Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MIM0101
Ders İsmi: Mimarlıkta Anlatısal Süreçler
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. BERİL GÜR
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin temel amacı, tasarım sürecinde düşünme ve görselleştirme arasındaki ilişkiyi mimari temsil araçları üzerinden güçlendirmektir. Görsel iletişim araçları sunum malzemesi üretme amacından ziyade yeni fikirler oluşturma yolunda değerlendirilecektir.
Dersin İçeriği: Ders, mimarın ‘‘anlatıcı’’ karakterini geliştirmek üzerine odaklanmaktadır. Öğrenciler görsel bir süreç tasarlayacak ve bu esnada el çiziminden dijital araçlara kadar farklılaşan çeşitli görsel mecraları deneyimleyeceklerdir. Bu farklı araçlar arasındaki etkileşim de dersin başlıca odaklarından birisidir. Ders süresince öğrenciler, temsil araçlarını kişisel ilgi ve becerilerine göre kullanmaya teşvik edilecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Farklı katmanlar içeren anlatısal bir sürecin nasıl tasarlanıp görselleştirileceğinin öğrenilmesi.
2) Mimari temsil araçlarının nasıl yaratıcı ve yenilikçi bir biçimde kullanılacağının öğrenilmesi.
3) Mimaride kişisel bir görsel ifade geliştirmek.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Minyatür-Kolaj
3) Minyatür-Kolaj
4) Minyatür-Kolaj
5) Kılavuz Tasarlama-Diyagram
6) Kılavuz Tasarlama - Diyagram
7) Kılavuz Tasarlama - Diyagram
8) Kılavuz Tasarlama - Diyagram
9) Çizgi Roman – Hikaye Anlatmak
10) Çizgi Roman – Hikaye Anlatmak
11) Çizgi Roman - Hikaye Anlatmak
12) Çizgi Roman – Hikaye Anlatmak
13) Çizgi Roman – Hikaye Anlatmak
14) Ön Teslim

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Metinler, görseller ve çizimler öğrencilerle paylaşılır.
Texts, images and drawings are shared with students.
Diğer Kaynaklar: Rattenbury, Kester (2002) This is not Architecture. Routledge, London.
Arnheim, Rudolf (1997) Visual Thinking. University of California Press, London.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 50
Ara Sınavlar 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 28
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 3
Toplam İş Yükü 75