UNI246 İran'da Toplum ve Siyasetİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI246
Ders İsmi: İran'da Toplum ve Siyaset
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Array TYYÇ:Array. Düzey QF-EHEA:Array EQF-LLL:Array. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. FATEME AYŞİN ANKA
Dersi Veren(ler): Fateme Ayşin Anka
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: İran’ın toplum ve siyasetini tanıyarak hem devlet boyutundan siyasi yapıları öğrenmek hem de toplumsal olarak iç dinamiklerini öğrenmek amaçlanmıştır. Bu bağlamda, toplum sosyolojisi, siyasi partiler, reformlar, beyin göçleri ve ideolojik sistemi de anlatılmaktadır.
Dersin İçeriği: İran’ın toplum ve siyasetini anlatıp analiz ederek çok kültürlü toplumsal yapıyı ve ideolojik tabanlı devletin yapısı ve siyasetini irdelemek genel ders içeriliğini oluşturmaktadır. Bu kapsamda, çeşitli siyasi ve toplumsal konular (geçmişten günümüze) ele alınmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İran hakkında genel ve spesifik bilgi edinmiş olacak
2) İran’ın siyasi yapılarını öğrenmiş olacak
3) İran’ın toplumsal yapılarını ve sosyolojisi anlamış olacak
4) İran’daki yapının artı ve eksiklerini irdeleyebilecek
5) İran'da siyasal yapıyı ve seçimi öğrenmek
6) İran’da STK’lar hakkında bilgi sahibi olunması
7) İran’daki etnikleri tanımak

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İran’a genel Bakış Ref1, ss:1-15
2) Siyasal Kurumlara Yaklaşımlar Ref1, ss:15-25
3) İran Devrim Öncesi ve Sonrası Ref1, ss:25-35
4) Devlet ve Toplumsal Dinamikler Ref1, ss: 35-45
5) Toplumsal Yapısı ve Sosyolojisi Ref1, ss:45-57
6) Siyasal Katılma: Seçim Sistemleri ve Seçme Yöntemleri Ref1, ss: 58-70
7) Parlamento geleneği Ref1, ss: 70-85
8) Din ve Sosyal Yapı İlişkisi Ref1, ss: 85-102
9) İdeolojik Devlet Ref1, ss: 102-120
10) İdeolojik Devletin İstikrarını Sağlayan Temel Unsurlar (1979’a Kadar) Ref1, ss: 121-135
11) İran’da STK’lar Ref1, ss: 136-153
12) İran’da Post Modern Yaklaşımlar Ref1, ss:153-170
13) İran’da Etnik Konuları Ref1, ss: 170-183
14) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: İran’da Devlet, Toplum ve Siyaset, Hüseyin Beşiriye, Ağaç Kitabevi, İstanbul, 2009
Diğer Kaynaklar: Hüseyin Beşiriye, İran'da Devlet, Toplum ve Siyaset, AĞAÇ KİTABEVİ YAYINLARI

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Sunum 1 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 48
Sunum / Seminer 4 12
Ödevler 3 3
Küçük Sınavlar 5 5
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 120