ARCH094 Sections of İstanbulİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Mimarlık (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Mimarlık (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ARCH094
Ders İsmi: İstanbul'un Bölümleri
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
4
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. İBRAHİM EMRE GÜNDOĞDU
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üy. İBRAHİM EMRE GÜNDOĞDU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Ders, İstanbul'un altyapı ve üst yapı ve yerleşimlerinin izlerini tarih, kültür ve ekonomiyi içeren coğrafi bir bakış açısıyla incelemeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Bu ders, İstanbul'un yapılı çevresini, coğrafi bir perspektifle desteklenen saha gezileri ve okumalar çerçevesinde tanıtmak amacıyla düzenlenmiştir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Coğrafya ve yapılı çevre arasındaki ilişkiyi geliştirebilme
2) Coğrafya ile ilişkili olarak yapılı çevreyi etkileyen tarihi, kültürel ve ekonomik faktörleri anlama becerisi kazanma

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanıtım
2) Araştırma ve Sunum I
3) 1. rota Batı Tarihi Yarımada: Gotlar Sütunu, Palatium, Hipodrom, Şerefiye Sarnıcı, Küçük Ayasofya
4) Araştırma ve Sunum II
5) 2. rota Tarihi Yarımada Merkezi: İMÇ, Vefa, Saraçhane Arkeoloji Parkı, Kıztaşı, Bozdoğan Kemeri, Zeyrek
6) Araştırma ve Sunum III
7) Rota 3 Tarihi Yarımada Güneybatı: Kazlıçeşme, Yedikule Hisarı, Yedikule Gazhanesi, İmrahor, Samatya, Yenikapı
8) Araştırma ve Sunum IV
9) Rota 4 Sahil: Florya Atatürk Deniz Köşkü, Menekşe Plajı, Küçükçekmece Köprüsü
10) Araştırma ve Sunum V
11) Rota 5 Kuzey 1: Bahçeköy Su Kemeri, Atatürk Arboretumu, Bentler Tabiat Parkı
12) Araştırma ve Sunum VI
13) Rota 6 Kuzey 2: Beykoz Çeşme Meydanı, Beykoz Çayırı, Paşabahçe
14) Rota 7 Büyükada: Anadolu Kulübü, Yetimhane, Aya Yorgi Kilisesi
15) FİNAL SUNUMLARI

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Dünden Bugüne İstanbul Ansiklopedisi - Tarih Vakfı
Arkeolojik Gezi Rehberi - Yeraltındaki İstanbul - Kerim Altuğ
İstanbul Mimarlık Rehberi - Afife Batur
Becoming Istanbul - Pelin Derviş, Bülent Tanju, Uğur Tanyeli
İstanbul Gezi Rehberi - Murat Belge
Boğaziçi'nde Bir Gezinti - Dionysios Byzantios
16. Yüzyılda İstanbul Kent- Saray - Metin And
Diğer Kaynaklar: Akdeniz - Fernand Braudel
Uzun Sürmüş Bir Günün Akşamı - Bilge Karasu
Puslu Kıtalar Atlası - İhsan Oktay Anar
Suskunlar - İhsan Oktay Anar
Kara Kitap - Orhan Pamuk
İstanbul Anıları 1897-1940 - Hagop Mıntzuri

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

Program Kazanımları
1) Mimarlığın teknik, estetik, kültürel, tarihsel, toplumsal ve etik boyutları ile ilgili bilgi ve değerleri bilimsel ve eleştirel yaklaşımla öğrenir ve uygular. 3 3
2) Mimarlık pratiğini çevresel, ekonomik ve sosyal sürdürebilirlik ilkeleri ile bütünleştirir. 3 3
3) Mimari ve kentsel çevre ilişkisini kurabilir: Kentsel planlama / kentsel tasarım / proje arasındaki etkileşimleri sağlama ve uygulama bilgi ve becerisine sahiptir. 3 3
4) Alanında veri toplama, analiz etme, yorumlama ve eleştirel düşünceye dayalı potansiyelleri ve sorunları tanımlama, kavram geliştirme ve eyleme dönük stratejiler belirleme becerisi kazanır. 3 3
5) Kuram, tasarım ve uygulama arasında ilişki kurabilir. 2 2
6) Toplumsal, işlevsel, teknik, estetik gereksinmelere cevap veren yaratıcı ve özgün fikirler ortaya koyarak mimari tasarım yapma, sunma, uygulama, yönetme ve denetleme aşamalarını bağımsız veya ortak yürütebilme becerisine sahiptir.
7) Geleneksel yöntemler yanında, alanının gerektirdiği yeni bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır.
8) Yapılı çevrenin tarihsel ve korunmaya değer niteliklerini analiz etmek, belgelemek; bu alanda, koruma / kullanma dengesini göz önüne alarak renovasyon, restorasyon konularında tasarım yapma bilgi ve becerilerine sahiptir. 3 3
9) Yapılı çevrenin oluşumunda ve bina tasarımında, bireysel ve/veya ekip üyesi olarak, farklı disiplinlerle işbirliği yapabilme ve eşgüdüm sağlayabilme becerisini kazanır.
10) Mimarlık alanında mesleki etik ve davranış ilkeleri, örgütsel, yasal kurallar, standartlar, hak ve sorumluluklar ile süreçler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. 2 2
11) Farklı ve değişen toplumsal ihtiyaçlara, yaşam kalitesini yükseltmeye katkı sağlamak üzere tasarım ve bilgi üretebilir.
12) Yapılı çevrenin üretiminde, doğal afet riskleri dikkate alarak sağlam yapılar tasarlama konusunda bilgi ve sorumluluk bilincine sahiptir.
13) Mesleki bilgi, düşünce ve uygulamalarına ilişkin yeni gelişmeleri izler ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. 2 2
14) Mimarlık alanında toplumsal bilincin gelişmesinde, doğa ve kent haklarının dikkate alınması ve savunulmasında sorumluluk alır. 3 3
15) Bir yabancı dilde mimari iletişim becerisine sahiptir. 3 3

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mimarlığın teknik, estetik, kültürel, tarihsel, toplumsal ve etik boyutları ile ilgili bilgi ve değerleri bilimsel ve eleştirel yaklaşımla öğrenir ve uygular. 3
2) Mimarlık pratiğini çevresel, ekonomik ve sosyal sürdürebilirlik ilkeleri ile bütünleştirir. 3
3) Mimari ve kentsel çevre ilişkisini kurabilir: Kentsel planlama / kentsel tasarım / proje arasındaki etkileşimleri sağlama ve uygulama bilgi ve becerisine sahiptir. 2
4) Alanında veri toplama, analiz etme, yorumlama ve eleştirel düşünceye dayalı potansiyelleri ve sorunları tanımlama, kavram geliştirme ve eyleme dönük stratejiler belirleme becerisi kazanır. 3
5) Kuram, tasarım ve uygulama arasında ilişki kurabilir.
6) Toplumsal, işlevsel, teknik, estetik gereksinmelere cevap veren yaratıcı ve özgün fikirler ortaya koyarak mimari tasarım yapma, sunma, uygulama, yönetme ve denetleme aşamalarını bağımsız veya ortak yürütebilme becerisine sahiptir. 2
7) Geleneksel yöntemler yanında, alanının gerektirdiği yeni bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır.
8) Yapılı çevrenin tarihsel ve korunmaya değer niteliklerini analiz etmek, belgelemek; bu alanda, koruma / kullanma dengesini göz önüne alarak renovasyon, restorasyon konularında tasarım yapma bilgi ve becerilerine sahiptir. 2
9) Yapılı çevrenin oluşumunda ve bina tasarımında, bireysel ve/veya ekip üyesi olarak, farklı disiplinlerle işbirliği yapabilme ve eşgüdüm sağlayabilme becerisini kazanır.
10) Mimarlık alanında mesleki etik ve davranış ilkeleri, örgütsel, yasal kurallar, standartlar, hak ve sorumluluklar ile süreçler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. 3
11) Farklı ve değişen toplumsal ihtiyaçlara, yaşam kalitesini yükseltmeye katkı sağlamak üzere tasarım ve bilgi üretebilir.
12) Yapılı çevrenin üretiminde, doğal afet riskleri dikkate alarak sağlam yapılar tasarlama konusunda bilgi ve sorumluluk bilincine sahiptir.
13) Mesleki bilgi, düşünce ve uygulamalarına ilişkin yeni gelişmeleri izler ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. 3
14) Mimarlık alanında toplumsal bilincin gelişmesinde, doğa ve kent haklarının dikkate alınması ve savunulmasında sorumluluk alır. 3
15) Bir yabancı dilde mimari iletişim becerisine sahiptir. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 20
Ödev 2 % 80
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 28
Sunum / Seminer 7 7
Toplam İş Yükü 77