İngiliz Dili ve Edebiyatı (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UNI249 | ||||
Ders İsmi: | Özgür İrade | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. İBRAHİM EYLEM DOĞAN | ||||
Dersi Veren(ler): | İbrahim Eylem Doğan | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, özgür irade kavramına ilişkin çeşitli felsefi argümanları tarihsel ve tematik olarak keşfetmeyi, açıklamayı ve tartışmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Bu dersin amacı, öğrencilere özgür irade kavramına ilişkin temel felsefi sorular hakkında giriş niteliğinde bir bilgi sağlamaktır. Etkili ve kapsamlı bir felsefi çalışma, her şeyden önce, söz konusu sorunun kavramsal çerçevesi hakkında düşünmeyi gerektirir. Bu ilkeye uygun olarak ders, irade, özgür irade ve determinizm kavramlarına odaklanan bir giriş bölümü ile başlamaktadır. Ardından, tarihsel bir sıra takip ederek, Antik Yunan'dan yirminci yüzyıla kadar on farklı düşünürün yaklaşımlarını dört modül altında inceleyecektir. Dönem boyunca yaptığımız tartışmalardan hareketle, bireysel sorumluluk, kötülük sorunu, ahlâkın olanağı, felsefi özgürlük, hukuk ve adaletin temelleri gibi özgür irade kavramıyla yakından bağlantılı birçok önemli felsefi konu tartışılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Aktif olarak felsefi metinleri okumayı öğreneceklerdir. 2) Felsefe tarihi boyunca bazı önemli felsefi sorular hakkındaki tartışmalara dair bilgi sahibi olacaktır. 3) Yaratıcı bir şekilde akıl yürütmeyi öğreneceklerdir. 4) Temel felsefi problemler hakkında eleştirel düşünmeyi öğreneceklerdir. 5) Felsefenin farklı alanlarına ilişkin tarihsel bir bakış açısı geliştireceklerdir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kavramsal Çerçeve: İrade, Özgür İrade ve Determinizm | |
2) | Platon: Ahlaki Determinizm | Selection from Plato, Gorgias, Phaedo, Phaedrus |
3) | Aristoteles: Ahlaki Bilgi ve Özgür İrade Sorunu | Selection from Aristotle, The Nichomachean Ethics |
4) | Aziz Augustinus: Özgür İrade, “Kötü” ve Tanrı | Selection from St Augustine, On Free Choice of Will |
5) | Thomas Aquinas: Akıl, İrade ve Karar Verme Özgürlüğü | Selection from St Thomas Aquinas, De Veritate |
6) | Tekrar | |
7) | Ara Sınav | |
8) | Descartes: Sınırsız Özgürlük ve Sınırlı Güç | Selections from René Descartes, Meditations |
9) | Spinoza: Determinist bir Dünyada İnsanın Özgürlüğü | Reading Material: Baruch Spinoza, Selections from The Ethics |
10) | Kant: Özgür İrade ve Pratik Akıl | Selection from Immanuel Kant, Fundamental Principles of the Metaphysics of Ethics |
11) | Schopenhauer: Özgür İrade ve Determinizm | Reading: Selection from Arthur Schopenhauer, On the Freedom of the Will |
12) | Nietzsche: Özgür İrade Mitolojisi ve İnsan Kararlarının Soybilimsel Analizi | Selection from Friedrich Nietzsche, Beyond Good and Evil, Human, All Too Human. |
13) | Sartre: Özgürlüğe Mahkum Olmak | Reading: Selection from Jean Paul Sartre, Being and Nothingness |
14) | Genel Tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | - Aristotle, The Nichomahean Ethics - Descartes René, Meditations - Kant Immanuel, Groundwork of the Metaphysics of Morals - Nietzsche Friedrich, Beyond Good and Evil - Nietzsche Friedrich, Human, All Too Human - Plato, Gorgias - Plato, Phaedo - Plato, Phaedrus - Sartre Jean Paul, Being and Nothingness - Schopenhauer Arthur, On the Freedom of the Will - Spinoza Baruch, The Ethics - St Augustine, On Free Choice of Will - St Thomas Aquinas, De Veritate |
Diğer Kaynaklar: | - Aristotle, The Nichomahean Ethics - Descartes René, Meditations - Kant Immanuel, Groundwork of the Metaphysics of Morals - Nietzsche Friedrich, Beyond Good and Evil - Nietzsche Friedrich, Human, All Too Human - Plato, Gorgias - Plato, Phaedo - Plato, Phaedrus - Sartre Jean Paul, Being and Nothingness - Schopenhauer Arthur, On the Freedom of the Will - Spinoza Baruch, The Ethics - St Augustine, On Free Choice of Will - St Thomas Aquinas, De Veritate |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Akademik İngilizce dil becerilerini etkili kullanır. | |||||||||||||||
2) İngiliz Dilinin tarihsel ve kültürel temellerini ve gelişim dönemlerini ayrıntılı bir biçimde bilir. | |||||||||||||||
3) Kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte İngiliz Edebiyatı dönemlerini ayrıntılı bir şekilde bilir. | |||||||||||||||
4) Kurgu (roman, hikâye), tiyatro, şiir gibi temel edebi türlerini özelliklerini göre değerlendirir. | |||||||||||||||
5) Edebiyat kuramındaki çeşitli analitik kavram ve araçları edebi örnekler üzerinde uygular. | |||||||||||||||
6) Çağdaş dil ve dilbilim teorilerini kapsamlı bir şekilde bilir. | |||||||||||||||
7) Amerikan ve Dünya edebiyatındaki önemli edebi şahsiyetleri ve eserleri kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte değerlendirir. | |||||||||||||||
8) Dünya uygarlık tarihini kültürel ve tarihsel açıdan değerlendirir. | |||||||||||||||
9) Farklı metin türlerinde İngilizce-Türkçe ve Türkçe-İngilizce çeviri yapabilir. | |||||||||||||||
10) İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. | |||||||||||||||
11) İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili ders malzemeleri geliştirir. | |||||||||||||||
12) İkinci bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü kriterine göre en az B1 Genel Düzeyinde kullanır. | |||||||||||||||
13) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır. | |||||||||||||||
14) Sosyal bilimlerdeki temel araştırma yöntemlerini ve kuramlarını uygulayabilir. | |||||||||||||||
15) Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirerek bu konularda sosyal sorumluluk alır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Akademik İngilizce dil becerilerini etkili kullanır. | |
2) | İngiliz Dilinin tarihsel ve kültürel temellerini ve gelişim dönemlerini ayrıntılı bir biçimde bilir. | |
3) | Kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte İngiliz Edebiyatı dönemlerini ayrıntılı bir şekilde bilir. | |
4) | Kurgu (roman, hikâye), tiyatro, şiir gibi temel edebi türlerini özelliklerini göre değerlendirir. | |
5) | Edebiyat kuramındaki çeşitli analitik kavram ve araçları edebi örnekler üzerinde uygular. | |
6) | Çağdaş dil ve dilbilim teorilerini kapsamlı bir şekilde bilir. | |
7) | Amerikan ve Dünya edebiyatındaki önemli edebi şahsiyetleri ve eserleri kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte değerlendirir. | |
8) | Dünya uygarlık tarihini kültürel ve tarihsel açıdan değerlendirir. | |
9) | Farklı metin türlerinde İngilizce-Türkçe ve Türkçe-İngilizce çeviri yapabilir. | |
10) | İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. | |
11) | İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili ders malzemeleri geliştirir. | |
12) | İkinci bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü kriterine göre en az B1 Genel Düzeyinde kullanır. | |
13) | Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır. | |
14) | Sosyal bilimlerdeki temel araştırma yöntemlerini ve kuramlarını uygulayabilir. | |
15) | Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirerek bu konularda sosyal sorumluluk alır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 13 | 4 | 3 | 91 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 2 | 12 | |||
Final | 1 | 15 | 3 | 18 | |||
Toplam İş Yükü | 121 |