Ebelik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UNI253 | ||||
Ders İsmi: | Karar Verme ve Problem Çözme Teknikleri | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. TAYFUN UTAŞ | ||||
Dersi Veren(ler): | Tayfun Utaş | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere karmaşık karar verme süreçlerini analiz etme ve çözüm üretme yetenekleri kazandırmaktır. Ders boyunca öğrenciler, istatistiksel ve optimizasyon modelleri aracılığıyla karar verme süreçlerini anlayacak, analitik düşünme yeteneklerini geliştirecek ve problem çözme tekniklerini uygulama fırsatı bulacaklardır. |
Dersin İçeriği: | 1. Karar Verme Süreci ve Modelleri 2. İstatistiksel Karar Verme Teknikleri 3. Optimizasyon Modelleri ve Çözüm Teknikleri 4. Problem Çözme Yaklaşımları ve Teknikleri 5. Karar Verme ve Problem Çözme Tekniklerinin Gerçek Hayat Uygulamaları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Karar verme süreçlerini ve modellerini anlama ve analiz etme becerisi. 2) İstatistiksel ve optimizasyon modelleri aracılığıyla veri analizi yapabilme yeteneği. 3) Analitik düşünme yeteneklerini geliştirme. 4) Etkin problem çözme tekniklerini uygulayabilme yeteneği. 5) Karar verme ve problem çözme tekniklerini gerçek yaşam durumlarına uygulayabilme yeteneği. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Karar Verme Süreci ve Modellerine Giriş | |
2) | İstatistiksel Karar Verme Teknikleri - I | |
3) | İstatistiksel Karar Verme Teknikleri - II | |
4) | Optimizasyon Modellerine Giriş | |
5) | Optimizasyon Çözüm Teknikleri - I | |
6) | Optimizasyon Çözüm Teknikleri - II | |
7) | Problem Çözme Yaklaşımlarına Giriş | |
8) | Vize Sınavı | |
9) | Problem Çözme Teknikleri - I | |
10) | Problem Çözme Teknikleri - II |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Bazerman, M.H. & Moore, D.A. (2012). Judgment in Managerial Decision Making. Wiley. 2. Dyer, J.S. & Watson, G. (2013). Analytic Decision Making. Springer. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Hammond, J.S., Keeney, R.L., & Raiffa, H. (2006). Smart Choices: A Practical Guide to Making Better Decisions. Broadway Business. 2. Ullman, D.G. (2010). The Mechanical Design Process. McGraw-Hill. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Bakıma temel oluşturan kavram ve kuramları kullanarak, sağlığı koruma ve geliştirmede uygun girişimleri bilir ve planlar. | ||||||||||
2) Sağlık, sosyal ve davranış bilimlerine ilişkin temel bilimsel bilgileri, bilişim ve iletişim teknolojileri aracılığıyla ebelik uygulamalarında kullanır. | ||||||||||
3) Gebeliğin oluşumundan doğuma kadar geçen dönemde normal/riskli gebe ve ailesinin gereksinimi olan nitelikli bakımı verebilir. | ||||||||||
4) Doğum eyleminde gebe ve ailesinin bakım gereksinimlerini karşılayabilir ve normal doğum evrelerine özgü nitelikli bakımı ve uygun girişimleri yapabilir. | ||||||||||
5) Doğum sonu dönemde normal/riskli kadının, yeni doğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılayabilir ve uygun girişimleri yapabilir. | ||||||||||
6) Kadında sık görülen jinekolojik sorunları tanımlayabilir gerekli bakım ve girişimlerini planlayıp uygulayabilir, bu konuda sağlık eğitimi yapabilir. | ||||||||||
7) Kadının üreme sağlığı konusunda, toplumun her kesimindeki ve her yaştaki kadına sağlık eğitimi ve danışmanlık hizmeti verebilir. | ||||||||||
8) Ebelik uygulamalarını kanıta dayalı bakım ilkeleri doğrultusunda gerçekleştirir. | ||||||||||
9) Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekiple olumlu iletişim/iş birliği kurar ve etkin bir ekip üyesi olarak çalışabilir. | ||||||||||
10) Ebelik mesleğinin etik ilke ve değerlerine uygun olarak hareket eder. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bakıma temel oluşturan kavram ve kuramları kullanarak, sağlığı koruma ve geliştirmede uygun girişimleri bilir ve planlar. | 3 |
2) | Sağlık, sosyal ve davranış bilimlerine ilişkin temel bilimsel bilgileri, bilişim ve iletişim teknolojileri aracılığıyla ebelik uygulamalarında kullanır. | 3 |
3) | Gebeliğin oluşumundan doğuma kadar geçen dönemde normal/riskli gebe ve ailesinin gereksinimi olan nitelikli bakımı verebilir. | 3 |
4) | Doğum eyleminde gebe ve ailesinin bakım gereksinimlerini karşılayabilir ve normal doğum evrelerine özgü nitelikli bakımı ve uygun girişimleri yapabilir. | 3 |
5) | Doğum sonu dönemde normal/riskli kadının, yeni doğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılayabilir ve uygun girişimleri yapabilir. | 3 |
6) | Kadında sık görülen jinekolojik sorunları tanımlayabilir gerekli bakım ve girişimlerini planlayıp uygulayabilir, bu konuda sağlık eğitimi yapabilir. | 3 |
7) | Kadının üreme sağlığı konusunda, toplumun her kesimindeki ve her yaştaki kadına sağlık eğitimi ve danışmanlık hizmeti verebilir. | 3 |
8) | Ebelik uygulamalarını kanıta dayalı bakım ilkeleri doğrultusunda gerçekleştirir. | 3 |
9) | Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekiple olumlu iletişim/iş birliği kurar ve etkin bir ekip üyesi olarak çalışabilir. | 2 |
10) | Ebelik mesleğinin etik ilke ve değerlerine uygun olarak hareket eder. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 3 | 2 | 70 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 2 | 22 | |||
Final | 1 | 30 | 3 | 33 | |||
Toplam İş Yükü | 125 |