Dış Ticaret | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | UNI246 | ||||
Ders İsmi: | İran'da Toplum ve Siyaset | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. FATEME AYŞİN ANKA | ||||
Dersi Veren(ler): | Fateme Ayşin Anka | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | İran’ın toplum ve siyasetini tanıyarak hem devlet boyutundan siyasi yapıları öğrenmek hem de toplumsal olarak iç dinamiklerini öğrenmek amaçlanmıştır. Bu bağlamda, toplum sosyolojisi, siyasi partiler, reformlar, beyin göçleri ve ideolojik sistemi de anlatılmaktadır. |
Dersin İçeriği: | İran’ın toplum ve siyasetini anlatıp analiz ederek çok kültürlü toplumsal yapıyı ve ideolojik tabanlı devletin yapısı ve siyasetini irdelemek genel ders içeriliğini oluşturmaktadır. Bu kapsamda, çeşitli siyasi ve toplumsal konular (geçmişten günümüze) ele alınmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İran hakkında genel ve spesifik bilgi edinmiş olacak 2) İran’ın siyasi yapılarını öğrenmiş olacak 3) İran’ın toplumsal yapılarını ve sosyolojisi anlamış olacak 4) İran’daki yapının artı ve eksiklerini irdeleyebilecek 5) İran'da siyasal yapıyı ve seçimi öğrenmek 6) İran’da STK’lar hakkında bilgi sahibi olunması 7) İran’daki etnikleri tanımak |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İran’a genel Bakış | Ref1, ss:1-15 |
2) | Siyasal Kurumlara Yaklaşımlar | Ref1, ss:15-25 |
3) | İran Devrim Öncesi ve Sonrası | Ref1, ss:25-35 |
4) | Devlet ve Toplumsal Dinamikler | Ref1, ss: 35-45 |
5) | Toplumsal Yapısı ve Sosyolojisi | Ref1, ss:45-57 |
6) | Siyasal Katılma: Seçim Sistemleri ve Seçme Yöntemleri | Ref1, ss: 58-70 |
7) | Parlamento geleneği | Ref1, ss: 70-85 |
8) | Din ve Sosyal Yapı İlişkisi | Ref1, ss: 85-102 |
9) | İdeolojik Devlet | Ref1, ss: 102-120 |
10) | İdeolojik Devletin İstikrarını Sağlayan Temel Unsurlar (1979’a Kadar) | Ref1, ss: 121-135 |
11) | İran’da STK’lar | Ref1, ss: 136-153 |
12) | İran’da Post Modern Yaklaşımlar | Ref1, ss:153-170 |
13) | İran’da Etnik Konuları | Ref1, ss: 170-183 |
14) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | İran’da Devlet, Toplum ve Siyaset, Hüseyin Beşiriye, Ağaç Kitabevi, İstanbul, 2009 |
Diğer Kaynaklar: | Hüseyin Beşiriye, İran'da Devlet, Toplum ve Siyaset, AĞAÇ KİTABEVİ YAYINLARI |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) İş yaşamı için gerekli olan dış ticaret ile ilgili tüm uzmanlığa ve yeteneklere sahip olur. | |||||||
2) Dış ticaret ile ilgili mevzuata hakim olur. | |||||||
3) Dış ticaret ile ilgili gerekli bilgi ve belgelerin neler olduğuna hakim olur. | |||||||
4) Bu alanda tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanıma, toplama ve kullanmayı etkin bir biçimde gerçekleştirir; uygulama için gereken teorik bilgileri ve düşünsel becerileri kullanır. | |||||||
5) Paydaşlar ile ilişkilerde mesleki etik ilkelere uygun hareket eder. | |||||||
6) Mesleği ile ilgili öğrenmeyi bağımsız olarak sürdürür ve öğrendiklerini uygulamaya dönüştürür. | |||||||
7) Mesleki alanda yeterli düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İş yaşamı için gerekli olan dış ticaret ile ilgili tüm uzmanlığa ve yeteneklere sahip olur. | |
2) | Dış ticaret ile ilgili mevzuata hakim olur. | |
3) | Dış ticaret ile ilgili gerekli bilgi ve belgelerin neler olduğuna hakim olur. | |
4) | Bu alanda tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanıma, toplama ve kullanmayı etkin bir biçimde gerçekleştirir; uygulama için gereken teorik bilgileri ve düşünsel becerileri kullanır. | |
5) | Paydaşlar ile ilişkilerde mesleki etik ilkelere uygun hareket eder. | |
6) | Mesleği ile ilgili öğrenmeyi bağımsız olarak sürdürür ve öğrendiklerini uygulamaya dönüştürür. | |
7) | Mesleki alanda yeterli düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Sunum | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 3 | 1 | 1 | 14 | 48 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 3 | 1 | 1 | 14 | 48 | ||
Sunum / Seminer | 2 | 1 | 1 | 1 | 6 | ||
Ödevler | 2 | 1 | 1 | 1 | 6 | ||
Ara Sınavlar | 2 | 1 | 1 | 1 | 6 | ||
Final | 2 | 1 | 1 | 1 | 6 | ||
Toplam İş Yükü | 120 |