Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı, öğrencilerin bilimsel projeleri geliştirmek, yazmak ve yönetmek konusunda becerilerini ve yetkinliklerini arttırmaktır. Ders içeriği, örnek olaylar ve gerçek araştırmalarla desteklenecek ve başarılı bilimsel projelerin hangi koşullarda ortaya konduğu, çıktılarının nasıl yaygınlaştırıldığı tartışılarak, teorik bilgi bilimsel araştırmaya dönüşecektir. Öğrenciler böylece, üniversite dönemlerinde uygulamalı projelerde aktif yer alarak kendilerini geliştirecek ve gelecek kariyerlerine de hazırlanacaklardır. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders bilimsel bir proje geliştirmenin adımlarını içermektedir. Bu kapsamda proje mantığı, bilimsel araştırmanın temelleri, yaratıcı fikirlerin geliştirilmesi, literatür taraması, araştırmanın tasarımı, proje haline getirilmesi, planlanması, raporlanması ve sunulması başlıklarına detaylı değinilecektir. Ders, bir projenin baştan sona yazımı, sunumu ve uygunsa başvurusuyla tamamlanacaktır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş (Bilimsel araştırma, proje, yenilik, arge) |
|
2) |
Bilimsel araştırmanın temelleri – 1 (temel kavramlar, bilimsel araştırmanın özellikleri, amaç ve hedefler) |
|
3) |
Bilimsel araştırmanın temelleri -2 (akademik çalışmalar, proje örnekleri, proje destekleri, Tübitak, AB projeleri ve projeleri destekleyen diğer kuruluşlar) |
|
4) |
Bilimsel araştırmanın temelleri – 3 (sağlık bilimleri, sosyal bilimler, fen bilimleri ve diğer alanlarda proje örnekleri) |
|
5) |
Bilimsel bir araştırma için fikir geliştirme (araştırma problemi, özgün değer oluşturmak) |
|
6) |
Literatür taraması ve Etik |
|
7) |
Araştırma tasarımı (araştırma için uygun yöntemlerin seçimi) |
|
8) |
Vize – sunum (seçilen bir konuda detaylı literatür taraması, yapılması, research proposal şeklinde hazırlanması) |
|
9) |
Proje yazım aşamaları – 1 (Tübitak projeleri) |
|
10) |
Proje yazım aşamaları – 2 (AB projeleri) |
|
11) |
Proje yazım aşamaları – 3 (Diğer projeler) |
|
12) |
Proje yönetimi -1 (temel kavramlar, proje yönetim aşamaları, proje yaşam döngüsü) |
|
13) |
Proje yönetimi – 2 (planlama, riskler ve limitler, bütçe) |
|
14) |
Proje yönetimi – 3 (güncel teknikler) |
|
15) |
Final - Sunum |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler. |
|
2) |
Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler. |
|
3) |
Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler. |
|
4) |
İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler. |
|
5) |
Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler. |
|
6) |
Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler. |
|
7) |
Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar. |
|
8) |
Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler. |
|
9) |
Yönetim becerisine sahiptirler. |
|
10) |
Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar. |
|
11) |
Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler. |
|
12) |
Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler. |
|
13) |
Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar. |
|
14) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar. |
|
15) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|