Fizyoterapi | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | UNI253 | ||||
Ders İsmi: | Karar Verme ve Problem Çözme Teknikleri | ||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. TAYFUN UTAŞ | ||||
Dersi Veren(ler): | Tayfun Utaş | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere karmaşık karar verme süreçlerini analiz etme ve çözüm üretme yetenekleri kazandırmaktır. Ders boyunca öğrenciler, istatistiksel ve optimizasyon modelleri aracılığıyla karar verme süreçlerini anlayacak, analitik düşünme yeteneklerini geliştirecek ve problem çözme tekniklerini uygulama fırsatı bulacaklardır. |
Dersin İçeriği: | 1. Karar Verme Süreci ve Modelleri 2. İstatistiksel Karar Verme Teknikleri 3. Optimizasyon Modelleri ve Çözüm Teknikleri 4. Problem Çözme Yaklaşımları ve Teknikleri 5. Karar Verme ve Problem Çözme Tekniklerinin Gerçek Hayat Uygulamaları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Karar verme süreçlerini ve modellerini anlama ve analiz etme becerisi. 2) İstatistiksel ve optimizasyon modelleri aracılığıyla veri analizi yapabilme yeteneği. 3) Analitik düşünme yeteneklerini geliştirme. 4) Etkin problem çözme tekniklerini uygulayabilme yeteneği. 5) Karar verme ve problem çözme tekniklerini gerçek yaşam durumlarına uygulayabilme yeteneği. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Karar Verme Süreci ve Modellerine Giriş | |
2) | İstatistiksel Karar Verme Teknikleri - I | |
3) | İstatistiksel Karar Verme Teknikleri - II | |
4) | Optimizasyon Modellerine Giriş | |
5) | Optimizasyon Çözüm Teknikleri - I | |
6) | Optimizasyon Çözüm Teknikleri - II | |
7) | Problem Çözme Yaklaşımlarına Giriş | |
8) | Vize Sınavı | |
9) | Problem Çözme Teknikleri - I | |
10) | Problem Çözme Teknikleri - II |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Bazerman, M.H. & Moore, D.A. (2012). Judgment in Managerial Decision Making. Wiley. 2. Dyer, J.S. & Watson, G. (2013). Analytic Decision Making. Springer. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Hammond, J.S., Keeney, R.L., & Raiffa, H. (2006). Smart Choices: A Practical Guide to Making Better Decisions. Broadway Business. 2. Ullman, D.G. (2010). The Mechanical Design Process. McGraw-Hill. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren cihazları etkin kullanma becerisine sahiptir. | |||||||||||||||
2) Bilimin temel ilkelerini teknoloji ile birleştirerek, fizik tedavi ve rehabilitasyon alanında etkili uygulama becerisine sahiptir. | |||||||||||||||
3) Kas ve iskelet sistemlerine yönelik tedavi yöntemleri hakkında bilgi sahibidir. | |||||||||||||||
4) Bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren cihazları etkin kullanma becerisine sahiptir. | |||||||||||||||
5) Bilim ve teknolojide meydana gelen yenilik, değişim ve gelişimleri takip ederek bunları bütünleşik bir yaklaşımla analiz edebilir. | |||||||||||||||
6) Fizik tedaviyi uygulamak için gerekli teknik ve yöntemlerin bilgisine, etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | |||||||||||||||
7) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | |||||||||||||||
8) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||||||||||||
9) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | |||||||||||||||
10) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir. Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. | |||||||||||||||
11) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |||||||||||||||
12) Alanı ile ilişkili olabilecek diğer alanlar ile çalışabilme deneyimine sahiptir. | |||||||||||||||
13) İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |||||||||||||||
14) Alanı ile ilgili olan konularda öngörülmeyen bir durumla karşılaşması halinde sorumluluk alarak çözüm önerileri geliştirir. | |||||||||||||||
15) Fizyoterapi ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren cihazları etkin kullanma becerisine sahiptir. | |
2) | Bilimin temel ilkelerini teknoloji ile birleştirerek, fizik tedavi ve rehabilitasyon alanında etkili uygulama becerisine sahiptir. | |
3) | Kas ve iskelet sistemlerine yönelik tedavi yöntemleri hakkında bilgi sahibidir. | |
4) | Bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren cihazları etkin kullanma becerisine sahiptir. | |
5) | Bilim ve teknolojide meydana gelen yenilik, değişim ve gelişimleri takip ederek bunları bütünleşik bir yaklaşımla analiz edebilir. | |
6) | Fizik tedaviyi uygulamak için gerekli teknik ve yöntemlerin bilgisine, etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | |
7) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | |
8) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
9) | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | |
10) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir. Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. | |
11) | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |
12) | Alanı ile ilişkili olabilecek diğer alanlar ile çalışabilme deneyimine sahiptir. | |
13) | İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |
14) | Alanı ile ilgili olan konularda öngörülmeyen bir durumla karşılaşması halinde sorumluluk alarak çözüm önerileri geliştirir. | |
15) | Fizyoterapi ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 3 | 2 | 70 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 2 | 22 | |||
Final | 1 | 30 | 3 | 33 | |||
Toplam İş Yükü | 125 |