Yönetim Bilişim Sistemleri | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UNI246 | ||||
Ders İsmi: | İran'da Toplum ve Siyaset | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. FATEME AYŞİN ANKA | ||||
Dersi Veren(ler): | Fateme Ayşin Anka | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | İran’ın toplum ve siyasetini tanıyarak hem devlet boyutundan siyasi yapıları öğrenmek hem de toplumsal olarak iç dinamiklerini öğrenmek amaçlanmıştır. Bu bağlamda, toplum sosyolojisi, siyasi partiler, reformlar, beyin göçleri ve ideolojik sistemi de anlatılmaktadır. |
Dersin İçeriği: | İran’ın toplum ve siyasetini anlatıp analiz ederek çok kültürlü toplumsal yapıyı ve ideolojik tabanlı devletin yapısı ve siyasetini irdelemek genel ders içeriliğini oluşturmaktadır. Bu kapsamda, çeşitli siyasi ve toplumsal konular (geçmişten günümüze) ele alınmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İran hakkında genel ve spesifik bilgi edinmiş olacak 2) İran’ın siyasi yapılarını öğrenmiş olacak 3) İran’ın toplumsal yapılarını ve sosyolojisi anlamış olacak 4) İran’daki yapının artı ve eksiklerini irdeleyebilecek 5) İran'da siyasal yapıyı ve seçimi öğrenmek 6) İran’da STK’lar hakkında bilgi sahibi olunması 7) İran’daki etnikleri tanımak |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İran’a genel Bakış | Ref1, ss:1-15 |
2) | Siyasal Kurumlara Yaklaşımlar | Ref1, ss:15-25 |
3) | İran Devrim Öncesi ve Sonrası | Ref1, ss:25-35 |
4) | Devlet ve Toplumsal Dinamikler | Ref1, ss: 35-45 |
5) | Toplumsal Yapısı ve Sosyolojisi | Ref1, ss:45-57 |
6) | Siyasal Katılma: Seçim Sistemleri ve Seçme Yöntemleri | Ref1, ss: 58-70 |
7) | Parlamento geleneği | Ref1, ss: 70-85 |
8) | Din ve Sosyal Yapı İlişkisi | Ref1, ss: 85-102 |
9) | İdeolojik Devlet | Ref1, ss: 102-120 |
10) | İdeolojik Devletin İstikrarını Sağlayan Temel Unsurlar (1979’a Kadar) | Ref1, ss: 121-135 |
11) | İran’da STK’lar | Ref1, ss: 136-153 |
12) | İran’da Post Modern Yaklaşımlar | Ref1, ss:153-170 |
13) | İran’da Etnik Konuları | Ref1, ss: 170-183 |
14) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | İran’da Devlet, Toplum ve Siyaset, Hüseyin Beşiriye, Ağaç Kitabevi, İstanbul, 2009 |
Diğer Kaynaklar: | Hüseyin Beşiriye, İran'da Devlet, Toplum ve Siyaset, AĞAÇ KİTABEVİ YAYINLARI |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. | |
2) | Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. | |
3) | Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. | |
4) | Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. | |
5) | Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | |
6) | Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. | |
7) | Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | |
8) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | |
9) | Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | |
10) | Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. | |
11) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | |
12) | Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | |
13) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Sunum | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 48 |
Sunum / Seminer | 4 | 12 |
Ödevler | 3 | 3 |
Küçük Sınavlar | 5 | 5 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 120 |