinilecektir. Ders, bir projenin baştan sona yazımı, sunumu ve uygunsa başvurusuyla tamamlanacaktır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş (Bilimsel araştırma, proje, yenilik, arge) |
|
2) |
Bilimsel araştırmanın temelleri – 1 (temel kavramlar, bilimsel araştırmanın özellikleri, amaç ve hedefler) |
|
3) |
Bilimsel araştırmanın temelleri -2 (akademik çalışmalar, proje örnekleri, proje destekleri, Tübitak, AB projeleri ve projeleri destekleyen diğer kuruluşlar) |
|
4) |
Bilimsel araştırmanın temelleri – 3 (sağlık bilimleri, sosyal bilimler, fen bilimleri ve diğer alanlarda proje örnekleri) |
|
5) |
Bilimsel bir araştırma için fikir geliştirme (araştırma problemi, özgün değer oluşturmak) |
|
6) |
Literatür taraması ve Etik |
|
7) |
Araştırma tasarımı (araştırma için uygun yöntemlerin seçimi) |
|
8) |
Vize – sunum (seçilen bir konuda detaylı literatür taraması, yapılması, research proposal şeklinde hazırlanması) |
|
9) |
Proje yazım aşamaları – 1 (Tübitak projeleri) |
|
10) |
Proje yazım aşamaları – 2 (AB projeleri) |
|
11) |
Proje yazım aşamaları – 3 (Diğer projeler) |
|
12) |
Proje yönetimi -1 (temel kavramlar, proje yönetim aşamaları, proje yaşam döngüsü) |
|
13) |
Proje yönetimi – 2 (planlama, riskler ve limitler, bütçe) |
|
14) |
Proje yönetimi – 3 (güncel teknikler) |
|
15) |
Final - Sunum |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Havacılık ve uçaklara ilişkin temel kavramları kullanarak uçuş süreçlerini ve operasyon akışını açıklayabilir. |
|
2) |
Uçaklara ilişkin temel teknik bilgileri, uçaklar arası farklılıkları, uçaklarda kullanılan farklı teknik donanımları tanımlayabilir. |
|
3) |
Havayolu normal operasyonuna ait kuralları ve sorumluluklarını, hukuki süreçleri, hak ve yükümlülüklerini açıklayabilir. |
|
4) |
Uçuş görev süresi boyunca her ortamda ilgili tüm mevzuata uygun olarak iş sağlığı ve güvenliği önlemlerine uygun olarak gerekli çalışmaların yapılmasını sağlar. |
|
5) |
Havacılık işletmeleri ve ortamlarında emniyet değerlendirmesinin yapılması, tehlikelerin ortadan kaldırılması/kontrol altına alınması amacıyla çözüm önerileri üreterek elektronik ortamda gerekli bölümlere, amirlerine raporlama verebilir. |
|
6) |
İlkyardım uygulamalarını bilir, durum tanımlaması yapar ve uygun müdahale yöntemlerini kullanarak gerekli yardımı sağlayabilir. |
|
7) |
Mesleki acil durum operasyonunu teori ve uygulama seviyesinde açıklayarak aktif olarak yönetebilir. |
|
8) |
Havacılık/Sivil Havacılık tarihi, günümüzde dünya havacılığının konumu, ekonomik önemi ve havacılığın gelişimi hakkında ulusal ve uluslararası kaynakları bilerek takip edebilir. |
|
9) |
Yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncel mesleki bilgileri takip etme, uygulama, değerlendirme ve paylaşma becerisinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. |
|
10) |
Havacılıkla ilgili proje ve etkinliklere katılarak, görev alarak kabin hizmetlerinin sektörel önemi ve yerini değerlendirir. |
|
11) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar kullanma lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte Bilişim ve İletişim teknolojilerini kullanır. |
|
12) |
Yolcu/müşteri memnuniyeti sağlama ve kurumun hedefleri doğrultusunda, farklı kültürlerden gelen insanlarla etkin iletişim kurma becerisi ile Avrupa Dil Portföyü B1 Genel düzeyinde ingilizce bilgisine sahip olur. |
|
13) |
Ekip içi davranış şekillerini benimser ve ekip olarak iş yapabilme yeterliliği oluşur. |
|
14) |
Kalite yönetimi, marka, sunum konularında bilgi sahibi olur ve markayı temsil yeteneği oluşur. |
|
15) |
Görev süresi boyunca verimli, emniyetli, operasyonel ve etik kurallara uygun şekilde sorumluluk alarak görev yapma, süreç yönetimi becerisi kazanır. |
|