Sağlık Yönetimi (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | SAYD6017 | ||||
Ders İsmi: | Sağlık Kuruluşlarında Stratejik Yönetim Teori ve Uygulamaları | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. GÜLHAN KALMUK | ||||
Dersi Veren(ler): | gülhan kalmuk | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Stratejik yönetim ile ilgili temel kavramlar, stratejik düşünme ve rekabet stratejileri, stratejik teoriler durumsal analizin nasıl yapılacağı ve sonuçların nasıl yorumlanacağı, alternatif stratejilerin nasıl geliştirileceği, değerlendirileceği ve stratejinin nasıl seçileceği, seçilen stratejinin uygulanması için gerekli stratejilerin nasıl geliştirileceği ve uygulanacağı hakkında bilgi sahibi olmaktır. |
Dersin İçeriği: | Stratejinin Tanımlanması, örgütlerde strateji, kuruluşların tanımlanması ve sınıflandırılması, stratejinin doğuşu ve eksikliği, örgütsel sistemler, örgütsel teori perspektifinde stratejilerin geliştirilmesi, endüstriyel dinamiklerin temel özelliklerinin açıklanması, kurumsal ve iş stratejileri, bir süreç olarak stratejilerin tanımlanması, bir teori ve uygulama alanı olarak stratejilerin tanımlanması ve sınıflandırılması, strateji okulları ve değer zinciri kavramlarını kapsar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sağlık kurumlarında stratejik yönetimin temel ögelerini açıklar. 2) Örgütlerde strateji, kuruluşların tanımlanması ve sınıflandırılması, stratejinin doğuşu ve eksikliği konusunda bilgi sahibi olur. 3) Örgütsel teori perspektifinde stratejilerin geliştirilmesi, endüstriyel dinamiklerin temel özelliklerinin açıklanması, kurumsal ve iş stratejileri, süreç olarak stratejileri açıklar. 4) Strateji okulları ve bir teori ve uygulama alanı olarak stratejileri açıklar. 5) Değer zinciri modelini açıklar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Temel kavramlar stratejinin önemi ve sınırları | Ders Notları |
2) | Stratejilerin Doğuşu ve Strateji Eksikliği | Ders notları |
3) | Örgütlerde Strateji 1 (Kuruluşların Tanımlanması ve Sınıflandırılması) | Ders notları |
4) | Örgütlerde Strateji 2 (Örgütsel Düzeyler, Çevre ve Modern Örgütsel Bakış Açıları) | Ders notları |
5) | Örgütlerde Strateji 3 (Örgütsel Teori Çerçevesinde Strateji) | Ders notları |
6) | Vaka-Makale Sunumu | Makale Analizi |
7) | Vaka-Makale Sunumu | Makale Analizi |
8) | Örgütlerde Strateji 4 (Endüstriyel Dinamiklerin Temel Özellikleri) | Ders notları |
9) | Örgütlerde Strateji 5 (Kurumların Stratejisi ve Performansı:Kurumsal İş Stratejisi) | Ders notları |
10) | Süreç Olarak Strateji | Ders notları |
11) | Bir Teori ve Uygulama Alanı Olarak Strateji | Ders Notları |
12) | Stratejik Yönetim Okulları | Ders notları |
13) | Değer Bazlı Hizmet Sunum Stratejileri | Ders notları |
14) | Stratejiyi Anlatmak ve Eylem Planları Geliştirmek | Ders Notları |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Jofre, S. (2011). Strategic Management: The theory and practice of strategy in (business) organizations. DTU Management. DTU Management 2011 No. 1 |
Diğer Kaynaklar: | 1. 1. Swayne, L.E., Duncan W.J. ve Ginter, P.M. (2006). The Strategic Management Of Health Care Organizations, 8th Edition. 2018 Cornwall: Blackwell Publishing. 2. Griffith, J.R., Whıte, K.,The Well-Managed Health Care Organization. Aupha Press/Health Administration 9th Edition 3. Literatürde yer alan yardımcı kaynaklar 4. Power Point Sunumlar 5. Vaka Analizleri |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Sağlık yönetimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olur ve mevcut bilgi birikimini geliştirir. | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | ||
2) Ulusal ve uluslararası düzeyde sağlık sistemini ve politikalarını disiplinler arası bakış açısıyla eleştirel olarak analiz eder. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||
3) Sağlık kuruluşlarının yönetsel ve tıbbi işleyişini analiz eder, yönlendirir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||
4) Sağlık sistemi genelinde ve sağlık kuruluşları özelinde önemli ve güncel konular ile ilgili ileri düzeyde bilimsel araştırmalar yaparak yeni sentezlere ulaşır ve değerlendirme yapar. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||
5) Sorunlara etkili, verimli, adil, sürdürülebilir yenilikçi çözüm önerileri geliştirir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||
6) Görüş ve önerilerini ilgili platformlarda etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak paylaşır. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||
7) Bilimsel araştırma, yayın, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlık yönetimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olur ve mevcut bilgi birikimini geliştirir. | 2 |
2) | Ulusal ve uluslararası düzeyde sağlık sistemini ve politikalarını disiplinler arası bakış açısıyla eleştirel olarak analiz eder. | 2 |
3) | Sağlık kuruluşlarının yönetsel ve tıbbi işleyişini analiz eder, yönlendirir. | 2 |
4) | Sağlık sistemi genelinde ve sağlık kuruluşları özelinde önemli ve güncel konular ile ilgili ileri düzeyde bilimsel araştırmalar yaparak yeni sentezlere ulaşır ve değerlendirme yapar. | 2 |
5) | Sorunlara etkili, verimli, adil, sürdürülebilir yenilikçi çözüm önerileri geliştirir. | 2 |
6) | Görüş ve önerilerini ilgili platformlarda etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak paylaşır. | 2 |
7) | Bilimsel araştırma, yayın, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 84 |
Ödevler | 2 | 50 |
Final | 1 | 30 |
Toplam İş Yükü | 206 |